2016-05-28, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jättebra reflektioner. Det blir bättre om han får komma "hem" ur mängder av synvinklar. Trygg i språket och kultur och närhet till sina anhöriga som kan besöka honom - det sker ju inte nu verkar det som. Hoppas bara säkerheten är rigorös så de inte smugglar in en bågfil i nåt litauiskt bakverk.
Ligger fängelserna som diskuterats i tråden nära byn där han kom ifrån?
Svårt att säga
Men det är egentligen inget problem alls. För om även om de ligger en bra bit från den lilla byn Pocinellu så kan ju resan dit även fylla deras korta möten med intressanta reflektioner de gjort under resans gång, vilket kan ge dem lite att snacka om dessutom öppna upp lite bredare för möjligheten att skicka brev och dylikt, så att inget står i vägen och förminskar portalen av kommunikationsvägens interaktionspotential.

XO - Puss & Kram - Pociūnėliai https://lt.wikipedia.org/wiki/Poci%C5%ABn%C4%97liai i siauli country har förvisso sin lidelsefulla upphängningsritualism mer än på korsplatsen för även i byns lilla kyrka finns den där gothic inspiration. Så även mer planerade handlingar som att spela luffarschack i Nerijus panna med en skalpell, kan underlättas strikt då Nerijus säkert rynkar på pannan åt det mesta, men här först får vi se sakerna i funktionellt perspektiv. XO. Tänkt på att den som spelar luffarschack mot sig själv, först till tre på rad kommer alltid att vinna. Även om det är i Nerijus panna. Då kan jag betala en astrolog som går förbi utanför som säger:
-Det här hade du allt planerat väldigt bra din jävel. Och andra positiva och uppmuntrande ord på vägen. Samtidigt som offerrollen snos från honom, någon kan lika gärna ta väck den & introducera lite kreti pleti lite prefrontalt. Nu passar det bättre och sitta å se dum ut.

Stöd lokala media & ge fler arbetstillfällen
Då kan även Juratemammuttens interaktion med lokala media stimuleras så hon slipper dra dem till Krekenava där hon aldrig bott och få de svenska tidningarna att mangrant skriva Krekenava på sina rapporter om hennes logiska sammanbrott eller hur omöjligt det är att hennes söner kan begå brott. Då hon idag helt och hållet vägrar kontakt med Litauiska media fullständigt. De kanske skulle kunnat förklara pocius kopplingen från England med att grabben på gården också har samma efternamn.
https://www.google.se/maps/@55.5695753,23.8609009,3a,15y,211.41h,90.26t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfL1uEsO1SDyie1PSncWDPg!2e0!7i1 3312!8i6656
Men ändå son till Nerijus Mor och nybytt profilbild på facebook.För allt sådant är nog rena tillfälligheter.
https://www.google.se/maps/@55.5717474,23.8596025,3a,15y,53.31h,72.42t/data=!3m6!1e1!3m4!1s3mrISd22UzxZZtNSAEc2Zw!2e0!7i1 3312!8i6656
Liksom att Nerijus som just var hemma för att gifta sig i Juni 2012 åkt för att handla vid nästan samma tillfälle. Google hänger ut dem inte bara Litauiska media +psoriasis.

Det kan måhända bero på att de råkade publicera en bild på hennes och Nerijus hemvist. Men även på att Litauiska media skulle nog ge lite mer motstånd och inte svälja allting så oefterhärmligt lätt. Men att ta de faktiska bevisen direkt med media där är nog lite för nära verkligheten s.a.s. Men tids nog kan även Nerijusponkens hemvändande stimulera en gemensam och fruktig dialog närmare den faktiska verkligheten. http://urbotainskrankthet.spotlife.se/wp-content/blogs.dir/18402/files/2015/08/Bilevicius-Poci%C5%ABn%C4%97liai-%C5%A0iauliai-County.jpg Här visas dock bilden i lite högre upplösning. Och inte den falska bilden av Krekenava där hon aldrig bott.

