2016-06-07, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ansvariga politiker i regeringen förstår att situationen är ohållbar, de får rapporter från berörda myndigheter och utredningsenheter.
Att S eller M kommer öppna upp gränserna är bara att glömma, dagens invandring är för hög och förmånerna är för höga.
SD kan lugnt och metodiskt föra fram förslag på skärpningar som regering och riksdag efter 6-18 mån fördröjning kommer att genomföra.
SD kommer hinna profilera sig och S & M framstår som hycklande copycats.
SD kommer stadigt vinna allt mer förtroende hos väljarna.

Håller fullständigt med, bra analys. Dock är denna "normala" invandringen på ca 45 000 också alldeles för stor, det har nog inte sjunkit in än hos S o M.
2016-06-07, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uppvaknandet2015
Håller fullständigt med, bra analys. Dock är denna "normala" invandringen på ca 45 000 också alldeles för stor, det har nog inte sjunkit in än hos S o M.

Jag tror inte heller att S o M kommer att tillåta det kommer in 10.000 asylsökande i veckan. Då är de totalt galna. Men de verkar tro att 60.000 är en okej siffra för asylinvandring, men det är också vansinne för när man bara får ut kanske 4000 av dem i arbete varje år så växer problemet hela tiden år för år.
2016-06-08, 07:49
Medlem
Elohirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Jag tror inte heller att S o M kommer att tillåta det kommer in 10.000 asylsökande i veckan. Då är de totalt galna. Men de verkar tro att 60.000 är en okej siffra för asylinvandring, men det är också vansinne för när man bara får ut kanske 4000 av dem i arbete varje år så växer problemet hela tiden år för år.

Fullständigt vansinne, 60 000 hu mycket måste vi inte höja skatten eller belasta välfärden för dessa bidragsparasiter som sätter sin fot i Sverige. Som ett Kungsbacka eller Uppsala Linköping som väller in med sina islamistiska ambitioner mestadels män. Och detta röstar Svenne Kålrötterna fram, står och skränar på torg m.m. När tappade Sverige sin ryggrad så , hur indoktrinerad är inte svenskarna av media, hur infantilt naiv är inte fortfarande genomsnittsvensken.
2016-06-08, 09:12
Medlem
Kalksalpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Med ditt resonemang skulle man kunna tillämpa följande: mängden asylinvandrande föregående år som har funnit arbete bestämmer mängden för nästa år. 2015 var det 163000 varav 500 har funnit jobb. Då ska 500 asylsökande för hela 2016 tillåtas
2016-06-08, 19:00
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Men Sd håller också på att bränna sina skepp, så S och M kan nog klara sig ändå.
SD har växt och ligger runt 20 %, dvs mer än 7 % över valresultatet, på vilket sätt är det att bränna sina skepp?
2016-06-08, 19:08
Medlem
Citat:
SD har växt och ligger runt 20 %, dvs mer än 7 % över valresultatet, på vilket sätt är det att bränna sina skepp?
Lägger man upp sig så billigt som SD gjort behöver de andra inte ta notis av en. Och de e ju bara köra på DÖ. EUs yttre gräns fixar invandringssiffrorna (tillräckligt för de breda lagren iaf, tyvärr), M kommer slippa ta i alla dessa obehagliga frågor, och kommer inte kämpa för att slänga ut någon enda invandrare som beträtt svensk jord. Alliansen återuppstår. SD tynar bort, förbannade sig själva att de inte var mer förutseende och inte lyssnade på icke-partibundna anhängare på Flashback. Det enda som kan rädda SD blir då invandrarkravaller, men det kan man ju inte ha som politisk strategi, dvs att hoppas på. Det måste förstås inte bli så, men...
2016-06-08, 19:25
Medlem
Så länge massinvällningen fortsätter så kommer SD att växa. Samma sak med alla liknande partier i Europa. Det är liksom en matematisk konstant. Nu har jag inte de statistiska verktygen men jag gissar att det finns en tydlig korrelation eller rentav kasualitet.

