Citat:
Ursprungligen postat av
Thumbler
Jag måste fråga, jag är för ung för att ha varit med då. Var walkie talkie-män en vanlig syn i Stockholm på denna tid? Kunde de ses vid alla tidpunkter alla dagar? Om inte fattar jag inte varför dessa fått mer uppmärksamhet från polisens sida. Det kan ju inte vara en slump.
Nej, det var inte vanligt och det kan inte ha varit en slump.
Oavsett om WT-männen var svenskar eller sydafrikaner eller av annan nationalitet måste de varit inblandade i mordet.
Att det var en Barbrogrupp som tränade samband för att hjälpa Föräldraföreningen mot narkotika... just denna kväll?
Det är tydligt attt polisen var inblandad. Väldigt många vittnesmål och annat har "försvunnit".
Allt försenades och inget gjordes för att gripa mördarna. Många, tex komikern Robert Gustafsson som var på bion samtidigt som Olof Palme vittnar om att de har blivit mycket dåligt mottagna av polisen när han vill lämna sitt vittnesmål. Robert Gustafsson såg flera WT-män inne på Grand! Han trodde det var livvakter.
Polisspåret , det är det säkra spåret, med hjälp av SÄPO och kanske av CW och hans "proffs".
Stay Behind och CIA , kanske också inblandat?
Det enda säkra är att vi aldrig kommer att få veta.
Så mycket har förvanskats och mörklagts.
Så många vittnen är redan döda.
Det måste finnas någon fruktansvärd anledning till att inte svenska folket får veta sanningen, någonsin.
Till slut kommer även denna mörkläggning att vara tvungen att mörkläggas....
Att man nu säger att PU skall granska WT, det tror jag inte finns någon sanning i alls, det kommer aldrig bli någon granskning i verkligheten.
Man tvingas dock säga så eftersom det börjar komma så väldigt många vittnesmål om WT:s i massmedia. Snart kommer vi få läsa att man utrett detta och WT-männen visade sig inte alls ha med mordet att göra..
Otur (för mördarna) att den unge teaterkillen RG som var på bion samtidigt som paret Palme skulle bli en sådan känd person, därmed blir ju hans vittnesmål mycket trovärdigare.