2016-06-06, 12:19
Medlem
Overkokt.Blomkals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haralltidundrat
Vem slogs han med? Mer än poliserna, var det fler inblandade?
Är också intresserad av det. Hittar inte så mycket i artiklarna i TS;
Citat:
Det började med ett larm om ett större slagsmål – och när polisen kom till platsen påträffades en ensam, knivbeväpnad, man. De exakta omständigheterna är oklara ännu...
Citat:
Vid 23.03 larmades polisen till ett större bråk på Gustav Adolfs torg i Malmö. Enligt de första uppgifterna ska cirka åtta personer ha slagits.
Igårkväll kan ses som en extra lördag eftersom det är helgdag idag.

Edit
Citat:
Mannen, som är i 20-årsåldern, är förd till Skånes universitetssjukhus i Malmö med livshotande skador.

– Den skjutne mannen är misstänkt för försök till mord...

Misstänkt han för att ha attackerat en polis?

– Den skjutne mannen misstänks för försök till mord. Det är en polis som är målsägare...
http://www.expressen.se/kvallsposten/polis-skot-kniv--bevapnad-man/
Senast redigerad av Overkokt.Blomkal 2016-06-06 kl. 12:37.
Citera
2016-06-06, 12:22
Medlem
Shamdons avatar
Skönt att dialogen hos polisen äntligen har justerats kortats ned och ändrats till "Halt eller jag skjuter skarpt!".

(Trådrubriken bör förmodligen ändras eftersom det inte verkar ha förekommit något slagsmål annat än att locka polisen till torget.)
Citera
2016-06-06, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hydrol
Kidsen träffar socialsekreterare regelbundet. På mötet tenderar dom hävda att "alla andra får" och i regel ger kärringarna med sig.

Busskort får dom gratis, trots att dom har pengar att betala detta själva.

Källa:

Jag har varit god man till sådana och behövt sitta bredvid under myndighetskontakter.
Jag är fortfarande god man. Du ljuger.

Vanligtvis missförstår folk att "dom får saker" när dom egentligen "får" det av sin goda man då de inte styr över sin egen ekonomi.

Sen vet jag inte vad som är märkligt med att man körde till Lund. Sjukhusen samarbetar så mycket de bara kan för att hantera beläggningen.
Citera
2016-06-06, 12:29
Medlem
cmbws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Sen vet jag inte vad som är märkligt med att man körde till Lund. Sjukhusen samarbetar så mycket de bara kan för att hantera beläggningen.

Utöver samarbetet, ja mellan alla sjukhus i Skåne så kör de väl även runt patienter vid möjlighet just för att slippa idioterna som står och väntar vid ingången.
Citera
2016-06-06, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cmbw
Skillnaden är väl att Malmö har haft dessa problem i snart 40 år. Som Jan Björklund fick höra av Åkesson: välkommen till verkligheten.

De flesta av afghanerna i Malmö har varit här flera år (10-15 år sedan kom där en stor våg), då de flesta från förra året blev slussade vidare.

Förstår inte riktigt vad detta har med mitt inlägg som du citerade att göra.
Personen som jag citerade trodde felaktigt att det är inte vanligt med (afghanska) flyktingbarn i centrala Malmö, när det snarare är det afghanflyktingbarntätaste området i Sverige. De bor inte där, men det är där de umgås/härjar.
Citera
2016-06-06, 12:31
Medlem
cmbws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
Förstår inte riktigt vad detta har med mitt inlägg som du citerade att göra.
Personen som jag citerade trodde felaktigt att det är inte vanligt med (afghanska) flyktingbarn i centrala Malmö, när det snarare är det afghanflyktingbarntätaste området i Sverige. De bor inte där, men det är där de umgås/härjar.

Nehe menar du?
Och jag påpekade att många afghaner i Malmö inte kommer från nuvarande kull med flyktingbarn. Detta är som sagt inget nytt fenomen att afghaner springer på gator och torg i Malmö.
Citera
2016-06-06, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
På vilket sätt är snubben ett brottsoffer? Du kallar honom BO.

Edit:

http://www.expressen.se/kvallsposten/polis-skot-kniv--bevapnad-man/

Ursäkta mig. Jag kom på felet när jag postat inlägget
Citera
2016-06-06, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cmbw
Nehe menar du?
Och jag påpekade att många afghaner i Malmö inte kommer från nuvarande kull med flyktingbarn. Detta är som sagt inget nytt fenomen att afghaner springer på gator och torg i Malmö.

*suck*

Det finns afghanska barnfamiljer i Malmö - oftast av pashtunsk härkomst - som bott här i över 15 år och vars söner/döttrar jag hade som klasskamrater/vänner. Många av dem läser sedan vidare i högskola/universitet. Andra är typiska blattar som sysslar med brott tillsammans med andra MENA-blattar, eller lämnar Sverige för ISIS och Syrien.
Det finns också enstaka tadjiker och hazarer bland dessa "etablerade" afghaner.

Vi snackar dock om "ensamkommande afghanska flyktingbarn". Hazarer. Kinesvarianten av afghaner. Som alltid går i grupp. Som man alltid stöter på när man är i stan. Alltid talar på deras hemspråk(dari-persiska). De som det närmast uteslutande handlar om när det gäller gruppvåldtäkter eller flyktingbråk.
Senast redigerad av anonn 2016-06-06 kl. 12:49.
Citera
2016-06-06, 12:45
Medlem
Detta går ju rent åt helsike. När polisen gör något slutar det illa och det blir utredningar om man gjorde "rätt". Gör polisen ingenting tar våldet och multikulturen över.

Men 87% av Svenska folket har ju röstar fram detta tillstånd... ....
Citera
2016-06-06, 12:50
Medlem
cmbws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonn
*suck*

Det finns afghanska barnfamiljer i Malmö - oftast av pashtunsk härkomst - som bott här i över 15 år och vars söner/döttrar jag hade som klasskamrater/vänner. Många av dem läser sedan vidare i högskola/universitet. Andra är typiska blattar som sysslar med brott tillsammans med andra blattar, eller lämnar Sverige för ISIS och Syrien.
Det finns också enstaka tadjiker och hazarer bland dessa "etablerade" afghaner.

Vi snackar dock om "ensamkommande afghanska flyktingbarn". Hazarer. Kinesvarianten av afghaner. Som alltid går i grupp. Alltid talar på deras hemspråk(dari-persiska). De som det närmast uteslutande handlar om när det gäller gruppvåldtäker eller flyktingbråk.

Ja och för tredje gången (gillt?), dessa har också funnits i Malmö länge. Dessa började komma för 10-15 år sedan, något jag verkligen har lagt på minnet då jag själv har varit i handgemäng med dessa.

Ett annat exempel är ju bara att kolla på Malmö Festivalen de senaste 10 åren, har varit fullsmockat med afghaner, utav alla dess typer.
Senast redigerad av cmbw 2016-06-06 kl. 12:53.
Citera
2016-06-06, 12:51
Medlem
alexdahls avatar
Malmö snuten verkar inte vara rädda att använda sina vapen häärligt
Citera
2016-06-06, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurkarn
I dina våta drömmar ja...

Jag kan garantera dig att en polis som har skjutit/dödat mår jävligt dåligt av det, ofta kommer dom inte ens tillbaka ut i tjänst utan blir sittandes inne på inre tjänst.

Vid båda gångerna jag fått det berättat av poliser, så har det faktiskt varit på det viset. Det är trots allt ett sätt att ge stöd. Man markerar att skytten har handlat rätt och gjort ett bra jobb. Självklart ges de även tid att stabilisera sig. Konstigt vore annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in