2016-06-08, 09:34
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Du resonerar nu som denna man - om kvinnor visste sin plats och inte trodde de kunde göra fria val så skulle hon ha fogat sig -- dvs då behövde inte män slå sina kvinnor..

Vad skiljer dig från denna man - förutom att han fysiskt gett sig på kvinnor? Ni tycks ju dela synsätt.

Där kommer relativismen fram. Kulturmarxisten inom dig likställer en vanlig arbetande familjeman, som aldrig slagit en kvinna eller man någonsin, med en sinnessjuk mördare som precis slagit sönder sitt ex. Smaklöst men inte oväntat. Det är just detta som gör feminismen så farlig. Du är beredd att lägga ner lika mycket av samhällets resurser på någon som mig, då jag tydligen är ett lika stort hot, som mot grova våldsbrottslingar med diger brottshistorik.
Citera
2016-06-08, 09:34
Medlem
Citat:
Och om jag får säga det så har du ett rätt så skev bild av hur kvinnomisshandlare generellt ser ut. De allra flesta är inte muskelknippen med tatueringar - och tvärtom, de allra flesta med muskler och tatueringar spöar inte sina kvinnor.

Helt riktigt, men nu svarade jag angående tatuerade uppumpade män med stirrig blick och huruvida man tänker "våldsbenägen" när man ser en sådan man.
Citera
2016-06-08, 09:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caralhos
(FB) Tjejer, är det inte attraktivt med killar som kan slåss?

Läs och håll käften.
Ja, jag är ju kvinna så det är klart jag skall hålla käften ..

Vad i detta tycker du skiljer sig från GM:s synsätt?

Citat:
Ursprungligen postat av landt81
Vad du och många andra kvinnor inte vill förstå är att så länge våldet är riktat mot andra män, i ett försök att skydda er (skydda er från vad då, kan man fråga sig), då är det "hett". När våldet ibland riktas mot kvinnan i förhållandet är det genast "synd om henne". Vi andra etablerade och civiliserade tycker i det fallet att det är rätt åt er, men det är inget som ni kommer ändra på för vår skull. Därför är allt kvinnovåld berättigat eftersom det är ni som ger upphov till orsakerna.

Skulle du i stället uppskatta män som är snälla, trevliga, sociala, utbildade, civiliserade, omtänksamma, artiga etc., då hade allt våld i världen försvunnit. Styrkedemonstrationen män emellan hade i stället gått ut på vilken man som kan vara snällast, trevligast, omtänksammast etc., i stället för vilken man som kan vara starkast.

Erkänn bara att ni hatar svaga män och att ni är de som är svagast av allihopa. Kom bara ihåg att det är rätt åt er när våldet riktas mot er själva.

Vi kan ju med hänvisning till vad du anser är ett bra resonemang konstatera att DU inte tillhör de"snälla, sociala, trevliga, utbildade, civiliserade, omtänksamma, artiga" männen ...som anser att våld mot kvinnor är främmande/tabu.

Du ger ju uttryck för något helt annat med att länka till det inlägget.
Citera
2016-06-08, 09:41
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Helt riktigt, men nu svarade jag angående tatuerade uppumpade män med stirrig blick och huruvida man tänker "våldsbenägen" när man ser en sådan man.
Nej, hur du tänker när du ser en sådan. Och huruvida den här GM har "stirrig blick" eller inte - kan du verkligen avgöra det? Har du träffat honom?

Själv tänker jag inte så mycket för att en man är vältränad och har tatueringar -- men så växte jag upp i närheten av elitidrottare med stora muskler och somliga tatuerade också .. och kvinnomisshandel var inte direkt okej i de kretsarna. Kvinnomisshandlarna i min uppväxt var vare sig välpumpade eller tatuerade - utan faktiskt charmerande, omtyckta familjefäder som "bara" spöade kärringen lite när hon "inte visste sin plats".

Att tro att man kan se på ett par yttre attribut är att lura sig själv.
Citera
2016-06-08, 09:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Där kommer relativismen fram. Kulturmarxisten inom dig likställer en vanlig arbetande familjeman, som aldrig slagit en kvinna eller man någonsin, med en sinnessjuk mördare som precis slagit sönder sitt ex. Smaklöst men inte oväntat. Det är just detta som gör feminismen så farlig. Du är beredd att lägga ner lika mycket av samhällets resurser på någon som mig, då jag tydligen är ett lika stort hot, som mot grova våldsbrottslingar med diger brottshistorik.
Ditt resonemang är ju själva grundbulten i att slå kvinnor -- så ja, jag anser att sådana som resonerar som du är en del i problematiken.
Citera
2016-06-08, 09:42
Medlem
HC47s avatar
En tatuerad wannabe-bodybuildare som gått "livets hårda skola". Man blir inte så förvånad.