"Kriminaltekniska undersökningar av DNA" etc går så mycket snabbare i Litauen enligt mamman som uttryckt så stor förvåning över den långsamma svenska analysen av brottet. Så nu slipper hon dem långsamheten. Jag bar väntar på nästa ersättningskrav från dem. Ska ladan rivas för att Nerijus spermat ned den och eftersom mamman äger den upphovsrätten till hans DNA kräver hon att spermaväggen demonteras och återsänds till ägarna. Klart att vi är fyllda av största medlidande, vad annat är möjligt?
2016-05-28, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Frågan är ju, som du skriver, av vilken anledningen planteraren väljer att röva bort henne till annan plats, istället för att helt sonika hänga henne i ladan och låta henne bli funnen där direkt, på Nerijus arbetsplats. Den frågan är kanske alternativteoretikerna villiga att besvara? Det måste finnas ett viktigt syfte bakom detta. Ladan blev snabbt satt under bevakning så riggandet av mordplatsen måste ha skett redan vid bortrövandet. Det kräver planering och att mördaren visste att Lisa skulle åka moppe just den dagen.

Bilen bör på något vis ha varit förpreparerad så att inte eventuella spår från den kunde fastna på Lisas kläder. Kanske nån form av plastskynke där hon tvingades ner. Frågan är om hon var vid medvetande då. Planteraren har många logistiska problem att lösa så man kan undra om han var ensam? Han måste nästa ha haft hjälp? Det här kan då tyda på att det är flera personer som har ett rejält horn i sidan på Nerijus - och även Lisa då eftersom hon valdes som offer i den här påstådda morbida komplotten.

För lite sedan gjorde jag ett litet experiment, jag valde ut en skenbart ödslig plats och var där två timmar per gång och klockade mänsklig aktivitet från bilar, cyklister, mopedister, gångare för och se om det där var möjligt att bortföra en person från plats A till Plats B utan att några som helst vittnen observerade något som helst dylik aktivitet.

Jag kom fram till efter 4 gången jag var där att det skulle inte gå att bortföra någon utan att minst ett vittne observerade detta.

Detta var inte vid Kinnekulle, men sannolikheten i detta säger att detta även gäller Kinnekulle, det var många som rörde sig förbi Caféet och Ladan både före och efter bortförandet, sannolikheten att NB skulle kunna släpa henne över vägen är rätt så osannolik utan att ett enda vittne observerar detta.

Vad vi vet är att det under mordet stod en Stockholmsregistrerad bil utanför ladan när mordet ägde rum enligt Åklagarens tidslinje, samt att strax efter körde den före detta polisen förbi stället, han hade även kört förbi åt motsatta hållet strax före mordet och bortförandet.
Så vi vet att det var en hel del trafik förbi detta ställe och det finns inga vittnesmål om vare sig bortförande eller att NB var inne i ladan vid denna tidpunkt.

Det är därför jag personligen är skeptiskt, både kring den snäva tidsramen 40 minuter för att NB ska kidnappa henne, mörda henne, hänga upp henne och sedan åka hem.
Jag har pratat med rätt kunniga personer som alla varit tveksamma till tidsramen, mordet och upphängningen är något som tar en och en halv timme i anspråk.

Om NB skulle planerat det här länge så måste han dessutom veta säkert att Lisa skulle låsa denna kväll, det var något hon inte gjorde ofta, dessutom att hon skulle åka moped, dessutom kunna veta hur trafiken förbi ser ut av bilar, gående, cyklar och mopedister, det är dessa faktorer som är helt omöjliga att planera utifrån eftersom detta är slumpmässiga faktorer.

Skulle det varit ett impulsmord skulle han omöjligt kunna utföra allt detta på 40 minuter, vi vet när han var hemma igen och han var hemma under en tidsrymd som gör att det är svårt att tro på att han ensam mördade henne.

Jag tror inte mordet ägde rum i Ladan, det är för osannolikt att det skulle gått till så, en upphängsningsrigg hänger man inte upp under dessa 40 min, och vi vet inte om ladan besöktes av andra människor under dagen, att hänga upp en rigg 3-4 timmar tidigare skulle kunna upptäckas av någon annan, mordet är något för komplicerat under den tidsram som finns,.
2016-05-28, 20:22
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Jag har faktiskt lämnat domarna utanför argumenteringen, de är dåliga. Speciellt HD gör fel när de inte alls undersöker Hurtigs 72 punkter, utan svarar efter några dagar.

