2016-05-24, 21:25
Medlem
arbogaeriks avatar
Frågan är om det finns en liten strimma hopp kvar, Sjöstedt säger
ju att de fortfarande kommer gå vidare och begära vilandeförklaring.

Det låter ju däremot som helt dödfött ("obstruktion") men finns det någon
konstitutionell glipa de kan utnyttja ?
Citera
2016-05-24, 21:27
Bannlyst
sverige är inte sverige längre. jag tänker lämna över mitt medborgarskap som jag haft i 27 år snart. om det är så här det är att vara svensk så är jag inte svensk längre. fu nato och sd. tack o hej.
Citera
2016-05-24, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbogaerik
Svaret är enkelt:
Jag vill ha ett Svenskt försvar på flera hundratusen man som vi
hade på 80-talet, allt annat är landsförräderi !!

Vi kan ha ett gigantiskt infanteri av 100.000 tals dårar eller ett strategiskt vapen... eller kanske en försvarsallians?
Citera
2016-05-24, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Vad gör man nu egentligen? Jag vill inte belöna partiledningens feghet med en valröst känner jag.
Nej det här är allvarligt. Jag har helt tappat förtroendet för SD-ledningen. De kan köra upp sina "politiska strategier" och icke-handlingar. Det måste uppstå ett nytt alternativ. Kanske SDs fd ungdomsförbund kan vara något, trots allt.
Citera
2016-05-24, 21:29
Medlem
Citat:

Nej det tar 2 veckor inom statsjuridik/konstitutionsavdelningen - så VPK kan förhala beslutet i 2 veckor...(dvs de överklagar och blir överkörda av alla andra partier)och beslutet gäller från 1 Juli hur kommunisterna än vrider sig på kroken.
Senast redigerad av Bacto 2016-05-24 kl. 21:31.
Citera
2016-05-24, 21:30
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Ledamöterna är inte tvingade att följa partiledningen så om nu alla V är emot och vi ser ett litet uppror bland övriga så man kommer upp i 20% så är det automatiskt 1 år vilande.
Citera
2016-05-24, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bacto
Nej det tar 2 veckor inom statsjuridik/konstitutionsavdelningen - så VPK kan förhala beslutet i 2 veckor...och beslutet gäller från 1 Juli hur kommunisterna än vrider sig på kroken.
Två veckor hade räckt - för SD att få behålla min röst. Signalpolitik, som sagt.
Citera
2016-05-24, 21:33
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Sjöstedt säger i alla fall sanningen på aktuellt just nu.
"Om man inte är förvånad, blir man inte heller besviken."
- Sjöstedt

Jag tror många sverigedemokrater önskar de hade kunnat säga samma sak, för det är verkligen globalistiska skitmackor ledningen tvingar sin på förändring svältfödda medlems- och väljarskara att tugga i sig: "Omförhandla" istället för tydligt vilja utträda EU, utreda NATO-frågan "förutsättningslöst", skicka marktrupper till Syrien under franskt mandat, dvs indirekt i praktiken NATO, och nu lägger man sig i den här frågan.

Att bli sviken gruvligt av den enda hopp man ser i en desperat situation, gång på gång på gång. Kvällens besked är förmodligen spiken i kistan för många Sverigedemokraters förtroende för sin ledning.
Citera
2016-05-24, 21:33
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ledamöterna är inte tvingade att följa partiledningen så om nu alla V är emot och vi ser ett litet uppror bland övriga så man kommer upp i 20% så är det automatiskt 1 år vilande.

Hoppas.

Citat:
Två veckor hade räckt - för SD att få behålla min röst. Signalpolitik, som sagt.

Säger detsamma. Har tidigare röstat på SD, mest av brist på alternativ. Nu lutar det åt soffan i nästa val.
Citera
2016-05-24, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
"Om man inte är förvånad, blir man inte heller besviken". Jag tror många sverigedemokrater önskar de hade kunnat säga samma sak, för det är verkligen globalistiska skitmackor ledningen tvingar sin på förändring svältfödda medlems- och väljarskara att tugga i sig: "Omförhandla" istället för tydligt vilja utträda EU, utreda NATO-frågan "förutsättningslöst", skicka marktrupper till Syrien under franskt mandat, dvs indirekt i praktiken NATO, och nu lägger man sig i den här frågan.

Att bli sviken gruvligt av den enda hopp man ser i en desperat situation, gång på gång på gång. Kvällens besked är förmodligen spiken i kistan för många Sverigedemokraters förtroende för sin ledning.

finns ingen riktig opposition...allt är ett jävla skämt...jävla feminiserade män överallt som lägger sig ner och tar emot och bugar till storebror pappa staten. inklusive jimmie åkesson...

moderaterna och socialdemokrater är dom som har lett oss dit sverige står idag. bara en idiot allierar sig med dom.
Senast redigerad av Molon.labe 2016-05-24 kl. 21:37.
Citera
2016-05-24, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Obstruerar var ordet, Åkesson låter som en trasig grammofonskiva - kommunisten Sjöstedt tar poäng och Björklund står rödögd med knappnålspupiller och myser i TV..
En känsla/tanke som genomfor mig när jag såg och hörde Jimmie Åkesson nyss på Aktuellt var att han nu genomgått metamorfosen till homo politicus... Är det ingen som har styrkan, karaktären, att vara människa OCH politiker?

Sällan har jag hållit med Jonas Sjöstedt, men det skedde i duellen mot Jan Björklund. Jag vet inte hur snacket gick inom SD, riksdagsgruppen eller partiledningen, men symbolfrågor är viktiga, även om de försöker tona ner dem till ringa teknikaliteter eller rent av påstå att det är meningslös obstruktion. Det är skitsnack. Är man emot NATO-anslutning så röstar man emot värdlandsavtalet. Annars hyckleri eller allra minst en pedagogisk "utmaning" inför väljarna. Jag vet inte om SD hoppas försöka rädda kvar partisympatisörer på ömse sidan om NATO-frågan; en "vattendelare" de kan eliminera genom att trycka hårdare på nationalismen som liggr bakom deras hela existensberättigande: att kupera massimmigrationen.
Citera
2016-05-24, 21:36
Medlem
Citat:

Så du vill inte att Sverige skall ha ett militärt försvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in