2016-05-25, 23:07
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo
Dina intryck om en annan debattör saknar intressen, men varför tror du att jag skulle ha läst FU, som är faktiskt min svaga punkt ja hittar inte där.

Däremot har jag börjat med Hurtigs 72 punkter, som fick berömd i TV4. Visserligen anser jag att han gjorde fel när han sökte bevisa att Neirius hade burit kroppen från ladan till gömstället.

Sedan har jag gått baklänges HR och TR. Jag läser inte handlingar rent av utan löser problem efter problem. Senast har jag tagit del i åklagarens slutplädering, han trodde sig veta att Neirius onanerade samtidigt som han mördare LH. Hela sexfrågan är påklistrat, det var inget sexmord.

Jag söker se saken utifrån till vilket jag har god grund efter att har studerat många liknande mystiska rättsfall, vetenskaplig logik är ett starkt verktyg när FU är bristfällig och enkelriktad.

Men förut trodde du ju att mördaren Nerijus var skyldig .
Innan du kom på att DNA kan planteras , eller hur var det nu igen ?
2016-05-25, 23:19
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det intressanta är inte hur örhänget försvann, utan att det plötsligt dök upp ur den smutsiga myllan.

Angående mitt fetade: Här passar det minsann att ladan var skitig. Men när det diskuteras om NB:s runkande och om bajset, då är den genast som Vita Havet

Nu är det ju lite skillnad på små stavörhängen och en stor skithög efter den stora skithögen Nerijus .
Likadant med äcklets skvättande på väggar och i lampkupan .
Detta ser ju till och med en halvblind .
Ditt trams om vita havet faller därmed pladask .
Jo Tack , vi vet att du och Nerijus har samma syn på vissa saker .
2016-05-25, 23:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Eller varför inte direkt under PEM-slangen för att verkligen markera: här är mordplatsen. Visserligen fabricerad, men va fan, det är ju poliserna alldeles för dumma för att fatta.

Ni tycker jag att trådens konspiratoriska gnälltroll ska stämma möte i Blomberg och leta upp den VERKLIGA mordplatsen. Vad väntar ni på egentligen? Eller är ni lata?

Är det too much om NB blivit piercad av nån planterad spåkärring som suttit ute vid vägkanten?
Ok, backar på den. Too obvious.
Jag är nyfiken på varför mördaren gjorde sig omaket att flytta henne till Martorp. Varför inte vara kvar och hittas snabbare? NBs tröja hade ju kunnat användas mer fördelaktigt också.
2016-05-25, 23:26
Medlem
TheMiracles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Allt mellan 19.30 och 20.00 vill jag minnas. Det gör då troligast att det var närmare 19.45 än 19.30.
Så resonerade någon klyftig postare för ett bra tag sedan. Men är det så då stämmer det.

Ja, och sen så tar det ju naturligtvis en viss tid för NB att köra hem, parkera, sätta sig på trappen, röka tillsammans med IB, ta av sig byxorna som skulle tvättas och gå in i sovrummet och ringa upp mamman kl 19.35 vilket ger väldigt litet utrymme för att iakttagelsen ska ha skett efter 19.30 som sägs.

Däremot finns inga tvivel om att NB kört samma väg vid den tiden dagen innan. Det nämner han själv i förhör när han ska berätta om sina förehavanden under lördagen, innan han konfronteras med vittnenas uppgifter.

Mest sannolikt är alltså att vittnenas iakttagelser är korrekta men att de har blandat ihop dagarna.
2016-05-25, 23:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheMiracle
Mest sannolikt är alltså att vittnenas iakttagelser är korrekta men att de har blandat ihop dagarna.
Mest sannolikt är att hon har mer koll än dig på när hon ska jobba - vilket var dagen efter då hon aldrig sov över hos särbon av denna orsak.
Hon är därför 100% säker att det var söndag de såg NB.
Citat:
och sen så tar det ju naturligtvis en viss tid för NB att köra hem, parkera, sätta sig på trappen, röka tillsammans med IB, ta av sig byxorna som skulle tvättas och gå in i sovrummet och ringa upp mamman kl 19.35 vilket ger väldigt litet utrymme för att iakttagelsen ska ha skett efter 19.30 som sägs.
Han var sekunder från hemmet, tar en rök, går in och tar av sig kläderna direkt och kopplar upp:
Hur är tidsperspektivet i din hjärna?

