Citat:
Ursprungligen postat av
Uppvaknandet2015
Jag förmodar att din analys är att avsaknandet av Trump-retorik får dem av framstå som passiva? Helt rätt i sak, dock bör du väga in att Sverige är ett av de mest extrema länder i världen, ex. Vad gäller pk, fredsskadegrad etc. Detta har format folket, men våran rastlöshet får inte förblinda oss. Tyvärr tar det tid att omforma folk, om det inte sker någon större attentat eller dyligt. Nog lär Sverige gå mot en mer nationalistisk stat. Ja jag vet att det är bråttom, men stanna upp och fundera på vad som hänt i skallen på de flesta i Sverige det senaste året. Alla har inte gått till SD men de flesta har nog siktet inställt i riktning åt SD:s håll.
Men andra ord, klivet är inte långt tillbaka till SD om M mfl. visar schisso-drag igen.
Jag håller vare sig med dig om vad du tror du observera i landet eller om det förhållningssätt du så ivrigt förespråkar. Kanske för att jag inte hade mitt uppvaknande 2015, utan långt långt innan.
Men det spelar mindre roll, för frågan - som du återigen undviker - var:
Vad finns det som tyder på att Åkesson, Karlsson och Jomshof är speciellt intresserade av att få tillbaka några väljare?
Jag ser inget som tyder på det, och tydligen inte du heller eftersom du hela tiden duckar för frågan. Jag tror att den enkla sanningen är att de egentligen inte är intresserade. Åkessons uttalande om att det är helt okej om SD blir ett 4%-parti, eller nu senast om att han var förvånad att nedgången inte var större, utstrålar liknöjdhet. Men får vara en riktigt desperat sorts drömmare, för att lyckas inbilla sig att detta är uttryck för någon sorts smart taktik.