2016-06-05, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det var du som anförde LPs uttalande som ett bevis för att hon blev skjuten före OP. Men så långt kan jag hålla med dig att jag inte tror hon uppfattade varje detalj den första sekunden efter beskjutningen.

Trist att det finns så många oresonliga agendor i samband med LP, CP, EdK m.fl.

Hon uppfattade ju inte ens gm stående vid Dekorima enligt hennes påstående. Störtlöjligt. Bara en idiot kan tro på något sådant.
Citera
2016-06-05, 19:58
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Hon uppfattade ju inte ens gm stående vid Dekorima enligt hennes påstående. Störtlöjligt. Bara en idiot kan tro på något sådant.
Nej hon uppfattade inte att någon närmade sig bakifrån, men diskussionen handlar om vem som blev skjuten först och, objektivt, vilka uppgifter som finns om detta.
Citera
2016-06-05, 20:02
Medlem
Citat:
Nej hon uppfattade inte att någon närmade sig bakifrån, men diskussionen handlar om vem som blev skjuten först och, objektivt, vilka uppgifter som finns om detta.

Aha. Ja allt står ju i vittnesförhören och de tekniska undersökningarna.

Men man kan inte välja ut små delar för att passa in på färdiga teorier, som jag anser många gör tyvärr. Ingen av er två alltså, så det inte missförstås.

Först när man har helheten kan man också "se".
Citera
2016-06-05, 20:12
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Det var du som anförde LPs uttalande som ett bevis för att hon blev skjuten före OP. Men så långt kan jag hålla med dig att jag inte tror hon uppfattade varje detalj den första sekunden efter beskjutningen.

Nej inte nödvändigtvis före OP men före det att hon säger sig uppfatta att OP faller och definitivt inte efter att hon själv satt sig bredvid OP.

Ett problem är även att han "sjönk ihop". En brott på ryggraden gör att man kan inte stå över huvud taget. Man faller handgripligen direkt. Vilket även Kari Ormstad 1995 sade, att OP hade skador på pannan vilket visar att han föll pladask i gatan med ansiktet först.

Tycker även att LPs uttalande på LAC-bandet, "Palme har fallit" är ett märkligt sätt att uttrycka sig.
Citera
2016-06-05, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Jag menar kulans lägets påverkan av henne är mycket ringa ,då den passerade genom kläderna kan den inte fått henne att spinna runt tex utan den passerar rakt igenom som om det var luft . Hon blev rispad på ryggen utav kulan och att det inte blev värre var troligen då det var luft mellan kropp och kläder. Hon har troligen ryckt till av smällen och av reaktionen från OP då första avlossade kulan passerade han.

Vad såg vittnen?
Hon satt på huk bredvid sin man, då måste vittnen sett de båda kulhålen i kappan?
Citera
2016-06-05, 20:34
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Hittade man inte WT vid husransakan både vid Östling och Tell?
Östling var väl den som importerade specialutrustningen som Näss menade skulle användas för bevakning av PKK men då hellre kom att användas för kuppändamål där även Wallroth-Ljunggren & Co hade intressen. Den operativa personal officerskåren hoppades få tillgång till bland högerextremer var dock en missräkning. Självklart fick även Östlings mest pålitliga kompisar inom polisen tillgång till samma sorts utrustning för att i sin tur kunna spana mot höga vederbörande och varna varandra.
Både Tell, Östling och likasinnade inom SB-rörelse, skytteklubbar osv var i första hand patrioter eller värnare av stabilitet och bestående ordning hellre än kuppmakare. Framför allt ville väl ingen uppträda som ensam galning eller simpel lönnmördare. Självklart vände de sig till polisen och Holmer om inte lika godtroget som IvB till Säpo direkt då de från olika håll kunnat få erbjudanden om att skjuta Palme.
Tell & Piltz hade nog mer av annat på sitt samvete då de såsom Holmers spanare skulle behöva ta större risker än andra. Otur då att just Krantz kom i vägen men desto tydligare avslöjade sig sedan mörkerkrafterna hos informationsstyrelsen SPF - den verkliga uttolkaren av all TK, spaning och wt-trafik som jag kunde förstå från Lingärde.
Citera
2016-06-05, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ove Mollvik
Både EdK och CW var absoluta proffs och affärsmän i branschen. Eget hat lönar sig aldrig. Sådant får politiker och andra istället ägna sig åt medan maffian som förstår att verka utan att synas tar hem vinst från alla stridande parter.
Vid konspirationer på överstatlig nivå där uppdragsgivaren garanterat aldrig vill avslöja sig kan säkert mörkläggning och låtsasövningar löna sig bättre än de direkta erbjudanden även konkurrerande team kunnat få på samma gång mot ett och samma objekt.
I fallet MOP lär ett tjugotal olika organisationer ha fått viss förhandsinfo. Ensamma galningar till att göra smutsjobbet eller till att göra falska erkännanden vet man då att inblandade myndigheter själva sett till att få fram....

