2016-06-03, 18:52
Medlem
freshboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Svårt att säga. Går att konstruera tankar om diverse jobb men frågan är om de existerar i verkligheten, dvs om efterfrågan är stor nog att täcka en heltidstjänst. Finns tusentals smala nischer med efterfrågan idag men kanske inte i morgon. Spänna upp VDI-lösningar, Direct Access, integrera icke-Microsoft klienter i en AD-miljö, och faktiskt få det att fungera etc. Idag löses sånt IMO av folk med tvivelaktig kompetens, dvs googlar hur man gör under tiden man gör det. Frågan är om man hinner bli bra på nåt innan det blir meningslöst Annars som utvecklare, Xamarin kanske.

Klientsäkerhet är ett nischat område, men inte lika smalt och med fler duktiga människor att konkurrera med. Mer framtidssäkert dock och hyfsat bra betalt vad jag förstår.

Blir man tillräckligt bra på något som efterfrågas så spårar man in automatiskt. Själv hamnade jag där jag är därför att kollegor lade fler och fler av dessa ärenden på mig tills jag enbart jobbade med det. Och 10, 15 år senare har man blivit ganska bra på det.

Sen gäller det att det inte är för tråkigt, då står man inte ut länge. Jag har de senaste åren mest jobbat på rutin, jag utvecklas inte särskilt mycket längre. Det finns inga kurser kvar att gå, jag kan vad kursledarna kan och man känner nästan alla i landet med samma kompetens.

Hade mitt mål inte varit ekonomiskt oberoende hade jag försökt ta mig in på nåt annat.

Extremt OT, ber om ursäkt för det.
Inga problem, intressant!
Citera
2016-06-03, 18:56
Medlem
freshboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxxxxxxxxxxxxx
Detta problem slipper du om du har många skärmar eftersom att man då kan ha flera Chrome-fönster öppna samtidigt. Ett annat bra tips är att ha flera olika webbläsare för då kan man vara inloggad på flera Avanza-konton samtidigt vilket är nödvändigt vid t.ex. börsintroduktioner då man har anmält sig i många olika personers namn!

Precis.

Vanlig Edge + Edge inprivate

Firefox + firefox in private

chrome + chrome incognito

= 6 konton samtidigt

Sedan kan man ju fixa fullmakter också.

Det jag är lite besviken på är att de inte isolerar de olika private/incognito fönstren. Öppnar man två incognito-fönster delar de cookies och inloggning, är ej separerade.

Jag antar man kan köra flera virtuella maskiner också och få valfritt antal chrome som är separerade.
Citera
2016-06-03, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freshboy
Precis.

Vanlig Edge + Edge inprivate

Firefox + firefox in private

chrome + chrome incognito

= 6 konton samtidigt

Sedan kan man ju fixa fullmakter också.

Det jag är lite besviken på är att de inte isolerar de olika private/incognito fönstren. Öppnar man två incognito-fönster delar de cookies och inloggning, är ej separerade.

Jag antar man kan köra flera virtuella maskiner också och få valfritt antal chrome som är separerade.

Det finns mer webbläsare att ladda ner än antal konton som man kan hålla koll på samtidigt så det bör inte vara något problem!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in