Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-05-24, 19:36
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
20% tror jag det var enligt abc pollen vilket är den poll som har högst grade bland polls.

15% som röstade för Obama kommer rösta på Trump enligt samma poll.

Men Gary Johnson (L) 10% shit blir inte roligt för Trump eller Hillary, om det visar sig att han drar mest röster från någon av dem.
Det man måste komma ihåg är att dessa siffror tenderar att sjunka en tid efter att ett partis kandidat har valts. För inte så länge sedan sade en stor del av de republikanska supportrarna att de inte kunde tänka sig att rösta på Trump. Trump är på väg att samla ihop dessa missnöjda individer. Hillary är inte där ännu, men vi kan vara rätt övertygade om att även hon kommer att kunna hämta hem fler röster än vad det ser ut som nu när Bernie fortfarande kampanjar.
2016-05-24, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Nja, inte i några stora skaror. De som röstat i primärvalen räcker inte på långa vägar. I Texas fick han 757,618 röster. Staten har 27 miljoner invånare.

I Pennsylvania som han vann fick han 892,702 röster. 12,8 miljoner invånare.

Även om primärvalsröstandet stigit så har de stora massor han behöver inte visat sig.

Jo men genom primärvalen så har han ju konkurrerat mot flera andra personer. Nu har vi bara Trump kvar som representant för republikanerna och då kommer röstupplägget givetvis se helt annorlunda ut också.
2016-05-24, 19:52
Medlem
Citat:
Det man måste komma ihåg är att dessa siffror tenderar att sjunka en tid efter att ett partis kandidat har valts. För inte så länge sedan sade en stor del av de republikanska supportrarna att de inte kunde tänka sig att rösta på Trump. Trump är på väg att samla ihop dessa missnöjda individer. Hillary är inte där ännu, men vi kan vara rätt övertygade om att även hon kommer att kunna hämta hem fler röster än vad det ser ut som nu när Bernie fortfarande kampanjar.

Om någon fråga om man fick välja abc poll som startposition för Trump i mitten av maj, så tar man det alla dagar i veckan.

För guds skull Barry Goldwater vann 6 stater 1964, och då har Trumps kampanj varit 100 gånger galnare än hans.
2016-05-24, 20:22
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Om någon fråga om man fick välja abc poll som startposition för Trump i mitten av maj, så tar man det alla dagar i veckan.

Ja, men som jag precis skrev har inte Hillary haft samma chans att konsolidera partiet som Trump haft. Den konsolideringsvåg som Trump har nu kommer Hillary till ännu okänd del också att kunna åtnjuta.
2016-05-24, 20:50
Medlem
Fris avatar
F.d. senator Crocker har föreslagits som Trumps VP. Jag vet inget om honom än att han ska vara en utrikespolitisk veteran. Någon som är utrikespolitiskt etablerad opponent utan att ha ansvar för utrikespolitiken senaste 16 åren, om det är möjligt, vore kanske det värsta som kunde träffa Hillary. Utrikespolitik är hennes främsta "merit", och det ämne som gör borgarbrackorna mest rädda för Trump.
2016-05-24, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ja, men som jag precis skrev har inte Hillary haft samma chans att konsolidera partiet som Trump haft. Den konsolideringsvåg som Trump har nu kommer Hillary till ännu okänd del också att kunna åtnjuta.
Hillary har redan konsoliderat partiet ungefär lika bra som Trump. Men Sanders har rätt många inds. I D-primärvalet brukade han få 60%-90% av Inds.
http://fivethirtyeight.com/features/the-hidden-importance-of-the-bernie-sanders-voter/
Citat:
Thus, citing Clinton’s reasonably strong general election numbers among self-identified Democrats — she had the support of 87 percent of Democrats in a recent NBC News/SurveyMonkey poll in her matchup against Trump, for instance, and 83 percent in a Fox News poll that showed her behind Trump nationally — may miss her problems among liberal-leaning, Sanders-voting independents. In the Fox News poll, only 30 percent of independents went for Clinton, and in the SurveyMonkey poll, just 36 percent did. But both surveys showed a large pool of undecided independents, potentially the Sanders voters that YouGov identified.

