Citat:
Ursprungligen postat av
Klopek
...
Det var med en liten tår i ögonvrån jag fick se Storari lämna Juventus för Cagliari. Världens bästa andramålvakt som många juve fans sa när han spela för oss. Är benägen att hålla med, Storari hade kunnat gå in som förstamålis i de flesta toppklubbar i Italien. De enda två målvakter han inte petade enligt mig är Handanovic - Inter och Juventus - Buffon.
På ett sätt glad för hans skull om han nu är ordinarie i Cagliari, det har han förtjänat och jag önskar han all lycka, han är för mig allt som Juventus står för. Respekt, jobba hårt för laget, inte gnälla och sprida glädje. En gåta för mig varför Milan släppte Storari till Juventus en gång tiden.
Har alltid sett han med ett leende på bänken i Juventus från bänkplats, och han firar mest bland alla på bänken när Juventus gör mål fast han nästan aldrig fått spela förutom 1-2 matcher i ligan per säsong när Buffon har vilat eller som då italienska cuppen som storari fått spela annars har han fått spela sparsamt. Och han spred tydligen en värme och peppade sin lagkamrater i omkläddningsrummet.
Storari, den enda andremålvakt i Juventus jag någonsin saknat och kommer sannolikt bli på det sättet framöver också. Du är älskad min vän Storari, ditt svallande hår som får mig knäsvag, dina ögon mörka som kanel som får mig att rodna, ditt maskulina modellansikte med ansat skägg som en hybrid av Matri-pojkansiktet. Du har allt och lite mer därtill!
Grande Storari!
Vill lyfta fram denna fantastiska människa och riktigt duktiga målvakt. Har såklart kontrakt även för nästa år. Och han har själv deklarerat at det är för livet... Han fyller 40 nästa år, och jag hoppas att han fortsätter ett par år till...
Han kom första gången till Cagliari under mercato invernale 2007/2008. Cagliari hade efter halva säsongen genomusla 10 poäng och var såklart därmed dömda till nedflyttning. Men då genomfördes den historiska la Salvezza. Ballardini kom in och framförallt Cossu samt Storari. Även Jeda...Cagliari slutade på 14.e plats och 42 poäng. Bland de allra bästa lagen under andra halvan av säsongen.
Och jag inbillar mig att det var där och då han blev förälskad i Cagliari och den vackra ön. Han fortsatte sedan vidare i sin karriär, till Fiorentina, Milan, Sampdoria och framförallt Juventus. Men han ville återvända och avsluta sin karriär på den vackra ön...
Och nu lyfter han Cagliari till Serie A. Och han har haft kaptensbindeln sedan Dessena skadades. Och han har erfarenheten, moralen och inte minst den positiva sociala egenskapen som kunnat samla laget kring positiva upplevelser. Gemensamma middagar och utflykter, för att svetsa samman laget. Alltid med en fantastisk inställning... Jag kan inte tänka mig att någon har ett ont ord om honom.