Ibland går det sakta, ibland går det bakåt lite men jag garanterar att det fortsätter framåt precis som det har gjort hittills.
2016-06-08, 19:32
Medlem
Citat:
Sd låg högre i opinionen tidigare och har nu sjunkit. Det var innan värdlands-sveket. Oavsett vad man tycker om NATO så står det klart att Sd är ett parti som säger en sak och gör en annan. De har upprört kanske hälften av sina väljare. Hade de istället valt att rösta mot värdlandsavtalet skulle NATO-förespråkarna inte bli nämnvärt missnöjda, då de ändå inte hade förväntat sig att Sd skulle rösta för.

Sd's viktigaste väljare är kärnväljarna. Dessa röstar inte bara, utan opinonsbildar också. I läget vi är idag är det faktiskt flera kärnväljare som opinionsbildar mot Sd, som en konsekvens av värdlands-omröstningen. Det här är något jag inte tror kommer glömmas bort, då svensk självständighet och alliansfrihet är centrala frågor för nationalister. Jag tror inte att fd moderatväljare kommer ägna sig åt hängivna kampanjer på internet för att få fler Sd-väljare. De röstar bara själva och tids nog går en del av dem tillbaks till M.

Med sina egna kärnväljare mot sig blir det svårt att driva en hängiven valrörelse. Sd kan därför riskera att tappa allt de vunnit i opinionen och på sikt mer.
2016-06-08, 19:42
Medlem
Citat:
Sd låg högre i opinionen tidigare och har nu sjunkit. Det var innan värdlands-sveket. Oavsett vad man tycker om NATO så står det klart att Sd är ett parti som säger en sak och gör en annan. De har upprört kanske hälften av sina väljare. Hade de istället valt att rösta mot värdlandsavtalet skulle NATO-förespråkarna inte bli nämnvärt missnöjda, då de ändå inte hade förväntat sig att Sd skulle rösta för.

Sd's viktigaste väljare är kärnväljarna. Dessa röstar inte bara, utan opinonsbildar också. I läget vi är idag är det faktiskt flera kärnväljare som opinionsbildar mot Sd, som en konsekvens av värdlands-omröstningen. Det här är något jag inte tror kommer glömmas bort, då svensk självständighet och alliansfrihet är centrala frågor för nationalister. Jag tror inte att fd moderatväljare kommer ägna sig åt hängivna kampanjer på internet för att få fler Sd-väljare. De röstar bara själva och tids nog går en del av dem tillbaks till M.

Med sina egna kärnväljare mot sig blir det svårt att driva en hängiven valrörelse. Sd kan därför riskera att tappa allt de vunnit i opinionen och på sikt mer.

"Värdlands-sveket" är för färskt för att ha inverkat på opinionsundersökningar t.o.m. maj. Juni/juli gäller för det och jag gissar att det är en ickefråga för stödet i opinionen.
2016-06-08, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djimmie
"Värdlands-sveket" är för färskt för att ha inverkat på opinionsundersökningar t.o.m. maj. Juni/juli gäller för det och jag gissar att det är en ickefråga för stödet i opinionen.
Jag pratar om långsiktiga effekter. För valrörelsen kommer det ha betydelse om deras kärnväljare är för, mot eller likgiltiga inför Sd.
2016-06-08, 19:50
Medlem
Citat:

Håller med.
Värdlandsavtalet var ett stort misstag av SD. Det går lixom inte att först hjälpa till att driva igenom avtalet och sedan efteråt säga att man är emot Nato. Man har i alla fall förlorat mycket i trovärdighet om man sedan påstår att man är emot Nato.

Men så länge det inte finns något alternativ så tror jag inte SD kommer tappa speciellt mycket väljare, möjligvis någon procent som går tillbaka till M. För en nationalist eller för någon med nationalistiska värderingar så tror jag inte sjuklövern är något alternativ längre och har man en gång gått över till SD så kommer dom allra flesta inte att gå tillbaka. Sen spelar det ingen roll hur mycket både M och S försöker anpassa sin invandringspolitik till SD.

Som sagt, sjuklövern är inte längre något alternativ för de allra flesta SDare.
Senast redigerad av Milton-E 2016-06-08 kl. 19:54.
2016-06-08, 19:50
Medlem
Citat:
Sd låg högre i opinionen tidigare och har nu sjunkit. Det var innan värdlands-sveket.

Så vad menade du med det då?

Går tyda på 2 sätt den meningen så antar jag feltolkade. Glöm vad jag sade o moderatorn kan plocka bort mina inlägg.
Senast redigerad av Djimmie 2016-06-08 kl. 19:53.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in