2016-05-28, 14:13
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorjeAkare
Hur regerar man med ett parti utanför riksdagen?
Statsministern utser vem han vill till statsråd=minister. Behöver inte vara någon folkvald.

Redan nu är ju S unika samregering med MP parlamentariskt komplett meningslös. Det ger ingen majoritet, som sossarnas senaste koalitionsregering med Centern gjorde på 1950:talet. Det ger inte ens fler mandat än borgarna, så DÖ var irrelevant till att börja med. Moderaterna införde MPs migrationspolitik, med den katastrof det ledde till i vintras. Konsekvenserna i verkligetenär ovidkommande. Det enda viktiga för alla politiker ör att regera tillsamans med MP, det är alla politilers enda ideologi, demonstrerad i alla deras handlingar. S regerar tillsammans med MP helt utan anledning eller förklaring. MP är etablissemanget och deras norm om feministisk islamism är allenarådande i vårt samhälle idag. MP är alla andra partiers idealparti. Alla partier vill vara MP. Om folk vägrar rösta på MP så är det folkets fel. Alla borgare och all vänster kommer ändå alltid att regera tillsammans med MP. Det är alla poltikers och alla journalisters enda och sista vilja.
Senast redigerad av Fri 2016-05-28 kl. 14:15.
Citera
2016-05-28, 14:24
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53280
Fler och fler undersökningar, visa att MP är under 4% dvs det finns ett hopp för mänskligheten.

Hur mycket kommer brottsligheten att minska ibland våra politiker om MP inte klara 4%?
Hur mycket mer BNP att öka om inte MP klara 4%?
Hur många fler arbetstillfälle kommer vi få om vi slipper MP antikapitalistiska politik?
Sverige blir i alla fall ett bättre land utan MP.

De saknar helt funktion.
Citera
2016-05-28, 14:33
Medlem
Zaedrewss avatar
Den dagen då hösten 2018 om nu så blir fallet med ett Mp under 4% kommer bli en välsignelsens dag för landet. Måhända alltför sent och alltför mycket dessa stollar redan förstört så det kommer bli bitterljuvt. Men en seger trots allt både för landet och för miljön. Mp är sådana stollar som inte gör ett skit heller för miljön vilket bevisas med att de är hatade även inom EU-parlamentet i den gröna gruppen.
Citera
2016-05-28, 14:38
Medlem
Doleos avatar
Här är en intervju med Jens Kittel:
Citat:
Det knorrar rejält bland borgerliga gräsrötter efter att Moderaternas partiledare Anna Kinberg Batra under tisdagen släppte chockbeskedet att hon föredrar Miljöpartiet framför Sverigedemokraterna.
http://nyheteridag.se/grasrotterna-rasar-mot-kinberg-batra-ger-massivt-stod-till-bali-ar-verkligen-illa/
Citera
2016-05-28, 14:51
Medlem
Det kommer att bli mycket bättre utan extrema småpartier som fått ett så stort inflytande bara för att de är vågmästare. Miljöpartiet har präglats av ideal utan kunskapsrelation till verkligheten och de kör sitt race att vilja bejaka massiv invandring även i en situation där migrationsverket pga akuta kapacitetsproblem lät de sova ute på gatan. Det säger allt.

Miljöpartiet har inga betänkligheter överhuvudtaget ifall 20% eller 50% av budgeten går till flyktingindustrin. Har aldrig hört miljöpartiet prata om volymer eller kostnader.

Miljöpartiet har ingen som helst konsekvenstänkande av att vilja importera miljoner människor och samtidigt bedriva en miljöpolitik värd namnet. Energipolitiken som förs verkar snarare utgå från att befolkningsmängden minskar kraftigt.

Många sådana små inkonsekvenser övertygar mig att miljöpartiet består av galningar.

Miljöpartiet skulle fixa skolpolitiken på 100 dagar. Fixa bostadsproblemen och allt vad det heter. Det löser sig säger miljöpartiet medan de viftar in tusentals fler människor och belastar sveriges resurser till max.

No problema!!

Nej, svensk politik håller på att förändras. Det är en gudagåva om miljöpartiet ramlar ur riksdagen. Jag säger även detsamma till KD och åtminstone en av Liberalerna/Centern. De har inte tagit ansvar för att föra en realistiskt politik utan baserar sin politik utan koppling till hur saker och ting fungerar i verkligheten.

