2016-05-24, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Ja, jag ler för fullt....

Att påstå att Kyrö ljuger är lite väl magstarkt när de som skrev FUP manipulerat, ljugit och dolt saker avsiktligt. Advokatens trovärdighet är följaktligen relativt god i sammanhanget. Du vet mycket väl att resningsansökan är en partsinlaga, liksom FUP. Du verkar bara ta det personligt, gamle vän..

Du kanske kan svara på några funderingar betraktade genom dina åklagar-svetsglasögon med tillhörande skygglappar...

1) Engrund har medgett att han tagit på benen, och därför finns även hans DNA på det. Det kan säkert en DNA-expert som Hamilkar verifiera, eller som Locard uttryckte det: "Every contact leaves a trace."

2) Syns det på livmodern om man är gravid i, säg, andra veckan? Syns det på några test? Oavsett, kan det ha betydelse om man sprider uppgifter att man är gravid?

min fetning
det stod i FUP nånting om "sönderfallande livmoderslemhinna"
det är vad som händer när ett ägg inte blivit befruktat. livmoderslemhinnan börjar sönderfalla för att sedan bli mens.
hon var alltså på väg att få mens.
Citera
2016-05-24, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
min fetning
det stod i FUP nånting om "sönderfallande livmoderslemhinna"
det är vad som händer när ett ägg inte blivit befruktat. livmoderslemhinnan börjar sönderfalla för att sedan bli mens.
hon var alltså på väg att få mens.

Kanske inte spelar så stor roll om hon va gravid eller inte, det
viktiga är om hon har påstått att hon va gravid.
Citera
2016-05-24, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Kanske inte spelar så stor roll om hon va gravid eller inte, det
viktiga är om hon har påstått att hon va gravid.

hon ska ju ha påstått någonstans till någon att hon var gravid. det kan nog ha spelat in, ja. men är det någon som har lust att leta i FUP och se ungefär när i tiden hon sagt att hon var gravid?
kan det var ai fb-konvon med MB som hon sa det? tror det var nån facebookkonversation iaf
kan gå in djupare på menscykeln och så vidare ang. sönderfallande livmoderslemhinna isv, men känns inte så nödvändigt

edit: hon kan ju iof sagt igen att hon var gravid.. hon sa väl till typ tre olika pers att hon var oskuld
Senast redigerad av BlueChesh 2016-05-24 kl. 18:50.
Citera
2016-05-24, 19:16
Medlem
Citat:
hon ska ju ha påstått någonstans till någon att hon var gravid. det kan nog ha spelat in, ja. men är det någon som har lust att leta i FUP och se ungefär när i tiden hon sagt att hon var gravid?
kan det var ai fb-konvon med MB som hon sa det? tror det var nån facebookkonversation iaf
kan gå in djupare på menscykeln och så vidare ang. sönderfallande livmoderslemhinna isv, men känns inte så nödvändigt

edit: hon kan ju iof sagt igen att hon var gravid.. hon sa väl till typ tre olika pers att hon var oskuld

Jag tycker att hon va ganska vårdslös med sanningen, skulle
vilja påstå att hon hade ett riskbeteende.

Straxt innan mordet sa hon "jag har gjort något dumt/väldigt dumt".
Va det handlade om skulle jag bra gärna vilja veta.
Citera
2016-05-24, 19:21
Medlem
Citat:
Jag tycker att hon va ganska vårdslös med sanningen, skulle
vilja påstå att hon hade ett riskbeteende.

Straxt innan mordet sa hon "jag har gjort något dumt/väldigt dumt".
Va det handlade om skulle jag bra gärna vilja veta.

jo, det är sant.
till vem och när/var sa hon det?
Citera
2016-05-24, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Menar du att VBs mördare skulle kunna vara samma person som mördade Lisa Holm?

Jag har i varjefall själv tänkt tanken, särskilt iom jag har info om att en person som visat mycket stort
intresserat för Lisa Holm mordet, och som skulle ha befunnits sig vid Blomberg Säteri
den 7 Juni, 2015 dagen då Lisa Holm försvann, dessutom visat mycket stort
intresserat för Vatchareeya Bangsuan mordet, och som befunnit sig i boden i en period i tiden
efter VB hittades mördad.
Om denna person befunnit sig i Boden den 4 Maj, 2013, dagen då VB försvann, det vet jag tyvärr inte.

Nä, det tror jag inte.
Om det inte va KJ som gjorde det så tror jag att hon
utsattes för en "bestraffning" av någon orsak.

Det är ju bara en teori, jag tycker det finns utrymme för många
olika teorier, mest beroende på vi egentligen vet så lite.

Kan du hinta lite om orsaken till att personen
varit i Boden/Blomberg?
Citera
2016-05-24, 19:31
Medlem
Citat:
jo, det är sant.

Tyvärr så har jag en minneslucka där å lite taskigt med tid,
men om ingen annan kliver in så kan du försöka leta,det finns
i både FUP och tråden
Citera
2016-05-24, 19:53
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Nä, det tror jag inte.
Om det inte va KJ som gjorde det så tror jag att hon
utsattes för en "bestraffning" av någon orsak.

Det är ju bara en teori, jag tycker det finns utrymme för många
olika teorier, mest beroende på vi egentligen vet så lite.

Kan du hinta lite om orsaken till att personen
varit i Boden/Blomberg?

Mitt fetande.

Här är svar på din fråga:

(FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Citera
2016-05-24, 20:13
Medlem
Citat:
jo, det är sant.

FUP 1052.
Citera
2016-05-24, 20:20
Medlem
Citat:
FUP 1052.

sitter och läser igenom det nu..
men tänkte en sak.
blev hon verkligen avstängd från träningen pga hela reklamgrejen? eller var det hon som överdrev?
hon blev ju avstängd från facebookgruppen (antar jag?) för att hon skrivit ut något privat om henne och MB? men hon tog det som att hon blev avstängd från träningen. eller?
Citera
2016-05-24, 20:33
Medlem
Citat:
FUP 1052.

sitter och läser fb-konversationen hon hade med MB under 30 april, inte hunnit kolla resten, men där har hon börjat surra om att hon inte ska störa honom något mer via sms och fb, och sen skrev hon något om att hon saknade han, bla bla, fråga om träning, bla bla. han svarar träning som vanligt och då börjar hon tjorva och klanka på sig själv om att hon inte skulle skriva något mer till honom.
säger att han inte behöver vara sur för att hon stört honom, bla bla,
sen tjatas det ett tag om att han inte ska vara sur på henne och vara hennes ovän för att han gjort slut osv osv osv.
sen tjatar hon om att hon hatar honom, hon ska aldrig mer ligga med honom, han dissar henne,

kan det vara så att vi tar hennes personlighet, som den uppfattas enligt alla förhör, kan det vara så då att hon bara överdrivit och blåst upp allting och säger att hon gjort något dumt, för uppmärksamhet och hon vågar inte dit själv för att hon "gjort något dumt" = "stört" MB?
Citera
2016-05-24, 21:37
Medlem
Imthisnices avatar
Citat:
jo, det är sant.

Och det är väl just det Kyrö vill påpeka i resningsansökan, att ingen verkar tagit fasta på sådana påståenden i förhör etc. om det mot förmodan inte ligger i "hemliga slasken" såattsäga.

Tyvärr kan vi enas om att just det stycket hade han möjligtvis kunnat utvecklat noggrannare, just för den oinsatte, vi andra förstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in