2016-05-27, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeaceOnEarth
Ok, men varför då argumentera emot andra som tycker det är en jippoturnering? För om du är insatt så kan du ju inte säga emot att med det regelverket, om vem som får och inte får deltaga och varför är allt annat än seriöst.

Jag nämner bara en tokighet. Är det seriöst att det laget som kvalar in till OS med sitt U-21 lag, inte får deltaga i den turnering de kvalat in i?
Så bara för att jag inte tycker samma så argumenterar jag emot? Folk verkar inte förstå hur stort OS är. Men visst, det är väl lite dumt att dom som kvalar in sedan inte får spela, men dom får väl tumma på reglerna i såna fall.
Citera
2016-05-27, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Jag räknar inte OS som mästerskap. Mer ett jippo i fotbollssammanhang
Precis? Det är därför OS inte räknas här...
Citera
2016-05-27, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Man tänker ju gärna på mindre europeiska nationer som aldrig kvalificerat sig, men egentligen är det ju i de största nationerna som man hittar massvis med stora namn som aldrig deltagit. Spelare som kanske gjorde 10-15 landskamper för någon stornation men som aldrig blev uttagen vid mästerskap av olika anledningar. Tänk alla brassar....Mario Jardel bara för att nämna en. Han hade ju ett helt sanslöst målsnitt där i Porto under några år.

Och tänk alla brassar från förr som vi aldrig hört talas om för att de aldrig kom med då de skulle kunnat hamna i rampljuset för oss.
Jardel har lirar Copa America, men ja, det borde finnas mängder med duktiga brassar som aldrig lirat mästerskap. Jardel i Benfica och Raffael i Mönchengladbach för att ta två aktiva exempel.
Citera
2016-05-27, 10:12
Medlem
Detta blir väl första gången Gabor Kiraly får delta i en stor turnering?
Citera
2016-05-27, 10:39
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Så bara för att jag inte tycker samma så argumenterar jag emot? Folk verkar inte förstå hur stort OS är. Men visst, det är väl lite dumt att dom som kvalar in sedan inte får spela, men dom får väl tumma på reglerna i såna fall.
Fast OS och fotboll i OS är två helt olika saker. Du får nog läsa vad jag skrev igen. Alla turneringar med åldersgränser är jippon i mina ögon, det är inte ett mästerskap.
Citera
2016-05-27, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Fast OS och fotboll i OS är två helt olika saker. Du får nog läsa vad jag skrev igen. Alla turneringar med åldersgränser är jippon i mina ögon, det är inte ett mästerskap.
Kan förstå ett sätt hur du menar men det blir ju lite fel att säga att det inte är ett mästerskap. I så fall kan man ju lika gärna tolka det som att EM är som semester...
Citera
2016-05-27, 10:53
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Kan förstå ett sätt hur du menar men det blir ju lite fel att säga att det inte är ett mästerskap. I så fall kan man ju lika gärna tolka det som att EM är som semester...

Klart att OS är ett mästerskap. Det har dock inte alls samma tyngd pga begränsningen. Ingen fotbollsspelare växer upp med OS som högsta dröm. Angående Gabor Kiraly så är det ju svårt att på rak arm säga om Ungern varit med i OS. Tror att man ofta inte minns de mästerskapen på samma sätt som VM & EM. Jag bara chanssökte på OS 1996 & det visade sig att Ungern faktiskt var med. Kiraly var dock inte med i truppen. Det är det jag menar. Knappt ens de värsta nördarna kan väl bara sådär droppa vem som stod för Ungern 1996 i OS.

Är såklart svårt att ha järnkoll på Copa America också, men det är ju trots allt inte vår turnering.
Citera
2016-05-27, 11:03
Medlem
tcfmogs avatar
Valentino Mazzola, en av de bästa spelarna genom tiderna.
Citera
2016-05-27, 11:05
Medlem
Stivalis avatar
Krisztian Lisztes är ju ett typiskt namn man skulle kunna droppa i den här tråden. Fantastisk mittfältare som var stor stjärna i Bundesliga under en massa år med Stuttgart & Werder Bremen (1996-2006). Då visar det sig dock att han faktiskt var med i Ungerns OS-lag 1996. Såg det nu när jag ramlade in på den sidan.
Citera
2016-05-27, 11:36
Medlem
augusta66s avatar
Leeds-fans kan väl korrigera, men fick Giles någonsin spela i ett mästerskap?

Videotribute to Giles....
https://www.youtube.com/watch?v=nWeH7Qtzfc0
Citera
2016-05-27, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Dwight Yorke spelade ju till och med VM-match mot Sverige......

Precis. Han spelade libero i den matchen och vårt landslag lyckades inte göra mål på dem
Citera
2016-05-27, 12:24
Medlem
andreasmms avatar
Dean Windass. Mer tekniskt briljant spelare får man ju leta efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in