Jämförelse med Trumps uppgång stämmer inte riktigt. Ja, Cruz väljare sa, att de inte skulle rösta för Trump, men vad har de egentligen för val? Därför skulle jag jämföra Bernies väljare med Kasichs (som också presterade bättre bland Inds) än med Cruz. Ca 40% av Kasichs väljare skulle rösta på Hillary enligt exit-polls, och det verkar stämma rätt så bra med senare mätningarna. Skillnaden är att Kasich hade ca 20%, medan Sanders har ca 45%

Så, ja, Hillary kommer nog att öka. Men ökningen blir nog inte alls lika stor. Och om Sanders inte endorsar henne, eller endorsar henne oengagerat...
2016-05-24, 22:33
Bannlyst
ARG May 17-20, 980 RV:
Trump 46%
Clittan 46%
Osäkre 6%
Andra 2%

Vita: Trump 55% vs 39%
Svarta: Trump 4% vs 88%

Män: Trump 55% 38%
Kvinnor: Trump 38% vs 54%
http://elections.huffingtonpost.com/pollster/polls/arg-24535

Citat:
Ursprungligen postat av Fri
F.d. senator Crocker har föreslagits som Trumps VP. Jag vet inget om honom än att han ska vara en utrikespolitisk veteran. Någon som är utrikespolitiskt etablerad opponent utan att ha ansvar för utrikespolitiken senaste 16 åren, om det är möjligt, vore kanske det värsta som kunde träffa Hillary. Utrikespolitik är hennes främsta "merit", och det ämne som gör borgarbrackorna mest rädda för Trump.
Föreslagits av vem?

Då skulle jag föreslå dig. Om Trump skulle dö, skulle jag vara säker på, att du driver minst lika bra politik
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-05-24 kl. 22:40.
2016-05-24, 23:12
Medlem
PilotHockeys avatar
https://www.youtube.com/watch?v=W7e0BA_AuC4

Jag tyckte denna var vansinnigt rolig. Ytterliggare bränsle på elden som gynnar Trump.

Hillary lär ju inte vara nöjd över denna "felsägning"
2016-05-24, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
ARG May 17-20, 980 RV:
Trump 46%
Clittan 46%
Osäkre 6%
Andra 2%

Vita: Trump 55% vs 39%
Svarta: Trump 4% vs 88%

Män: Trump 55% 38%
Kvinnor: Trump 38% vs 54%
http://elections.huffingtonpost.com/pollster/polls/arg-24535

Detta är deras första GE poll ser det ut som? Ser iallafall ut att ligga i linje med övriga för tillfället. 46% är det högsta Trump har nått (samma som i ABC pollen).
2016-05-24, 23:27
Medlem
PilotHockeys avatar
F.d Finansministern Anders Borg säger till DI att han tror att Trump vinner över Hillary i November!

Han säger även att han inte tror att det sänkt hela världsekonomin som många andra hävdar.

http://www.di.se/artiklar/2016/5/24/anders-borg-tror-att-trump-vinner-valet/
2016-05-24, 23:39
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
https://www.youtube.com/watch?v=W7e0BA_AuC4

Jag tyckte denna var vansinnigt rolig. Ytterliggare bränsle på elden som gynnar Trump.

Hillary lär ju inte vara nöjd över denna "felsägning"
Hahahahaha, våldtäktsman som våldtäktsman!
Det är Trump-rallye om 3 tim och 20 min
https://www.youtube.com/watch?v=Y6Uq6NlAn_w
2016-05-25, 01:20
Medlem
MaxDLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
Han är helt briljant med s.k. 'reframing'.
Jepp. Power of NLP.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in