Att HD har stängt luckan har inte stoppat varken Thomas Quick eller Palme mordet att komma upp på nytt och på nytt. Det vore bra att ordna ett seminarium för en öppen diskusson, som gjordes efter att Sture Bergwall blev fri.

Jag besväras av tekniska misstag, nämligen av att LGWPs kovändning kan inte ses i sin helhet i Yle-play, utan klippet stoppas efter inledande riktigt dumma påståenden om Irinas vittnesmål. Pappas vittnesmål i arkivet avbröts efter 13 min, att han har berättat om sin dotter. Det finns säkert mera viktiga tekniska problem.

Om Nerius verkligen lämnas till Litauen får lokala media huvudrollen. Media i Litauen kan släppa fram både Irina och Nerius i intima intervjuer. Svenska debatörer vore ett inslag i lokal media. Finsk media hat noggrant följt både TQ och Palme, fast oftast dessa rättsfall stannar i landet.

Eftersom Nerius och Irina finns i Litauen kunde åtal väckas mot Irina för mened.

Jag vet inte hur Nerius hanteras i svensk fängelse, men antagligen helt isolerad, eftersom han skulle ändå utelämnas. Problemet i Sverige är att uppenbarligen det har inte varit någon förbi åkande lastbilschaufför, utan person som känner orten väl och har möjlighet att agera vid spridning av Lisas ägodelar. Det måsta ha varit igång massor av spekulationer, även i den här kedjan.

Skrattretande att se en amatör såga domarna .
Anser du dig vara förmer än de som har det som sitt arbete ?
Hurtigs 72 punkter innehöll ju inget vettigt så HD gjorde helt rätt .
Så du hoppas på att mördaren Nerijus ska släppas fri så han kan döda fler kvinnor ?
Där fick du äntligen in ett rätt påstående , antagligen både det första och det sista .
Nämligen att det är en som känner orten väl som placerat ut Lisas ägodelar .
Det stämmer på pricken in på mördaren Nerijus .
Kan du lämna ett eget scenario för hur du tror att allt har gått till ?
Att bara sitta och kritisera och inte ha något eget att hänvisa till är ju bara löjligt .
2016-05-28, 20:26
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
För lite sedan gjorde jag ett litet experiment, jag valde ut en skenbart ödslig plats och var där två timmar per gång och klockade mänsklig aktivitet från bilar, cyklister, mopedister, gångare för och se om det där var möjligt att bortföra en person från plats A till Plats B utan att några som helst vittnen observerade något som helst dylik aktivitet.

Jag kom fram till efter 4 gången jag var där att det skulle inte gå att bortföra någon utan att minst ett vittne observerade detta.

Detta var inte vid Kinnekulle, men sannolikheten i detta säger att detta även gäller Kinnekulle, det var många som rörde sig förbi Caféet och Ladan både före och efter bortförandet, sannolikheten att NB skulle kunna släpa henne över vägen är rätt så osannolik utan att ett enda vittne observerar detta.

Vad vi vet är att det under mordet stod en Stockholmsregistrerad bil utanför ladan när mordet ägde rum enligt Åklagarens tidslinje, samt att strax efter körde den före detta polisen förbi stället, han hade även kört förbi åt motsatta hållet strax före mordet och bortförandet.
Så vi vet att det var en hel del trafik förbi detta ställe och det finns inga vittnesmål om vare sig bortförande eller att NB var inne i ladan vid denna tidpunkt.

Det är därför jag personligen är skeptiskt, både kring den snäva tidsramen 40 minuter för att NB ska kidnappa henne, mörda henne, hänga upp henne och sedan åka hem.
Jag har pratat med rätt kunniga personer som alla varit tveksamma till tidsramen, mordet och upphängningen är något som tar en och en halv timme i anspråk.

Om NB skulle planerat det här länge så måste han dessutom veta säkert att Lisa skulle låsa denna kväll, det var något hon inte gjorde ofta, dessutom att hon skulle åka moped, dessutom kunna veta hur trafiken förbi ser ut av bilar, gående, cyklar och mopedister, det är dessa faktorer som är helt omöjliga att planera utifrån eftersom detta är slumpmässiga faktorer.