Det vidrigaste är väl att åklagaren släppte honom fri. Eller att han ens var fri till att börja med, med tanke på hans tidigare meriter gällande brottslighet. Han kan uppenbarligen inte fungera i samhället. Hoppas han får livstid. Vidriga patrask.
Citera
2016-06-08, 09:45
Medlem
Rovdjurskossans avatar
Citat:
Ditt resonemang är ju själva grundbulten i att slå kvinnor -- så ja, jag anser att sådana som resonerar som du är en del i problematiken.

Fint, då är min tes bekräftad.
Citera
2016-06-08, 09:45
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Yttre attribut?
Vad är det - att han är tatuerad? (Slår tatuerade killar sina tjejer? är det en regel?)

Jag skulle faktiskt tippa på att folk som är tatuerade på huvudet och knaprar anabola stereoider är starkt överrepresenterade inom kategorin dömda våldsbrottslingar.
Citera
2016-06-08, 09:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rovdjurskossan
Fint, då är min tes bekräftad.
Det tror jag säkert.
Det är bättre att skylla på kvinnors frigörelse från mannen istället för att inse att det är männen som inte resonerar okej när de inte accepterar att kvinnor äger rättan att välja.
Citera
2016-06-08, 09:47
Medlem
Citat:
Nej, hur du tänker när du ser en sådan. Och huruvida den här GM har "stirrig blick" eller inte - kan du verkligen avgöra det? Har du träffat honom?

Själv tänker jag inte så mycket för att en man är vältränad och har tatueringar -- men så växte jag upp i närheten av elitidrottare med stora muskler och somliga tatuerade också .. och kvinnomisshandel var inte direkt okej i de kretsarna. Kvinnomisshandlarna i min uppväxt var vare sig välpumpade eller tatuerade - utan faktiskt charmerande, omtyckta familjefäder som "bara" spöade kärringen lite när hon "inte visste sin plats".

Att tro att man kan se på ett par yttre attribut är att lura sig själv.

Även jag känner elitidrottare och den här killen ser då inte ut som någon elitidrottare, han ser ut som en pundare.

Vi kan diskutera i evighet hur kvinnomisshandlare kan se ut, men den här killen skulle då inte jag närma mig ens för att fråga om vägen. Han utstrålar inte bra saker helt enkelt och personligen fattar jag inte hur en normal kvinna kan vilja närma sig en sådan man.
Citera
2016-06-08, 09:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Jag skulle faktiskt tippa på att folk som är tatuerade på huvudet och knaprar anabola stereoider är starkt överrepresenterade inom kategorin dömda våldsbrottslingar.
Ja, det tror jag också. Däremot inte bland just kvinnomisshandlare. Bland kvinnomisshandlare är det män som ser kvinnor som ägodelar som är överrepresenterade - män som inte kan förlika sig med att kvinnor är jämställda och äger rätten till egna val och att forma sina egna liv.
Citera
2016-06-08, 09:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Även jag känner elitidrottare och den här killen ser då inte ut som någon elitidrottare, han ser ut som en pundare.

Vi kan diskutera i evighet hur kvinnomisshandlare kan se ut, men den här killen skulle då inte jag närma mig ens för att fråga om vägen. Han utstrålar inte bra saker helt enkelt och personligen fattar jag inte hur en normal kvinna kan vilja närma sig en sådan man.
Vi kan konstatera att man "ser inte" på en människa om det är en kvinnomisshandlare eller inte.

Edit:
Det är ju också så att den här kvinnan hade en kort kontakt med GM - två, tre veckor, och upptäckte sedan vad han för slags människa och bröt förhållandet. Han har sedan jagat och trakasserat henne. Det är inte så att hon haft en relation med en människa trots dessa egenskaper -- tvärtom om, hon upptäckte tidigt var det var frågan om och försökte bryta.
Senast redigerad av micro113 2016-06-08 kl. 09:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in