Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-06-08, 20:50
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Låt inte sanningen hindra dig. Nordkorea skaffade kärnvapen 2006, när Bush Jr var president.

Hur ska Trump få igenom något genom kongressen? Han kommer att ha demokraterna mot sig och säkert flera republikaner
Bush, Obongo, what's the difference? Kärnvapenspridningen accelererar nu under deras styre.

Trump får igenom sin vilja, oroa dig inte för det! Det finns liksom en expert som tar hand om det just nu. Hitta på nåt annat att oroa dig för istället. Taken care of. Demokraterna kommer att älska honom när han lanserat sin New Deal. Oj så mycket pengar för varje senator och guvernör att, oavsett partitillhörighet, konkurrera om genom att vara den trumpaste av alla.

Det här är politik.

Trump skulle kunna dra bort samtliga trupper från Sydkorea och Japan. Det skulle kunna ööpna upp för en lösning på det mer än halvsekellånga dödläget. Vem har föreslagit någon annan möjlig lösning? Kom igen och lista de altwrnativa förslagen. Jag väntar andäktigt!
Skippa alla "Nån annan borde göra nåt".
Walk. Just walk. Låt de övergivna tigga åt din ryggtavla. Det är så enkelt.
Senast redigerad av Fri 2016-06-08 kl. 21:11.
2016-06-08, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Gingrich fortsätter att attackera Trump.
http://therightscoop.com/uh-gingrich-just-called-trump-an-absurd-amateur/

Han gör sig inte direkt några vänner bland Trumpfansen. Märkligt beteende egentligen. Kan nog ligga nåt i de där Adelsonmiljonerna ändå. I såna fall kommer vi se fler attacker från andra personer som styrs av Adelson snart.

konstigt hur han verkar ha slagit om helt? det kom från ingenstans typ. självklart har han ju rätt att kritisera trump men gingrish hade ju fel med domaren. domaren var ju la raza och anknytningar till obama.
2016-06-08, 21:15
Medlem
baggebo1s avatar
Jag tror Trump väljer Christie ändå. Christie var först ut att stödja Trump, han hjälpte honom genom att sänka Rubio, han har alltid varit lojal (vägrat kommentera den judisk-mexikanske domaren t.ex.). Han har fått ta väldigt mycket skit från media, precis som Trump, och visat att han klarat det. Dessutom känner de varandra sedan länge.

Adelson är också intressant i det här. Han har nämligen länge försökt göra puppet av Christie, men aldrig riktigt lyckats. Gingrich är 100% Adelsons man, Christie mer bångstyrig och inte alls lika populär hos den judiske miljardären längre.

Sessions är nog inte vad Trump anser vara av rätt karaktär, inte tillräckligt tuff, även om han säkert uppskattas på många andra sätt.
Senast redigerad av baggebo1 2016-06-08 kl. 21:34.
2016-06-08, 21:18
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molon.labe
konstigt hur han verkar ha slagit om helt? det kom från ingenstans typ. självklart har han ju rätt att kritisera trump men gingrish hade ju fel med domaren. domaren var ju la raza och anknytningar till obama.
Det är nån sorts test de kör. Jag tror inte Adelson är nöjd med Trump hittills och vill få Gingrich att röra runt lite för att testa gränser och böjbarhet hos Trump. Adelson sitter ju på pengarna, det är möjligt att han vill ha vissa svar innan han går all in för Trump.
Senast redigerad av baggebo1 2016-06-08 kl. 21:20.
2016-06-08, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Mer från Donald Trump idag om VP:

"Trump said he'll probably choose one of four or five politicians, and that his short list includes some vanquished rivals who have dropped out of the 2016 presidential race. He is considering at least one ex-rival who has so far refused to endorse him, but who will "come over to my side," he predicted.

Trump refused to name names, but former rivals who have been floated as potential running mates include Ohio Governor John Kasich, Texas Senator Ted Cruz and New Jersey Governor Chris Christie."

Ted Cruz och John Kasich är dom som inte gett sitt endorsement till Trump.

http://www.bloomberg.com/politics/articles/2016-06-08/trump-says-no-reason-to-raise-1-billion-for-campaign

Det måste vara Kasich då - endast han och Rubio vore lämpliga val, av de tidigare rivalerna. Cruz vore katastrof. Jag litar på att Trump kan vinna över Kasich med en månad kvar, men domar-kommentarerna kan ha slöat ner tidsramen men någon vecka.
2016-06-08, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Ny PPP poll: Pennsylvania

Clinton 41%

Trump 40%

Gary Johnson 6%

Jill Stein 3%

---------------------------
Bara Trump och Clinton .

Trump 44%

Clinton 44%

Trump tar hela 15% av demokraterna medan Hilliry bara tar 8% av republikanerna.

Trump har stöd från 79% av republikanerna.

Clinton stöd från 75% av demokraterna.

Riktigt starkt! En stat han nog inte måste vinna, men gör han det är det så gott som över.
2016-06-08, 21:22
Medlem
Fris avatar
Trump kan inte avstå fån att hantera Cristie som en kissnödig hund. Inte ens när det är som viktigast för honom och han verkligen försöker. Går inte. Där är din kattsandlåda, DÄR! Skulle vara fyra år med en comic side kick. Chris är säkert en jättoreko kille, men han verkar vara antimateria i Trumpans omedelbara närhet. Varje gång.
Senast redigerad av Fri 2016-06-08 kl. 21:25.
2016-06-08, 21:29
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Citat:
Jag tror Trump väljer Christie ändå. Christie var först ut att stödja Trump, han hjälpte honom genom att sänka Rubio, han har alltid varit lojal (vägrat kommentera den judisk-mexikanske domaren t.ex.). Han har fått ta väldigt mycket skit från media, precis som Trump, och visat att han klarat det. Dessutom känner de varandra sedan länge.