19.30 är uppskattad tid då de ser NB.
Senast redigerad av develi 2016-05-25 kl. 23:36.
2016-05-25, 23:33
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Är det too much om NB blivit piercad av nån planterad spåkärring som suttit ute vid vägkanten?
Ok, backar på den. Too obvious.
Jag är nyfiken på varför mördaren gjorde sig omaket att flytta henne till Martorp. Varför inte vara kvar och hittas snabbare? NBs tröja hade ju kunnat användas mer fördelaktigt också.
Om det nu inte är så att kroppen förvarvarades i ett ödetorp djupt, djupt inne i skogen, exempelvis vid Martorpfallen nånstans eller runt omkring där, lagom mystiskt, innan den flyttades till boden på Torsdagen? typ, det låter väl som en bra dag. Tror Noppe nämnde nåt om det.

Så, nu har jag nästan ritat ut på kartan var gnälltrollen kan börja leta. Så, skynda, skynda...

Diskbänken tycker jag hade varit en bra förvaringsplats för tröjan, så där lagom diskret. Det får inte se alltför planterat ut. Sen har vi förstår trådens hyperduktiga utredare som kan se skillnad på sånt ändå förstås, på vad som är planterat och inte.
2016-05-25, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMiracle
Ja, och sen så tar det ju naturligtvis en viss tid för NB att köra hem, parkera, sätta sig på trappen, röka tillsammans med IB, ta av sig byxorna som skulle tvättas och gå in i sovrummet och ringa upp mamman kl 19.35 vilket ger väldigt litet utrymme för att iakttagelsen ska ha skett efter 19.30 som sägs.

Däremot finns inga tvivel om att NB kört samma väg vid den tiden dagen innan. Det nämner han själv i förhör när han ska berätta om sina förehavanden under lördagen, innan han konfronteras med vittnenas uppgifter.

Nej. Dubbelfel igen.

IB hittade honom på trappen rökandes.

Vittnena är stensäkra och trovärdiga om vilken dag det hände (hon skulle arbeta dagen efter).

NB ljög.
Senast redigerad av Remark 2016-05-25 kl. 23:37.
2016-05-25, 23:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Om det nu inte är så att kroppen förvarvarades i ett ödetorp djupt, djupt inne i skogen, exempelvis vid Martorpfallen nånstans eller runt omkring där, lagom mystiskt, innan den flyttades till boden på Torsdagen? typ, det låter väl som en bra dag. Tror Noppe nämnde nåt om det.

Så, nu har jag nästan ritat ut på kartan var gnälltrollen kan börja leta. Så, skynda, skynda...

Diskbänken tycker jag hade varit en bra förvaringsplats för tröjan, så där lagom diskret. Det får inte se alltför planterat ut. Sen har vi förstår trådens hyperduktiga utredare som kan se skillnad på sånt ändå förstås, på vad som är planterat och inte.
Vem tog blodprov på NB i trollskogen tro? Det är redan big fail på upplösta sårskorpor. En från hemsjukvården? IR sa att Blombergsborna " i vissa lägen kanske kan vara lite udda"
Senast redigerad av develi 2016-05-25 kl. 23:46.
2016-05-25, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sisotalo

Däremot har jag börjat med Hurtigs 72 punkter, som fick berömd i TV4. Visserligen anser jag att han gjorde fel när han sökte bevisa att Neirius hade burit kroppen från ladan till gömstället.
Hurtig har inte försökt bevisa någonting annat än Nerijus eventuellt kunde ha varit medhjälp till en kadaverdiciplinär förflyttningsåtgärd, vilken skulle kunna förklara DNA.

Citat:
Allt talar för att familjens söndag kväll löpte så som de har berättat, Irina även under ed.
Det låter verkligen betryggande och bra att allt talar för det, den som kommer med ett sådant konstaterande har verkligen facit. Om allt talar för en sak så är det med andra ord inget som talar för något annat. Vad bra då! Kunde Nerijus bli dömd om det var så som du påstår?

Vet du ens vad de har berättat?
2016-05-25, 23:45
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Vem tog blodprov på NB i trollskogen tro? Det är redan big fail på upplösta sårskorpor. En från hemsjukvården?
Var det inte polisen som tog en hel mängd ologiska blodprov på Nerijus? Jag har bestämt fått den uppfattningen.
2016-05-25, 23:47
Medlem
develis avatar
Citat:
Var det inte polisen som tog en hel mängd ologiska blodprov på Nerijus? Jag har bestämt fått den uppfattningen.
Ja men jag tänkte på IR som sa att Blombergsborna " i vissa lägen kanske kan vara lite udda"
2016-05-25, 23:57
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ja men jag tänkte på IR som sa att Blombergsborna " i vissa lägen kanske kan vara lite udda"
Hon måste ha syftat på nån som bor i trollskogen då. Trolljägarna får ut och leta helt enkelt. IR ställer säkert upp i söket - om hon får bra betalt vill säga. Det här är ju en blind fläck i Noppes röda tråd. I min feberdimma tyckte jag mig äntligen se tråden klart och tydligt. Den såg nästan logisk ut. Men där misstog jag mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in