Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-05-31, 20:11
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heschischynf
Vi ser att du inte kommenterar 1-5 på listan. Vart finns det ingen substans? Jag skriver ett frågetecken vid hans känsloliv för jag har inget att kommentera? Jag är ingen vänstermupp. Ge mig källhänvisning så får vi se hur mycket substans du har. HAHA.

Som sagt du är dum i skallen som dom flesta svennisar är idag som inte kan tänka själva.

Med Trump vid makten kommer även såna som du behöva anstränga er lite.
2016-05-31, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Ja man undrar lite grand vad det är för folk som stöder Trump här i tråden. En vill nödvändigtvis ha en svart kvinna som vicepresidentkandidat, och en annan vill öka takten i globaliseringen.
Den tredje tycker [tyckte?], att Trump är anti-semit och anti-globalist. Den fjärde tycker [tyckte?], att Trump ska vara snäll [snällare än Obama?] mot visselblåsare [som Snowden] och värna vår personliga integritet [internet, övervakning, Apple]. Finns även sådana som tycker, att han ska förstöra miljön

Och sedan finns jag som tycker, att Trump är sann konservativ

Trump is the Unifier?
2016-05-31, 20:29
Medlem
david.johnson.wisconsins avatar
Det är sjukt att den här djävla idioten kommer att vinna. Finns bara ett hopp om Crooked Hillary Clinton inte blir Democraternas val, vadfan är det för fel på DNC?
Men ärligt Trump är farlig för hela världen.
2016-05-31, 20:35
Medlem
En intressant synvinkel för den som har problem med Trumps syn på Climate change

http://blog.dilbert.com/post/145160928141/climate-change-and-trump
2016-05-31, 20:49
Medlem
James-Michael-Michaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
En intressant synvinkel för den som har problem med Trumps syn på Climate change

Argumentet är alltså att Trump medvetet ljuger för sina väljare för att han "vet" bättre än dom och planerar senare att övertala dom.

Vi som tror på global uppvärmning kanske tycker det låter bra. Men det är en ganska omoralisk väg att gå för att bli vald. Tänk om istället för uppvärmning för att döda mörkhyade för att sedan minska rasismen. Eller liknande.

Det är kanske är en medveten plan från Trump men oetisk enligt mig.
2016-05-31, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123

Yep Scott Adams har mycket intressanta teorier om Trump. Kolla på Senaste Real Time With Bill Maher där han är gäst och pratar mer om DT tekniker. Det är fascinerande, jag vet inte var DT är för någonstans ibland.
2016-05-31, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av James-Michael-Michaels
Argumentet är alltså att Trump medvetet ljuger för sina väljare för att han "vet" bättre än dom och planerar senare att övertala dom.

Vi som tror på global uppvärmning kanske tycker det låter bra. Men det är en ganska omoralisk väg att gå för att bli vald. Tänk om istället för uppvärmning för att döda mörkhyade för att sedan minska rasismen. Eller liknande.

Det är kanske är en medveten plan från Trump men oetisk enligt mig.
Ja det ända DT gör är ljuger, han ljuger konstant.

BTW han tror på global upvärmning när det gäller hans egna golfbanor:
https://www.youtube.com/watch?v=TZwgy5fSBBc
2016-05-31, 21:02
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Bill Kristols senaste försök till kandidat, Rep. Adam Kinzinger, han tackade också nej:

Never-Trump conservatives search for alternative

http://edition.cnn.com/2016/05/30/politics/adam-kinzinger-no-path-third-party-run/

Bill Kristol framstår mer och mer som en löjlig neocon.
Det är ju skitkul att republikanerna skjuter sig själva i sank. Han är ganska underhållande. Jag har kollat en del av hans twitter. Och Trump låter sig retas :-)

Men Kristol verkar inte ha någon bäring. Han verkar mest önsketänka högt när han föreslår olika kandidater. Jag får intrycket av att hans mål är att sabba för Trump. Han kanske hellre vill ha Clinton!?
2016-05-31, 21:08
Medlem
En politiker som Trump kommer att som alla andra företagsledare grunda sina beslut på DATA.

Amerikanska (och Svenska) politiker gör allt för att dölja data - och agerar efter falsk data.
2016-05-31, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bacto
En politiker som Trump kommer att som alla andra företagsledare grunda sina beslut på DATA.

Amerikanska (och Svenska) politiker gör allt för att dölja data - och agerar efter falsk data.
Jag vet i fan, det DT har sagt har ju inte grundats på data. Global uppvärmning är en lögn gjord av Kina? Net imigration från Mexico är just nu på +- 0 -> bygg en mur? Han har bara snackat skit men inte gjort något. Visst om han ändrar sig och går åt vänster som han har gjort nu på alla sina positioner.

Hillary går åt höger, DT går åt vänster han är en populist just nu. Killary skjuter sig själv i foten, hon är en värdelös kandidat och kommer med 99,99% sannolikhet att förlora om det är hon vs. DT. Det är ingen diskussion Crooked Hillary och hennes kampanj vet inte vad fan de sysslar med.
2016-05-31, 21:22
Medlem
checkthisout.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david.johnson.wisconsin
Jag vet i fan, det DT har sagt har ju inte grundats på data. Global uppvärmning är en lögn gjord av Kina? Net imigration från Mexico är just nu på +- 0 -> bygg en mur? Han har bara snackat skit men inte gjort något. Visst om han ändrar sig och går åt vänster som han har gjort nu på alla sina positioner.

Hillary går åt höger, DT går åt vänster han är en populist just nu. Killary skjuter sig själv i foten, hon är en värdelös kandidat och kommer med 99,99% sannolikhet att förlora om det är hon vs. DT. Det är ingen diskussion Crooked Hillary och hennes kampanj vet inte vad fan de sysslar med.
Du underskattar universitet och media. Dessa är starkt vänster och kommer ge Hillary segern i November. Sedan har hon säkra röster från kvinnor, icke-vita, etc.

Hillary kommer vinna, vilket betyder att den vita rasen har förlorat USA.
2016-05-31, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av checkthisout.
Du underskattar universitet och media. Dessa är starkt vänster och kommer ge Hillary segern i November. Sedan har hon säkra röster från kvinnor, icke-vita, etc.

Hillary kommer vinna, vilket betyder att den vita rasen har förlorat USA.
Nej, DT leder lite i pollsen, han har ätit upp Clintons försprång, han har positivt momentum. Clinton sjunker som en sten, hon är redan brandad som Crooked Hillary och Hartless Hillary, media hatar henne, kvinnor avskyr henne. Män röstar Trump och demokratiska män går mer och mer till Trump för ingen klarar av Clinton hon är en avskyvärd kandidat.
Är du blind? Ser du inte hur illa Clinton är? Hon har FBI på sig, hon är korrupt in till benmärgen, Bill tynger ner också. Trump kommer slakta henne i debatter, det är bara och kasta FBI utredningen och Wall Street pengarna i hennes ansikte, tills hon dör. Hon har inte en chans. Det enda Crooked Hillary kan göra är att rigga valet som hon har gjort i Democraternas primary.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in