2016-05-29, 01:14
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Jag har redogjort för hela min akademiska bildning, tekn.dr. KTH 1968 och docent i Helsingfors Universitet 1977, numera pensionär 80 år. Om du vill närmare bekanta dig med mig kan du genom min signatur hitta mig Wikidedia. Jag vill inte skriva mitt hela namn, eftersom det inte är brukligt.

Jag tackar nej för en egen tråd, men vill gärna få en liknande redogörelse för din bakgrund, är du kanske polis eller jurist, som de flesta här.

Måste säga att jag tycker att du har MYCKET konstiga åsikter i fallet för att vara en docent?
2016-05-29, 01:15
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Det var då ett tjafsande om att tidsramen är för snäv. Jag har träffat personer som tar tio gånger så lång tid på sig att utföra en arbetsuppgift jämfört med mig. Kan det vara så att det är just såna personer som beklagar sig över att Nerijus omöjligt ska ha hunnit med alltihop på en dryg timma?

Bara för att ni själva är långsamma av er så ska ni inte förutsätta att Nerijus är det.

Verkligen inte. Han har lätt hunnit detta på den tid FUP visar att så har skett!
2016-05-29, 01:16
Bannlyst
Citat:
Det var då ett tjafsande om att tidsramen är för snäv. Jag har träffat personer som tar tio gånger så lång tid på sig att utföra en arbetsuppgift jämfört med mig. Kan det vara så att det är just såna personer som beklagar sig över att Nerijus omöjligt ska ha hunnit med alltihop på en dryg timma?

Bara för att ni själva är långsamma av er så ska ni inte förutsätta att Nerijus är det.

Bra Svar:
Nerijus har efter sitt avskyvärda mord och utövat sina lustar, sedan drabbats av panik:
Han var tvingad att snabbt få undan den stackars döda flickan och göra sig av med henne.
Snabbt som tusan till Byssjan där han stampade in henne i ett trångt skåp och täckte över henne med massa gamla kläder.
Sedan gick han ut och slängde hjälm och jacka på rishögen.....som han också troligen tänkt slänga Lisa i.
Men det snabba eftersöket satte stopp för hans planer.
OCH...Den idiotiska panikslagna mördaren kunde ringas in och gripas.
Nu vänta han på att så sitt straff, i Sverige och troligen största delen i ett skitigt fängelse i sitt eget hemland.
2016-05-29, 01:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boidis12
Vem mer än mördaren Nerijus var inblandad i mordet enligt dig ?
Hon här ju postat sin bild med stefans afghansk uniform så det kan finnas massor av kopplingar
2016-05-29, 01:24
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenH
Bra Svar:
Nerijus har efter sitt avskyvärda mord och utövat sina lustar, sedan drabbats av panik:
Han var tvingad att snabbt få undan den stackars döda flickan och göra sig av med henne.
Snabbt som tusan till Byssjan där han stampade in henne i ett trångt skåp och täckte över henne med massa gamla kläder.
Sedan gick han ut och slängde hjälm och jacka på rishögen.....som han också troligen tänkt slänga Lisa i.
Men det snabba eftersöket satte stopp för hans planer.
OCH...Den idiotiska panikslagna mördaren kunde ringas in och gripas.
Nu vänta han på att så sitt straff, i Sverige och troligen största delen i ett skitigt fängelse i sitt eget hemland.
Precis. Han hade inte en chans att städa undan efter sig. Nu får vi hoppas på att han själv blir undanstädad till Litauen fort som attan också.
2016-05-29, 01:32
Bannlyst
Citat:
Precis. Han hade inte en chans att städa undan efter sig. Nu får vi hoppas på att han själv blir undanstädad till Litauen fort som attan också.

Så sant som det är sagt:
Vi får hoppas att så sker så fort som möjligt.
2016-05-29, 01:35
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flubbb
Hon här ju postat sin bild med stefans afghansk uniform så det kan finnas massor av kopplingar
Aha, en hemlig operativ talibanklan på Blomberg! Var dom förklädda tror du?
2016-05-29, 01:35
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flubbb

Säg en massa kopplingar till detta som du kan kan belägga med teorier som verkar mer
troliga än det som åklagaren har presenterat och som Nerijus har dömts för två gånger .
2016-05-29, 01:44
Medlem
Citat:

Jag får en känsla av att NB mycket väl vet hur det blir, varför han överklagat så långt det bara gått. Nu är vägs ende slutligen nådd. Litauen nästa.

Eller är hans rädsla för litauisk fängelsevistelse så stor att han kommer simulera ett psykiskt sammanbrott under den nu pågående utredningen?

