Citat:
Ursprungligen postat av
Accubond
Gå till läkaren. "Frätskador" som användaren över här pratar om är svammel. Det låter som att sniffa tändargas löser upp hjärnan, ungefär.
Du måste inte säga att du tagit droger men om du gör det kommer det underlätta diagnosticeringen - om du inte säger det kommer det blinka en varningslampa i läkarens huvud och denne kommer tänka att den måste utesluta cancer i urinblåsa och njurar. Förmodligen kommer man göra en grundlig genomgång oavsett vad, men det kan leda läkaren att börja i rätt ände.
Det märks att du har ringa kunskaper om ämnet.
Du pratar du om en "internetdrog med okänd farlighet". Vilket inte är sant då TS nämt vilken drog det rör sig om.
http://www.bluelight.org/vb/threads/762632-Novel-empathogen-5-MBPB
Som erfaren, professionell och yrkesverksam inom drogrehabilitering och beläst. Kan jag se direkt på molekylen vilken typ av drog det handlar om och ingenting tyder på att den skulle vara mer toxisk än t.e.x. MDMA som det forskats väldigt mycket på. Självklart är den dock
toxisk.
Det är ett sätt för TS kropp att säga ifrån, skicka ut en varningssignal. Inte fan är det bra eller nyttigt för kroppen, när man missbrukar kemikalier två månader i streck.
Troligen är detta någonting tillfälligt med TS och du behöver inte dra i de mörkaste växlarna du kan hitta. Jag antar att du har vårderfarenhet, möjligen är du sjuksköterska eller dylikt.
Du drar felaktigt slutsatsen om att användaren har fel på njurarna, som omedelbart måste åtgärdas. Du ställer iprincip en diagnos på användaren - trots att denne skall till läkaren imorgon. Samtidigt skrämmer du använder och stressar användaren.
Dessutom hoppar du på mig personligt - och dömer ut mig som en limsniffare.
Ditt inlägg skrämmer TS och ingenting annat. TS skulle gått till läkaren oavsett din panik och ditt moraliserande.
Låt nu läkaren istället, titta på TS och undersökta TS njurar - inte en internetdoktor.