Skulle det varit ett impulsmord skulle han omöjligt kunna utföra allt detta på 40 minuter, vi vet när han var hemma igen och han var hemma under en tidsrymd som gör att det är svårt att tro på att han ensam mördade henne.

Jag tror inte mordet ägde rum i Ladan, det är för osannolikt att det skulle gått till så, en upphängsningsrigg hänger man inte upp under dessa 40 min, och vi vet inte om ladan besöktes av andra människor under dagen, att hänga upp en rigg 3-4 timmar tidigare skulle kunna upptäckas av någon annan, mordet är något för komplicerat under den tidsram som finns,.

En Stockholmsregistrerad bil , hur vet du det ?

Lisa skulle inte låsa denna kväll , och gjorde det inte heller .
Lisa låste aldrig !

Vad du ljuger !
2016-05-28, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Förklara då hur mördaren gick tillväga när hen planterade Nerijus blod och dna på balsnöret och Lisas kläder.

Mördaren kunde plantera/ slänga in i ladan L handske samma kvällen/ natt och handske hittades på morgonen..
Örhängen slängde han in i ladan senare. Han ville att polisen skulle tro att gästarbetare var inblandade i L försvinnandet.
Efter L blev mördat, det känns att det var inte samma kväll, men kanske dagen senare, och hennes kropp placerades i skåp i Martorp, slängde mördaren hennes tillhörigheter på väg för att leda dit/ markera väg dit. Den sista och viktigaste tillhörighet - hjälm placerade i närheten av byssjan för att peka var kroppen finns. Det känns att det var två inblandade i denna brott.
Mördare kunde plantera NB ' s dna på L kläder genom kontaminering, men det är mer trovärdigt att någon hade tillgång till material på NFC under sommar/ semestertid och hjälpte till att tekniker kunde hitta de bevis som behövdes att sätta jävla balt. IB' s trosornas försvinnandet och hennes dna på L trosor i form av sekret bevisar att någon har överdrivit. Någon hade hoppats att det skulle finnas spår av NB' s sperm i IB' s trosor ( den äcklige balt tvättar sig inte efter sex och det borde finnas hans sperm där, tänktes det... ). Men otur, det blev ingen spår från NB' s sperm på L trosor...
Om det var NB som mördade L då hade han inga handskar på sig när han tog i hennes byxor och lämnade sin dna och blodspår, Men senare tog han handskar på sig för att inte lämna sin spår på hennes BH, tröjan, på tejpen, på snaran.
Förstår du nu hur kunde det gå till?
2016-05-28, 20:36
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Det märks att du är ovanlgt påläst om fallet = NOT .
Vad är det för en rigg du dillar om egentligen ?
Plastslangen har ju funnits på plats i gamla mjölkrummet sen många år tillbaka .
Och han sågs av vittnen när han transporterade offret till Martorp .
Allt ryms inom tidsramen , det är klarlagt sen långt tidigare .
Om hon inte mördades i ladan så tala då om var mordet skedde .
2016-05-28, 20:38
Bannlyst
Citat:

MEN...NU...sitter Du och bara pratar strunt, och du vet inte vad du snackar om.
HÄR har du hela händelseförloppet.
Ska det vara så svårt att inse ren FAKTA:

