2016-05-27, 01:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Tjejer vet att de är fula och lägger fokus på att hålla inne sina feta magar och att visa sig från sin bästa sida än själva spelet.

Det där var ett dumt inlägg. Om du har sett tjejer spela så vet du att somliga är kvicka och tekniska.

Låt dom springa av sig även om tekniken, fysiken och taktiken är på lägre nivå jämfört med män. Jag är definitivt inte feminist men att gnälla på damfotbollen är lite lågt, trots min kritik.
Citera
2016-05-27, 01:47
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Tjejer vet att de är fula och lägger fokus på att hålla inne sina feta magar och att visa sig från sin bästa sida än själva spelet.

De försöker lyckas med båda utan att förstå att de inte kan lyckas med något av det.

Båda aktiviteter är således slöseri med tid för flickornas del.
aha så kvinnor är för utseendefixerade och ytliga för att spela fotboll på killarnas nivå.. och förlorar mot barn... hahaha kvinnor kan inget
Citera
2016-05-27, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HansVonPerkele
Det där var ett dumt inlägg. Om du har sett tjejer spela så vet du att somliga är kvicka och tekniska.

I jämförelse med kor kanske.
Citera
2016-05-27, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
aha så kvinnor är för utseendefixerade och ytliga för att spela fotboll på killarnas nivå.. och förlorar mot barn... hahaha kvinnor kan inget

Nej, de är bara hopplösa.
Citera
2016-05-27, 02:01
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SallyBalls
tror det blir mest uppenbart vid djupledslopningar, da en kille som man komma upp i sprintfart snabbare kan ligga vid backlinjen vanta in offsiden till sista sekunden och ta den dar livsviktiga lopningen.
Tittar man på friidrott och jämförbara grenar som löpning, höjdhopp och längdhopp, så passerar världsrekorden för pojkar de vuxna kvinnornas vid 14 eller 15 år, något vid 13 eller 16. Så när det australiensiska damlaget valde att möta just 15-åringar, så var det sannolikt med tanke på just att den allmänna fysiken skulle vara väsentligen densamma.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_world_records_in_athletics#Women
http://age-records.125mb.com/

Samtidigt måste man ta med i beräkningen att antalet utövare är fler liksom konkurrensen är hårdare inom pojkfotboll än damfotboll. Men nu mötte också landslaget ett klubblag för högst 15 år gamla pojkar.

Min tanke är att det varken är fysiken eller – som någon tokfeminist nämnt – kulturella konstruktioner, som gör kvinnor så mycket sämre i fotboll, utan egenskaper som är betingade av biologi via hormoner, som t.ex. split vision, rumsuppfattning, samarbete i grupp under tillåtande av individualitet. Men något som också slagit mig då jag sett damfotboll på hög nivå är att kvinnorna har svårt att uppskatta sin egen förmåga och på sekunden anpassa vad de gör i en situation efter det. Det är bristande insikt om den egna förmågan som gör att försvarare kan försöka tjonga iväg bollen på volley från eget straffområde, men missa så grovt att det blir öppet mål för motståndarna.

De mentala egenskaper som premieras i fotboll är väsentligen desamma som man behöver i gemensam jakt på villebråd i grupp eller för den delen mindre stamkrig. Evolutionen har helt enkelt inte anpassat och utvecklat kvinnors hjärnor för de mentala förmågor som behövs för en aktivitet som fotboll, eftersom kvinnor inte behövt dem under den tid evolutionen ännu påverkade våra hjärnor.
Senast redigerad av Grisbrottaren 2016-05-27 kl. 02:06.
Citera
2016-05-27, 02:02
Bannlyst
Citat:
Nej, de är bara hopplösa.

Det är Milford.Cubicle som är hopplös. Hon skrev att hon blev våldtagen som minderårig i en annan tråd, därav hennes aggressiva framtoning som jag har fulll förståelse för förutsatt att hon talade sanning.

Det har inget att göra med damfotboll i sig men däremot hennes kommentarer.
Citera
2016-05-27, 02:04
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milford.Cubicle
När kalla fakta blir för besvärande för dig, så börjar du tramsa och trolla. Hade du varit smart, så hade du undvikit den här tråden.
Men nu är du inte smart, utan feminist.
Citera
2016-05-27, 02:06
Medlem
Hur kommer det sig att de flesta och bästa damfotbollsspelarna är lebbar? Jo, de liknar mer killar och är därför generellt bättre än de heterosexuella damfotbollsspelarna.
Citera
2016-05-27, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvosladd
Hur kommer det sig att de flesta och bästa damfotbollsspelarna är lebbar? Jo, de liknar mer killar och är därför generellt bättre än de heterosexuella damfotbollsspelarna.

Har faktiskt själv funderat på varför så många damspelare är lesbiska.

Att de förlorar med 7-0 tycker inte jag är någon större skräll.
Citera
2016-05-27, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SHH88
Har faktiskt själv funderat på varför så många damspelare är lesbiska.

Att de förlorar med 7-0 tycker inte jag är någon större skräll.
för att de råkar vara i större grad maskulina?
Citera
2016-05-27, 02:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
för att de råkar vara i större grad maskulina?

Jo de förstås. Men att det är såpass många? & varför dras kvinnor till kvinnor som är maskulina?
Citera
2016-05-27, 02:22
Medlem
sxephils avatar
Hade jag varit tränare för ett damlag hade jag köpt massa negresser(som har högre testovärde än kvinnor från andra raser) och kört stenhård gymträning samt några tränare som kan träna upp teknik/taktik.

Hade krossat alla andra damlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in