2016-05-21, 14:08
Medlem
Det kostar minsann att ha en massa bajsfärgade idioter från främmande kulturer i ett människoland.
Citera
2016-05-21, 14:11
Medlem
LittleFishs avatar
Det kanske inte hör till trådens ämne men finns det risk för Malmö stad att gå i konkurs? Just till följd av white flight, skyhöga skatter, företag som flyr staden mm. Vad blir i så fall påföljderna?
Citera
2016-05-21, 14:16
Medlem
kofotleifs avatar
"Sveriges Chicago"

osv osv

så jävla trötta kommentarer. Det är sveriges politik som satt Malmö i denna sitsen, inte malmöborna själva.
Citera
2016-05-21, 14:27
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Jag antar att du försökte vara rolig nu men i själva verket så misslyckades du kapitalt. Ja det gäller i alla länder, inklusive bangladesh. Dock riskerar du en saftig inflation om du fyller på med för mycket pengar. Men har man låg inflation och en relativt stark valuta så är det mindre riskfyllt. Men självklart är det så att man måste skapa mer pengar när antalet människor ökar. Hela vår ekonomi bygger på att vi har en marknad som alltid blir lite lite större.

Självklart inser jag att det inte är så enkelt som jag skriver. Men poängen är ändå att fler människor skapar mer pengar totalt sett, fast såklart inte nödvändigtvis mer pengar per person.

Varför är inte indien ett under av välstånd då ? om fler människor skapar mer pengar ? varför lever 400miljoner i yttersta fattigdom där de tom stympar sina barn för att de ska kunna få mer när de tigger.

Snälla sluta du är inte ens rolig som troll bara dryg.
Citera
2016-05-21, 14:36
Medlem
Placeholders avatar
Försökt sätta mig in lite djupare i Malmös budget men det är inte det enklaste.. Men tydligen ska vi få fler fina miljarder i framtiden från stadsbidrag och de lär vi ju behöva för skatteintäkterna verkar inte öka så mycket. Och det är bara enligt prognosen som nog är mest luft. Sen när man läser lite enstaka protokoll så ser man att budgeten spricker på lägre nivåer också. Även konstiga saker som att de ökar budgeten och köper in tex lokaler för ett antal miljoner men ingen konstnad för de som ska jobba där. Även om kostnaden för invandringen är satt i en kolumn så är nog kringkostnaderna utspridda på andra enheter som får ta smällen. Men som sagt det är svårt att tolka, iaf för mig.
Citera
2016-05-21, 14:40
Medlem
Detta låter inte bra!
Vad är orsaken till detta dock?
Citera
2016-05-21, 14:42
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Placeholder
Försökt sätta mig in lite djupare i Malmös budget men det är inte det enklaste.. Men tydligen ska vi få fler fina miljarder i framtiden från stadsbidrag och de lär vi ju behöva för skatteintäkterna verkar inte öka så mycket. Och det är bara enligt prognosen som nog är mest luft. Sen när man läser lite enstaka protokoll så ser man att budgeten spricker på lägre nivåer också. Även konstiga saker som att de ökar budgeten och köper in tex lokaler för ett antal miljoner men ingen konstnad för de som ska jobba där. Även om kostnaden för invandringen är satt i en kolumn så är nog kringkostnaderna utspridda på andra enheter som får ta smällen. Men som sagt det är svårt att tolka, iaf för mig.

Ja, problemet är ju att Malmös kollaps finansieras av alla som inte bor där, p g a skatteutjämningssystemet. Ingen kommer undan.

Problemen växer också över hela Sverige, så det är inte bara i Malmö som kostnaderna överskrider skatteintäkterna. Jag är inte intresserad av att betala.
Citera
2016-05-21, 14:49
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleFish
Det kanske inte hör till trådens ämne men finns det risk för Malmö stad att gå i konkurs? Just till följd av white flight, skyhöga skatter, företag som flyr staden mm. Vad blir i så fall påföljderna?

