Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-05-27, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoelSUOMI
Möjligt, men de fick en kund i mig nu! Hahaha, det där är boss på hög nivå

Det är fan boss att fira med det heligaste Amerika har hamburgaren och donken.

Älskar hur han skriver dit siffran 1237 måste göra ont för Romney att se det där.
2016-05-27, 00:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Vi får väl hoppas att Trump bestämmer sig för att han vill debattera, då. Han har ju velat fram och tillbaka flera gånger det sista dygnet.
Vad syftar du på?
Citat:
Jag misstänker dock att Trump är rädd för att ge Sanders alltför mycket draghjälp, då han hellre vill möta Clinton än Sanders i höst.
På vilket sätt? Menar du, att Sanders får 70% i CA?
Citat:
Mitt grundtips är därför att Trump drar sig ur efter en del krumbuktande.
Möjligen.
Jag ser dock det som en win-win situation för Trump. Om Hillary inte åtalas, så skadar han henne så hårt, han kan. Om hon åtalas, skulle han ändå få träffa Bernie. Men just nu blir det en debatt på Trumps villkor. Han kan välja konservativa moderatorer t.ex. Hur som blir det lättare nu än sedan
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-05-27 kl. 00:45.
2016-05-27, 00:46
Medlem
pizza-faces avatar
Trump säger nu på sitt rally att han kommer att satsa hårt på 15 stater som han vill vinna som är swing states eller klassiskt demokratiska. Bla Kalifornien och New York...

Redan nu kör han annonskampanjer i New York City.

Intressant rally såhär långt som är väldigt olikt de jag såg innan Cruz och Kasich hoppade av.
2016-05-27, 00:51
Bannlyst
Nate Silver ‏@NateSilver538 9h9 hours ago
Presumptive vice presidential nominee Carly Fiorina should challenge Bernie's VP pick to a debate too.
Nate Silver gillar verkligen inte att det eventuellt blir debatt mellan Trump och Sanders.

Det är ett gott tecken
2016-05-27, 01:09
Medlem
Hahahah ge människan nobelpriset i trolling klippet summerar Trumps år. Vilket finger han ger
alla.

https://www.instagram.com/p/BF41LOUmhRp/
2016-05-27, 01:10
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Vad syftar du på?

Det har kommit en del förvirrade uttalanden från Trumps kampanjledning. Först sa de att han skojade, sedan att han funderar på att anta utmaningen nu när det hela väckt så stort intresse.

Citat:
På vilket sätt? Menar du, att Sanders får 70% i CA?

Om Trump debatterar mot Sanders men inte Clinton ger det i vart fall Sanders draghjälp. Hur långt den räcker är svårt att bedöma. Men om Sanders vinner i CA med god marginal och Clintons email-affär förvärras kan man inte utesluta att demokraterna väljer att satsa på Sanders.

Citat:
Möjligen. Jag ser dock det som en win-win situation för Trump. Om Hillary inte åtalas, så skadar han henne så hårt, han kan. Om hon åtalas, skulle han ändå få träffa Bernie. Men just nu blir det en debatt på Trumps villkor. Han kan välja konservativa moderatorer t.ex. Hur som blir det lättare nu än sedan

Vem som tjänar på debatten beror på vem som avgår med segern, och det är svårt att bedöma i förväg. De har ju aldrig mötts tidigare.
2016-05-27, 01:15
Medlem
Fris avatar
Citat:
Vi får väl hoppas att Trump bestämmer sig för att han vill debattera, då. Han har ju velat fram och tillbaka flera gånger det sista dygnet.

Jag misstänker dock att Trump är rädd för att ge Sanders alltför mycket draghjälp, då han hellre vill möta Clinton än Sanders i höst.

Verkligen!??
Självklart att Trumpan debatterar mot whomever. Trump drar sig inte till nåntint, han hugger tils giftet biter. Varje gång.

Många gånger hellre vill han möta Sanders än Hillary. Mot Hillary skulle betyda den andra stora delen av Amerikansk politik på hans sida också. Gratis. Han måste anstränga sig från att totalförinta crazy Bernie innan det är dags. Men till dess bara slicka sig om läpparna.
2016-05-27, 01:20
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Verkligen!??
Självklart att Trumpan debatterar mot whomever. Trump drar sig inte till nåntint, han hugger tils giftet biter. Varje gång.

Många gånger hellre vill han möta Sanders än Hillary. Mot Hillary skulle betyda den andra stora delen av Amerikansk politik på hans sida också. Gratis. Han måste anstränga sig från att totalförinta crazy Bernie innan det är dags. Men till dess bara slicka sig om läpparna.

Du glömmer att många väljare avskyr Clinton, och hellre stannar hemma än röstar på henne. Därför visar de flesta undersökningar som gjorts de sista veckorna att Sanders skulle ha betydligt större chans att slå Trump än Clinton.

Av den anledningen tror jag att Trump föredrar att möta Clinton om han får välja.
2016-05-27, 01:21
Bannlyst
Citat:

om sagt om någon station hostar fram pengarna så tror jag lätt att det blir av! svårt att se hur det skulle bli cnn fox osv eftersom att dom är så i sängen med hillary.
2016-05-27, 01:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Verkligen!??

trump/sanders hade tragit in enorma tittarsiffror, vore dumt av tvbolagen att inte sända en. sen är det bara en till spik i kistan på hillary kampanj..men rädd att dom gör allt för att skydda henne. och skulle det inte bli hillary så blir det säkert biden. om inte sanders lyckas få superdelegaterna på hans sida...det är den enda chansen han har typ.

man undrar ju ibland, dnc borde väl förstå själva att dom itne har en chans med hillary.
2016-05-27, 01:25
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molon.labe
om sagt om någon station hostar fram pengarna så tror jag lätt att det blir av! svårt att se hur det skulle bli cnn fox osv eftersom att dom är så i sängen med hillary.

Fox påstår att de försökte få till en debatt mellan Trump och Sanders redan i februari, men att Trump då inte var intresserad.
2016-05-27, 01:31
Medlem
Fris avatar
Citat:
Av den anledningen tror jag att Trump föredrar att möta Clinton om han får välja.
Oh ja, Det är Hillary han vill flå. Det värsta vore om det trollet gömde sig i ide fyra år till. Nä, det är nu som St Göran har att dräpa draken. Sätt spjutet rätt ned i halsen på'na! Hjärtat har hon ju sedan länge plockat ut ur sitt livstidspolitiska kropp, så det kan man inte sikta på. Men det är dax nu. Vi gör upp nu. Kryp fram, Hillary, kryp fram i ditt slem ur din grotta nu, orm som du är! Du har inget kvar mer än att skämmas över allt vad du gjort i ditt lov.
Senast redigerad av Fri 2016-05-27 kl. 01:39.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in