Inget den mannen gör förvånar mig längre .....
Senast redigerad av Remark 2016-05-29 kl. 01:48.
2016-05-29, 03:04
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Mördaren kunde plantera/ slänga in i ladan L handske samma kvällen/ natt och handske hittades på morgonen..
Örhängen slängde han in i ladan senare. Han ville att polisen skulle tro att gästarbetare var inblandade i L försvinnandet.
Efter L blev mördat, det känns att det var inte samma kväll, men kanske dagen senare, och hennes kropp placerades i skåp i Martorp, slängde mördaren hennes tillhörigheter på väg för att leda dit/ markera väg dit. Den sista och viktigaste tillhörighet - hjälm placerade i närheten av byssjan för att peka var kroppen finns. Det känns att det var två inblandade i denna brott.
Mördare kunde plantera NB ' s dna på L kläder genom kontaminering, men det är mer trovärdigt att någon hade tillgång till material på NFC under sommar/ semestertid och hjälpte till att tekniker kunde hitta de bevis som behövdes att sätta jävla balt. IB' s trosornas försvinnandet och hennes dna på L trosor i form av sekret bevisar att någon har överdrivit. Någon hade hoppats att det skulle finnas spår av NB' s sperm i IB' s trosor ( den äcklige balt tvättar sig inte efter sex och det borde finnas hans sperm där, tänktes det... ). Men otur, det blev ingen spår från NB' s sperm på L trosor...
Om det var NB som mördade L då hade han inga handskar på sig när han tog i hennes byxor och lämnade sin dna och blodspår, Men senare tog han handskar på sig för att inte lämna sin spår på hennes BH, tröjan, på tejpen, på snaran.
Förstår du nu hur kunde det gå till?

Hur ska du ha det egentligen? Mördaren har alltså planterat vissa spår, polis och NFC har hjälpt till att placera andra. Polis och Lisas "riktiga" mördare har alltså samarbetat?
2016-05-29, 03:33
Medlem
SUDDHAMRA

Du har massor med undringar som vi vill att DU reder ut. Börja läs s 1140
2016-05-29, 06:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Efter L blev mördat, det känns att det var inte samma kväll, men kanske dagen senare, och hennes kropp placerades i skåp i Martorp
Denna mördare verkar då ha fört iväg Lisa med bil till nån okänd plats. Han strypte och tejpade henne. Vad var målet/motivet med att röva bort henne?
Citat:
Mördarenkunde plantera/ slänga in i ladan L handske samma kvällen/ natt och handske hittades på morgonen..
Örhängen slängde han in i ladan senare. Han ville att polisen skulle tro att gästarbetare var inblandade i L försvinnandet.
Handsken kan slängas in, absolut.
I mjölkrummet återfinns hennes örhänge, hårstrå och DNA. Detta "slänger" man knappast in. Det behöver du förklara bättre.
Citat:
slängde mördaren hennes tillhörigheter på väg för att leda dit/ markera väg dit.
Knappast. Efter fynden på första delen av grusvägen upphör spåren helt och återkommer med ett fynd först efter 800 m. och nästa efter ytterligare 700 m. Sen är det ånyo ett nytt glapp fram till Martorp på c:a 1.5 km som även kräver vägval i T-korsning:
det är fullständigt galet att kalla detta en snitslad bana till Martorp med tanke på avstånden. Hade det varit snitslat hade det legat som ett pärlband ända fram. Eftersom Lisa ej heller hittades via fynden så säger det sig självt att så inte var fallet.
Citat:
Mördare kunde plantera NB ' s dna på L kläder genom kontaminering, men det är mer trovärdigt att någon hade tillgång till material på NFC under sommar/ semestertid och hjälpte till att tekniker kunde hitta de bevis som behövdes att sätta jävla balt. IB' s trosornas försvinnandet och hennes dna på L trosor i form av sekret bevisar att någon har överdrivit.
Så nu är även häktespersonalen inblandad menar du? Det krävs tydligen en lång kedja med korrupta personer för att få det här att gå ihop..
[quote]
Citat:
Mördare kunde plantera NB ' s dna på L kläder genom kontaminering, men det är mer trovärdigt att någon hade tillgång till material på NFC under sommar/ semestertid och hjälpte till att tekniker kunde hitta de bevis som behövdes att sätta jävla balt.
Mördaren behöver ha en polare på NFC för att det ska gå ihop med blodet.

Problemet med storyn är att denna mördare har ingen anledning att sätta dit NB. Han har själv inte avsatt ett enda spår och ingen har lyckats iaktta nåt bortrövande. Han lika skyddad som om han vore inlåst i Fort Knox.
Han har ingen anledning att plantera och krumbukta på bygden och arrangera brottsplatser, skapa snitslade banor och få polisen intresserad.
Han behöver inte engagera NFC eller häktespersonal. Med andra ord - extremt stora och fullständigt onödiga risker. Han behöver inte åka till Martorp heller:

Han hade sonika kunnat åka iväg med henne efteråt och hon hade aldrig hittats.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in