Det heter "följderna". Malmö stad hamnar inte i fängelse. Dock, bör en del ledande politiker ta sitt ansvar i efterhand och dela med sig av sitt råneri mot samhället. Borg och Reinfeldt drev de sista åren en hutlöst ansvarslös politik som vi nu måste ta ansvar för. De gjorde som psykopater gör. De hävdade bestämt att de tog ansvar, men det gällde bara för stunden...
Citera
2016-05-21, 14:50
Medlem
IQ130s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Ja, problemet är ju att Malmös kollaps finansieras av alla som inte bor där, p g a skatteutjämningssystemet. Ingen kommer undan.

Problemen växer också över hela Sverige, så det är inte bara i Malmö som kostnaderna överskrider skatteintäkterna. Jag är inte intresserad av att betala.

De som öppnade famnen utan eftertanke behöver arbeta ideellt för kommunerna för att det ska fungera i framtiden. Sök efter "ideellt" i framtidsplanerna och du hittar det begreppet begravt lite varstans. Vi ska bara tro att vi kommit på det själva. Utbrändheten kommer att gå som en löpeld genom befolkningen, den del som tar sitt ansvar. Det blir inte de ansvarslösa, alltså maktfolket eller de behövande. Medelklassen måste träda in… igen...
Citera
2016-05-21, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
En normalintelligent människa skriver inte om andra människor på det sättet du gör.

En normalintelligent människa inser att alla invandrare inte går på bidrag hela livet. Att de faktiskt betalar skatt.

Argumenten för att de inte komma en skattehöjning på 6kr står i artikeln i trådstarten. Det står i princip att det inte kommer hända då det finns alternativ.

Argument för att staden inte kommer tömmas på invanare finns i det faktum att staden har en befolkningsökning.

jag skulle vilja vända på det och säga att du förtjänar varje stavelse med tanke på att du är en person som du måste vara ett bottenskrapet av bottenskrapet med tanke på din intellektuella underkapacitet och oförmåga att inse sanningen och verkligheten. Man undrar under vilken sten och på vilken okänd åker du växt upp på med tanke på att du befinner dig ljusår ifrån märket. Om du bra hade haft kuk att gå ut om dagarna istället för att leka med dig själv hade du märkt var som pågår. Mentally-enslaved brukar vara sinnesslösa per definition så att jag tycker fortfarande det är ett sort mysterium hur blåst man kan vara.

Sedan att du argumenterar att en stad kommer att tömmas på invånare för att det strömmar till vildar måste vara unikt i sig. Bara de mest korkade snackar om sådana saker. Jag skulle tippa att du är inavlad.
Citera
2016-05-21, 15:34
Medlem
NorthPorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotleif
"Sveriges Chicago"

osv osv

så jävla trötta kommentarer. Det är sveriges politik som satt Malmö i denna sitsen, inte malmöborna själva.

Visst är det så, men det finns ju fundamentala likheter också. Ett växande andel skräpmänniskor är ju den stora gemensamma nämnaren till varför det går år åt helvete för bägge städerna. Coons i Chicago respektive dune coons i Malmö. Sen att situationen uppkommit genom white flight från det ena stället och genom okontrollerad invandring till det andra är ju så klart en stor skillnad.
Citera
2016-05-21, 16:01
Medlem
pizza-faces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotleif
"Sveriges Chicago"

osv osv

Politikerna i Malmö har mer än gärna tagit emot skräpet som politikerna i Stockholm importerat. Vilka har röstat på politikerna som styrt Malmö de senaste 20-30 åren? Jo malmöborna själva.

Politikerna i Malmö gjorde ett aktivt val när de bestämde sig för att kasta av sig industriarbetarmanteln i takt med att Kockums minskade sin verksamhet och istället bli en mångkulturell "metropol". Politikerna i Malmö såg till att skriva avtal med Migrationsverket där man tog emot stora mängder invandrare. Grannkommunerna såg vad som var på väg att hända och trots att politikerna i Stockholm öste på med invandrare i Sverige valde kommuner som Vellinge, Lomma, Staffanstorp, Sjöbo, Eslöv och Lund att göra vad de kunde för att ta emot få eller inga invandrare.

Så jo, en stor del av ansvaret vilar visst på Malmö och folket som bor där. Istället för att säga till Stockholm att ni inte vill ha några invandrare gjorde ni precis tvärt om. Jag är själv förövrigt Skåning...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in