Jag har väl inte sagt att CW och EDK personligen hatade Palme.
Men regeringen i landet såg OP som en fiende, med rätta.
Landet SA hade egna motiv att döda OP.
Det hade nog många fler.
Det är få politiker som varit så kontroversiella ute i världen.
Och det var i mångt och mycket personen OP som hatades, inte SAP.
Ingvar Carlsson hade lite annorlunda retorik och framtoning.
Jag tror inte att han lade sig i andra länders politik på det sätt som Olof Palme gjorde.
Vår Olof var unik.
Men så härstammade han ifrån både Gustav Vasa och Kristian Tyrann enligt SVTs släktforskningsprogram....
Citera
2016-06-05, 21:34
Medlem
Jag måste fråga, jag är för ung för att ha varit med då. Var walkie talkie-män en vanlig syn i Stockholm på denna tid? Kunde de ses vid alla tidpunkter alla dagar? Om inte fattar jag inte varför dessa fått mer uppmärksamhet från polisens sida. Det kan ju inte vara en slump.
Citera
2016-06-05, 22:17
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Jag dementerar uppgifterna om PKK och CP lika starkt. Precis som Lisbets fotografiska minne. Likaväl som alla alla andra uppgifter om mördare gripna ur luften som Dammegård och hans figurant. .......
Även i de mest galna historier och slutsatser finns det särskilt i dessa sammanhang med olika hemligtjänster inblandade alltid något korn av sanning, avsikt eller omständighet som av någon anledning måste bortförklaras. Det som döljs bakom PKK , CP , LP-historier osv framgår bäst ur sammanhangen de ältas i. Inget är bara gripet ur luften. Dammegård är ändå ett fenomen för sig. Hans verk är en ypperlig sammanställning av det mesta som skrivits i ämnet utan spekulationer och tjänar åtminstone gott som snabbt uppslagsverk.
Slutsatsen om faktisk statskupp är vad också jag kommit fram till fast på helt andra vägar. De vittnesmål och omständigheter jag i första hand utgått från noterade jag var märkligt nog inte medtagna hos Dammegård. Tyvärr fick vi aldrig tillfälle att tala vidare om saken. Istället kommer några år senare fram ett helt otroligt scenario för en räddningsaktion så som det uppenbarligen var tänkt och utlovat från CIA sida eller såsom ett villkor för att ö h t vilja blanda sig i spelet annat än som observatör. Om någon ensam galning då skulle gå emellan så skulle i vilket fall som helst ingen eller ens GRU eller NATO kunna skylla på CIA. Även Lidbom och flera med regeringen verkade ju in i det längsta försöka tro att räddningsplanen hade lyckats och att allt annat var spel.
Nu vet man dock säkert från alla håll att det var "Swedish locals" som genomförde och låg bakom kuppen. Ingen stormakt utom svartfinansen förstås behövde någonsin bry sig.
Citera
2016-06-05, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thumbler
Jag måste fråga, jag är för ung för att ha varit med då. Var walkie talkie-män en vanlig syn i Stockholm på denna tid? Kunde de ses vid alla tidpunkter alla dagar? Om inte fattar jag inte varför dessa fått mer uppmärksamhet från polisens sida. Det kan ju inte vara en slump.

Nej, det var inte vanligt och det kan inte ha varit en slump.
Oavsett om WT-männen var svenskar eller sydafrikaner eller av annan nationalitet måste de varit inblandade i mordet.
Att det var en Barbrogrupp som tränade samband för att hjälpa Föräldraföreningen mot narkotika... just denna kväll?
Det är tydligt attt polisen var inblandad. Väldigt många vittnesmål och annat har "försvunnit".
Allt försenades och inget gjordes för att gripa mördarna. Många, tex komikern Robert Gustafsson som var på bion samtidigt som Olof Palme vittnar om att de har blivit mycket dåligt mottagna av polisen när han vill lämna sitt vittnesmål. Robert Gustafsson såg flera WT-män inne på Grand! Han trodde det var livvakter.