18.22 Lisa Holm skickar sms till sin pappa
18:25 Pizzavittnet ser på sin högra sida en man, X, vara på väg ut ur ladan; denne befinner sig c:a 45 m från mopedplatsen - Det antas ta pizzavittnet 5 min + 1 min 30 sek att hämta och betala sina förbeställda pizzor
18.26 "Fickringning" från Lisa till hennes far som hör henne säga "Det är klart".
18.27 - 18.34 - Anfalls Lisa och Tappar 2 st. örhänge och handske in till Ladan.
18.34 Blir Lisa indragen in i ladan med snara om halsen och blir indragen/buren in mot slaktrummet.
Lisa tappar ännu ett örhänge vid vattenslang in till slaktrummet. Se foto FUP:
Lisa är då redan medvetslös eller död när NB hänger upp henne.
Han påbörjar sin ritual.
18:36 Pizzavittnet passerar ladan men ser varken människor eller bilar. Vid Cafe.
18.39 Lisas telefon är fortfarande påslagen.
18:48 GJ passerar ladan och ser bil samt övergiven moped
18.52 Gustav Jönsson åker förbi. Ser moped på parkering och ljus bil vid dörr.
En ljus hantverkarbil Skåp/pickup.
18.54 Lastar han in Lisa i bilen.
18.55 Nerijus Åker sedan bort från ladan Till Martorp i hög fart.
I hög fart Troligen slängs då Lisa,s saker efter vägen.
Han valde den vägen för att inte åka förbi sin bostad.
18.56 Henrik Jönsson passerar ladan. Den grå bilen är då borta
18.59 Lisas telefon är inte längre påslagen
19.00 Vittnena Lars och Malin ser en silvergrå Litauenmärkt bil (Nerijus VW Sharan) köra i hög hastighet på vägen från Blomberg till Martorp.
19.05 – 19.10 Malin Björkholm, ser en ljus bil i hög fart. Komma ut ifrån grusväg.
[19.10-19.25 (Under denna tid är det mest troligt att Nerijus gömmer Lisas kropp i byssjan och hennes hjälm och jacka i en rishög.
19.25 Åker NB från Martorp mot sin bostad.]
19.30 Vittnerna Thomas och Annika ser Nerijus köra på vägen från Martorp mot Blomberg.
Dom bor inte långt ifrån NB,s bostad och känner väl till dom och deras bil.
[Irina ser att Nerijus kommit hem. Sitter och röker på trappan.]
[Irina ser att Nirijus byxor är vitdammiga nedanför knäna och lägger dem i tvättmaskinen.]
19.35-19.51 Nerijus talar med sin mamma på Skype.
20.00 Nerijus och Irina åker till Källby.
20.07-20.11 Neriijus och Irina köper pizza hos Handlar'n i Källby.
20:15 - Lisas mor ringer ägaren av kaféet och frågar när lisa gått, tiden styrks av att kaféägarinnan säger sig kollat sitt armbandsur när hon fick frågan. (Bekräftat i flera intervjuer, bland annat i Expressen)
20.30-21:00 - Pappan framme vid kaféet. Upptäcker Lisas parkerade, fungerande moped med nyckel i tändningslåset. EU-mopeden snyggt parkerad. Mopedhjälm ej där. En påse med Lisas tillhörigheter finns vid mopeden. Pappan larmar polis samt ägarinnan av kaféet.
21:30 - Poliser är på plats. Här har också ägarinnan av kaféet kontaktat de andra anställda
2016-05-28, 20:43
Medlem
Citat:
....
"upphängningsrigg " ? Rören satt ju fast i taket och övriga förberedelser bestod i ett snöre löst lagt några varv runt PEM-slangen, försett med snara eller ögla. I motsats till de flesta i tråden har jag faktiskt provat inte bara förberedelserna utan själva hängandet (hemma i klädkammaren och utan kvinnokropp men med last !). Från det att man bestämt sig tar det i storleksordningen en minut att "rigga".

Upptäcktsrisken är minimal. Dels var det liten sannolikhet att någon skulle titta in i denna hörna, dels är det orimligt långsökt att någon skulle se ett mordvapen i ett hängande snöre i mjölkrummet.

Det ruskiga är att varje moment i mordet är utförbart på mycket kort tid - det handlar om en eller annan minut för varje moment: locka till sig offret, överfalla och passivisera henne, bära henne till mjölkrummet, hänga upp henne. Under 5-10 minuter är inga problem.
2016-05-28, 21:23
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenH
MEN...NU...sitter Du och bara pratar strunt, och du vet inte vad du snackar om.
HÄR har du hela händelseförloppet.
Ska det vara så svårt att inse ren FAKTA:

18.22 Lisa Holm skickar sms till sin pappa
18:25 Pizzavittnet ser på sin högra sida en man, X, vara på väg ut ur ladan; denne befinner sig c:a 45 m från mopedplatsen - Det antas ta pizzavittnet 5 min + 1 min 30 sek att hämta och betala sina förbeställda pizzor
18.26 "Fickringning" från Lisa till hennes far som hör henne säga "Det är klart".
18.27 - 18.34 - Anfalls Lisa och Tappar 2 st. örhänge och handske in till Ladan.
18.34 Blir Lisa indragen in i ladan med snara om halsen och blir indragen/buren in mot slaktrummet.
Lisa tappar ännu ett örhänge vid vattenslang in till slaktrummet. Se foto FUP:
Lisa är då redan medvetslös eller död när NB hänger upp henne.
Han påbörjar sin ritual.
18:36 Pizzavittnet passerar ladan men ser varken människor eller bilar. Vid Cafe.
18.39 Lisas telefon är fortfarande påslagen.
18:48 GJ passerar ladan och ser bil samt övergiven moped
18.52 Gustav Jönsson åker förbi. Ser moped på parkering och ljus bil vid dörr.
En ljus hantverkarbil Skåp/pickup.
18.54 Lastar han in Lisa i bilen.
18.55 Nerijus Åker sedan bort från ladan Till Martorp i hög fart.
I hög fart Troligen slängs då Lisa,s saker efter vägen.
Han valde den vägen för att inte åka förbi sin bostad.
18.56 Henrik Jönsson passerar ladan. Den grå bilen är då borta
18.59 Lisas telefon är inte längre påslagen
19.00 Vittnena Lars och Malin ser en silvergrå Litauenmärkt bil (Nerijus VW Sharan) köra i hög hastighet på vägen från Blomberg till Martorp.
19.05 – 19.10 Malin Björkholm, ser en ljus bil i hög fart. Komma ut ifrån grusväg.
[19.10-19.25 (Under denna tid är det mest troligt att Nerijus gömmer Lisas kropp i byssjan och hennes hjälm och jacka i en rishög.
19.25 Åker NB från Martorp mot sin bostad.]
19.30 Vittnerna Thomas och Annika ser Nerijus köra på vägen från Martorp mot Blomberg.
Dom bor inte långt ifrån NB,s bostad och känner väl till dom och deras bil.
[Irina ser att Nerijus kommit hem. Sitter och röker på trappan.]
[Irina ser att Nirijus byxor är vitdammiga nedanför knäna och lägger dem i tvättmaskinen.]
19.35-19.51 Nerijus talar med sin mamma på Skype.
20.00 Nerijus och Irina åker till Källby.
20.07-20.11 Neriijus och Irina köper pizza hos Handlar'n i Källby.
20:15 - Lisas mor ringer ägaren av kaféet och frågar när lisa gått, tiden styrks av att kaféägarinnan säger sig kollat sitt armbandsur när hon fick frågan. (Bekräftat i flera intervjuer, bland annat i Expressen)
20.30-21:00 - Pappan framme vid kaféet. Upptäcker Lisas parkerade, fungerande moped med nyckel i tändningslåset. EU-mopeden snyggt parkerad. Mopedhjälm ej där. En påse med Lisas tillhörigheter finns vid mopeden. Pappan larmar polis samt ägarinnan av kaféet.
21:30 - Poliser är på plats. Här har också ägarinnan av kaféet kontaktat de andra anställda

Bra tider tror jag men det finns ett fel , efter fyndvägen svänger NB vänster mot slottet och kör förbi sin bostad mot den större vägen som går mot Martorp .
Det är där vittnen ser hans bil svänga ut på den asfalterade vägen i hög fart .
Han kör alltså inte vägen över Gum .
2016-05-28, 21:34
Medlem
ReedMes avatar
[quote=Mr-Mr|57409542]
Citat:

Jag håller med om att hon inte kan ha släpats över vägen utan att nån såg det. Jag har nämligen varit på Blomberg och rekognoserat alldeles nyligen. Tog en kaffe och kaka på kafét samtidigt. Om man står vid platsen där moppen stod så fångar kafébyggnaden upp motorljud från bilarna som kommer från det hållet. Det tar drygt tio sekunder från att en bil hörs till att den når fram till gaveln och föraren kan se vad som sker där. Detta under liknande väderförhållanden som var under kvällen hon försvann, dvs blåsigt. Nerijus måste ha lockat henne över vägen på nåt sätt. Hur han bar sig åt har diskuterats till leda i tråden.
Citat:
Kan du hänvisa till en polisiär källa gällande den Stockholmsregistrerade bilen? Varför var inte ägaren till bilen kallad som vittne, vare sig av åklagare eller försvar? Vem är ägaren till bilen? Du kan maska namnet.