Adelson är också intressant i det här. Han har nämligen länge försökt göra puppet av Christie, men aldrig riktigt lyckats. Gingrich är 100% Adelsons man, Christie mer bångstyrig och inte alls lika populär hos den judiske miljardären längre.

Sessions är nog inte vad Trump anser vara rätt karaktär, inte tillräckligt tuff, även om han säkert uppskattas på många andra sätt.
Sessions gav 7 ggr i odds i förrgår, 5 ggr i går, idag 3 ggr hos Ladbrokes.. Jag tog Sessions satsa inga pengar på mig som,, satsa pengarna på mig..
2016-06-08, 21:33
Medlem
KlausSteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Mer från Donald Trump idag om VP:

"Trump said he'll probably choose one of four or five politicians, and that his short list includes some vanquished rivals who have dropped out of the 2016 presidential race. He is considering at least one ex-rival who has so far refused to endorse him, but who will "come over to my side," he predicted.

Trump refused to name names, but former rivals who have been floated as potential running mates include Ohio Governor John Kasich, Texas Senator Ted Cruz and New Jersey Governor Chris Christie."

Ted Cruz och John Kasich är dom som inte gett sitt endorsement till Trump.

http://www.bloomberg.com/politics/articles/2016-06-08/trump-says-no-reason-to-raise-1-billion-for-campaign

Låter snarare som att det här uttalandet är vad som ska få Cruz och Kasich att byta till Trumps sida, inte vP-posten i sig. Den får de aldrig.
2016-06-08, 21:34
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Jag förstår att du tar åt dig och börjar sprattla och fäktas på ditt fåniga vis, eftersom du är just en av de förvridna kantvarelser som jag talar om. Din förvirrade världsbild behöver skakas om. Detta irrationella agg emot Gingrich botas bäst genom att ha honom i kabinettet. För din skull hoppas jag även på en jude i kabinettet, så att du får något må riktigt dåligt över.

Kom ihåg att Trumps svärson och senaste barnbarn är judar (the beautiful Jewish boy). Trump looooves the Jews.
Min världsbild är helt klar, det finns inget förvirrat där. Du vet det, och det stör dig, för du vill att alla ska vara lika okunnigt hö hö häpp häpp-ande som du är. Hur seriös är man om man formar åsikter om vem som ska ingå i Trumps administration utefter vad en flashbackanvändare skulle "må riktigt dåligt över"? Tror du jag bryr mig om hur du skulle må när jag diskuterar Trumps val?

Sen visar du hur okunnig du är kring judefrågan. För dig är det bara ett skämt. Men den är ändå känslig för dig. Det är nåt märkligt där.

Den här gången fick jag inga psykotiska PM med galna utspel om att du är "homosexuell negerjude" eller vad du nu härjade om sist, det tackar jag för. Men man märker hur jävla störd du är av frågan och hur obalanserad du blir när den diskuteras.
Senast redigerad av baggebo1 2016-06-08 kl. 21:41.
2016-06-08, 21:42
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Hur seriös är man om man formar åsikter om vem som ska ingå i Trumps administration utefter vad en flashbackanvändare skulle "må riktigt dåligt över"?

En jude i Trumps kabinett skulle ha en utmärkt terapeutisk effekt på fler än dig.

Citat:
Den här gången fick jag inga psykotiska PM med galna utspel om att du är "homosexuell negerjude" och vad du nu härjade om sist, det tackar jag för. Men man märker hur jävla störd du är av frågan och hur obalanserad du blir när den diskuteras.

Ja, det där var ju ett svar på dina återkommande oroliga PM med frågor om "Är du jude?" och sen "Men har du någon ingift jude i släkten?" o.s.v. tills jag tröttnade. Men blir till slut väldigt trött på någon som har judiskt blod som det enda viktiga kriteriet för att bedöma människor och världshändelser.

Det är som man behandlar okontrollerbara barn, som kan ställa samma dumma fråga hundratals gånger. Till slut svarar man goddag yxskaft.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2016-06-08 kl. 21:44.
2016-06-08, 21:46
Medlem
baggebo1s avatar
Gingrich menar att han blev feltolkad i tidigare rapporter:
Citat:
Totally misleading report about my talk at Bio this morning. In 90 minute dialogue made clear Trump is learning, a gifted amateur, will win
https://twitter.com/newtgingrich/status/740613847455666179

Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Ja, det där var ju ett svar på dina återkommande oroliga PM med frågor om "Är du jude?" och sen "Men har du någon ingift jude i släkten?" o.s.v. tills jag tröttnade.
Nej, det var det inte. Vi hade iofs en diskussion om det i PM långt tidigare, men det här slängde du, helt plötsligt, ur dig när du förlorade en debatt i en annan tråd (kommer inte ihåg vilken nu) och fick ett psykbryt.
Senast redigerad av baggebo1 2016-06-08 kl. 21:49.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in