Polisspåret , det är det säkra spåret, med hjälp av SÄPO och kanske av CW och hans "proffs".
Stay Behind och CIA , kanske också inblandat?
Det enda säkra är att vi aldrig kommer att få veta.
Så mycket har förvanskats och mörklagts.
Så många vittnen är redan döda.
Det måste finnas någon fruktansvärd anledning till att inte svenska folket får veta sanningen, någonsin.
Till slut kommer även denna mörkläggning att vara tvungen att mörkläggas....
Att man nu säger att PU skall granska WT, det tror jag inte finns någon sanning i alls, det kommer aldrig bli någon granskning i verkligheten.
Man tvingas dock säga så eftersom det börjar komma så väldigt många vittnesmål om WT:s i massmedia. Snart kommer vi få läsa att man utrett detta och WT-männen visade sig inte alls ha med mordet att göra..
Otur (för mördarna) att den unge teaterkillen RG som var på bion samtidigt som paret Palme skulle bli en sådan känd person, därmed blir ju hans vittnesmål mycket trovärdigare.
Citera
2016-06-05, 22:54
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thumbler
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Nej, det var inte vanligt och det kan inte ha varit en slump.
Oavsett om WT-männen var svenskar eller sydafrikaner eller av annan nationalitet måste de varit inblandade i mordet.
Att det var en Barbrogrupp som tränade samband för att hjälpa Föräldraföreningen mot narkotika... just denna kväll?
Det är tydligt attt polisen var inblandad. Väldigt många vittnesmål och annat har "försvunnit".
Allt försenades och inget gjordes för att gripa mördarna. Många, tex komikern Robert Gustafsson som var på bion samtidigt som Olof Palme vittnar om att de har blivit mycket dåligt mottagna av polisen när han vill lämna sitt vittnesmål. Robert Gustafsson såg flera WT-män inne på Grand! Han trodde det var livvakter.

Polisspåret , det är det säkra spåret, med hjälp av SÄPO och kanske av CW och hans "proffs".
Stay Behind och CIA , kanske också inblandat?
Det enda säkra är att vi aldrig kommer att få veta.
Så mycket har förvanskats och mörklagts.
Så många vittnen är redan döda.
Det måste finnas någon fruktansvärd anledning till att inte svenska folket får veta sanningen, någonsin.
Till slut kommer även denna mörkläggning att vara tvungen att mörkläggas....
Att man nu säger att PU skall granska WT, det tror jag inte finns någon sanning i alls, det kommer aldrig bli någon granskning i verkligheten.
Man tvingas dock säga så eftersom det börjar komma så väldigt många vittnesmål om WT:s i massmedia. Snart kommer vi få läsa att man utrett detta och WT-männen visade sig inte alls ha med mordet att göra..
Otur (för mördarna) att den unge teaterkillen RG som var på bion samtidigt som paret Palme skulle bli en sådan känd person, därmed blir ju hans vittnesmål mycket trovärdigare.
Jag kan inte påminna mig att jag någonsin sett folk gå omkring med walkie talkies i stadsmiljö sent på kvällen. Varken i Stockholms innerstad eller någon annanstans. Såg man radio så var det uniformerad personal av något slag.

Visst kan det ha varit en blandning av FMN, Barbro-grupper och Stay Behind som spanade kring Sveavägen och vissa av dem visste kanske inte att Olof Palme var målet. Men det var ingen tillfällighet att de var utkommenderade samma kväll som mordet skulle komma att ske. De var en perfekt täckmantel för några få som kommunicerade såväl med mördarna på gatan som med en ledning som fattade det avgörande beslutet.
Senast redigerad av iesho 2016-06-05 kl. 23:25.
Citera
2016-06-06, 04:57
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:

Visst kan man tycka att det är trist. Men i slutändan måste det bli oförsonligt. Av den enkla anledningen att det enbart finns EN mördare och enbart ETT korrekt händelseförlopp. Där alla i slutändan omöjligt kan ha rätt samtidigt. Så trist och oresonlig är verkligheten. Där verkligheten samtidigt inte har någon agenda.

Dessutom kan verkligheten ställa till det för oss alla. Det är inte helt otänkbart att mördaren har ett namn som aldrig nämnts i denna tråden. Där min hypotes går ut just på det.
Senast redigerad av andersaanderssona 2016-06-06 kl. 05:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in