Citat:
"Kunniga" lika med "insatta" som gjort en tidsstudie då? Jag förutsätter att dom gjorde den på plats? Sen kan vi nog lugnt utgå ifrån att Nerijus hade en dryg timma på sig, kanske mer eftersom hans och frugans vittnesmål kraftigt avviker från varann om hur det där skypesamtalet gick till. TR, HR och HD anser att tiden räckte till.

Citat:
Han behövde inte rigga nånting eftersom det redan fanns en lämplig upphängningsanordning. Det enda han behövde fixa var ett balsnöre och såna fanns det drösvis av i ladan.
2016-05-28, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Bra tider tror jag men det finns ett fel , efter fyndvägen svänger NB vänster mot slottet och kör förbi sin bostad mot den större vägen som går mot Martorp .
Det är där vittnen ser hans bil svänga ut på den asfalterade vägen i hög fart .
Han kör alltså inte vägen över Gum .

TYVÄRR...så har Du Fel.

Tror du verkligen han skulle köra förbi sin egen bostad med Lisa i bagage.
Nej så jäkla dum var inte NB.
Och kolla vad vittnen säger.
2016-05-28, 22:11
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudharma
Mördaren kunde plantera/ slänga in i ladan L handske samma kvällen/ natt och handske hittades på morgonen..
Örhängen slängde han in i ladan senare. Han ville att polisen skulle tro att gästarbetare var inblandade i L försvinnandet.
Efter L blev mördat, det känns att det var inte samma kväll, men kanske dagen senare, och hennes kropp placerades i skåp i Martorp, slängde mördaren hennes tillhörigheter på väg för att leda dit/ markera väg dit. Den sista och viktigaste tillhörighet - hjälm placerade i närheten av byssjan för att peka var kroppen finns. Det känns att det var två inblandade i denna brott.
Mördare kunde plantera NB ' s dna på L kläder genom kontaminering, men det är mer trovärdigt att någon hade tillgång till material på NFC under sommar/ semestertid och hjälpte till att tekniker kunde hitta de bevis som behövdes att sätta jävla balt. IB' s trosornas försvinnandet och hennes dna på L trosor i form av sekret bevisar att någon har överdrivit. Någon hade hoppats att det skulle finnas spår av NB' s sperm i IB' s trosor ( den äcklige balt tvättar sig inte efter sex och det borde finnas hans sperm där, tänktes det... ). Men otur, det blev ingen spår från NB' s sperm på L trosor...
Om det var NB som mördade L då hade han inga handskar på sig när han tog i hennes byxor och lämnade sin dna och blodspår, Men senare tog han handskar på sig för att inte lämna sin spår på hennes BH, tröjan, på tejpen, på snaran.
Förstår du nu hur kunde det gå till?
Ja, om NFC är inblandad - tillsammans med polisens tekniker då får man förmoda - är det ju inga problem att plantera sån här bevisning. Varför planterade dom inte blod från AB samtidigt? Folk i allmänhet verkar ha en föreställning om att det vore mer logiskt att bröderna gjorde det tillsammans. Båda skulle ha fått livstid oavsett vem som dödade henne.

Beror den här planteringen på att det saknades spår från den verklige mördaren? Var dom oroliga för att förlora ansiktet inför hela svenska folket om dom inte fick fast en skyldig? Varför valde dom Nerijus just? Kunde ju lika gärna valt lillbrorsan eller nån annan, som den där "otäcke" jägaren exempelvis, som polisen fick tips om.

Hur tror du att mördaren bar sig åt när han mördade henne utan att lämna minsta spår efter sig? Bar han nån typ av skyddskläder?

Jag antar att du vet hur forensikerna arbetar när dom undersöker kläder efter spår. Dom belyser plaggen med en ljusskälla som avslöjar besudlingar (om såna finns). Säkrar tygbiten med besudlingen och tar prover. Dessutom topsas områden på kläderna som man kan förvänta sig att GM har vidrört. Om man har tur kan man hitta några celler där att kopiera så att man får fram tillräcklig mängd att utföra en dna-analys på.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in