Småpartier som fått alldeles för mycket inflytande utan att behöva ta ansvar. Det märks ju så tydligt när miljöpartiet även i regeringsposition agerar som oppositionsparti.

Min dröm är att de åker ut, därmed bildas 3 stabila block som tar ansvar för Sverige och en betydligt mer långsiktig och fungerande politik kan ta form där beslut tas genom att åtminstone 2 partier är överens. Partierna blir mer måna om att lyssna på väljarna eftersom de inte längre kan stödja sig på extremisterna.
Citera
2016-05-28, 14:51
Medlem
Reguluss avatar
De som gläds över MP:s kollaps bör begrunda det faktum att MP:s väljare inte försvinner bara för att MP försvinner. MP, FI och V är kommunicerande kärl.

Om MP trillar ur riksdagen medför det sannolikt att FI kommer in i stället. På vilket sätt vore det bättre för Sverige? Skulle FI föra en mer rationell politik än MP? Skulle det bli lättare att bilda en fungerande regering med FI som vågmästare i rksdagen?

Dessa frågor bör besvaras innan man firar MP:s nedgång och fall.
Citera
2016-05-28, 14:56
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
De som gläds över MP:s kollaps bör begrunda det faktum att MP:s väljare inte försvinner bara för att MP försvinner. MP, FI och V är kommunicerande kärl.

Om MP trillar ur riksdagen medför det sannolikt att FI kommer in i stället. På vilket sätt vore det bättre för Sverige? Skulle FI föra en mer rationell politik än MP? Skulle det bli lättare att bilda en fungerande regering med FI som vågmästare i rksdagen?

Varför skulle miljöpartister gå över till Feministiskt Intiataiv, jag ser ingen logik i det.
Citera
2016-05-28, 14:57
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doleo
Varför skulle miljöpartister gå över till Feministiskt Intiataiv, jag ser ingen logik i det.
För att de båda konservativt bevarar samhällets båda dominerande normer: Islamismen och Feminismen. Så klart. Hur förstår du inte det, intressant, hur tänkte du där? Helt obegripligt för mig, du döljer en hemlighet dära.
Citera
2016-05-28, 15:01
Medlem
90taletskronas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus

Citat:

Jag skulle mer tro att f. d. MP väljare skulle migrera till M eller V beroende på vilken typ av MP:are de är. Skulle MP försvinna skulle kanske S kunna föra en nykter politik igen och möjligtvis återställa populariteten hos deras parti och det vore väl kul?
Citera
2016-05-28, 15:39
Medlem
Studsbolls avatar
Miljöpartiet är värre för landet än VPK någonsin lyckades vara. MP idag lockar det sämsta från två världar; våldsvänsterns lakejer blandar sig med islamska fundamentalister och skogstokiga miljötalibaner. De är, och har bevisat sig vara, regeringsodugliga, men deras närvaro i riksdagen är inte så allvarlig så länge de hålls utanför beslutsfattandet, vilket lär bli fallet även om de skulle klara sig över spärren; ingen kommer vilja ha med dem i en kommande regering, och på egen hand är de för små för att orsaka allvarlig skada. Om de skulle trilla ur betyder det att deras förvirrade väljare knallar ut på vänsterkanten, vilket vore olyckligt. MEN, att få se Fridolin gråta på valnatten vore så klart värt en hel del.
Citera
2016-05-28, 15:47
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Eh? Därför att de har ungefär samma värderingar.

Att väljare hoppar mellan MP, FI och V är inget konstigt, och något som valforskare känt till länge. Precis som andra väljare hoppar mellan de borgerliga partierna.
Citera
2016-05-28, 16:18
Medlem
Doleos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
För att de båda konservativt bevarar samhällets båda dominerande normer: Islamismen och Feminismen. Så klart. Hur förstår du inte det, intressant, hur tänkte du där? Helt obegripligt för mig, du döljer en hemlighet dära.
Det där är bara konspirationteorier. Jag tror mer på dennes inlägg:
Citat:
Ursprungligen postat av 90taletskrona
Jag skulle mer tro att f. d. MP väljare skulle migrera till M eller V beroende på vilken typ av MP:are de är. Skulle MP försvinna skulle kanske S kunna föra en nykter politik igen och möjligtvis återställa populariteten hos deras parti och det vore väl kul?
Ja förutom att det skulle bli bättre med sossarna i majoritet.
Senast redigerad av Doleo 2016-05-28 kl. 16:22. Anledning: edit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in