2016-05-18, 17:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
De får fan skylla sig själva som ska hetsa och hata och kaxa på sociala medier och andra ställen, och sedan ändå önskar "fin sportmanship" på derbydagen!! Antingen håller man käften - om man är helt emot allt vad slagsmål och sådant heter - eller så är man kaxig men är beredd att ta ansvaret också. Vi kan inte både leka "lite finare, lite bättre" och samtidigt sikta på att förnedra gnagare och bajare. Det finns liksom ingenting som heter "på skoj" när det gäller derbyn mot gnaget. Så en del "frontnamn" inom supporterled stör mig, som talar så duktigt om att vara schyssta, inte vilja ha våld osv, och sedan nästa dag skriver om hur värdelösa kräk alla gnagare är.

Det finns såklart en poäng i det du säger. Om man pratar illa och inte är beredd att få en smäll men ändå får det så lär man välja hur man uttrycker sig nästa gång. Kalla det självsanering.

Däremot håller jag inte med om att man ska vara tyst i allmänhet om man är emot våld i samband med match. Då får man försöka få med sig folk på en dialog men får man inte det så kan man ju för sin egen skull ägna sig åt något annat i sin förening än att ändra supporterkulturen.

Vad än media skriver så finns det någon slags koncensus hos en stor del av fansen som inte är kat C att ett visst mått av våld eller risk för detta kittlar i samband med match.
Citera
2016-05-19, 04:28
Medlem
Runjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crock2
De är alltså som vanligt. Gnagare attackerar julgranar, när dem dessutom är fler.

Som utomstående är det ganska uppenbart att dif alltid tar på sig offerkofftor efter varje derby vare sig ni mött Bajen eller AIK.... vad är grejen? Varför är det alltid synd om er?
Citera
2016-05-19, 06:17
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runju
Som utomstående är det ganska uppenbart att dif alltid tar på sig offerkofftor efter varje derby vare sig ni mött Bajen eller AIK.... vad är grejen? Varför är det alltid synd om er?
Det är pga att ni aldrig vågar er hit.
Citera
2016-05-19, 23:01
Medlem
Tjohoo72s avatar
Precis gjort en nödvändig månad på Fosie och träffade på en polack som är i hooliganworld på ett sätt som få av er upplevt gissar jag.. hur som helst sa han att Malmö börjat bjuda in polacker att åka med och röja mot 08 och oss i Gbg.. ja han sa så..dvs dom bjuds på resa och dricka typ..han sa att det inte är renodlade firmasnubbar snarare allmänna våldsamma killar som även har kontakt med Köpenhamns grupper..
Nån som vet mer ? ser inte varför han skulle jiddra ..

nu sova i egen säng !! återanpassad av kriminalvården.. igen😂😂
Citera
2016-05-19, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runju

Jag är inte gårdare. Men de börjar bli en tränd av AIK att attackera när dem är många fler. Eller i för sig så har de alltid varit så.
Citera
2016-05-20, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crock2
Jag är inte gårdare. Men de börjar bli en tränd av AIK att attackera när dem är många fler. Eller i för sig så har de alltid varit så.

I kronologisk ordning;
"det"
"trend"
"när de"
"i och för sig"

Inte en chans att du är en dag över 18, eller har du fått så mycket stryk att du inte ens behärskar vanlig simpel svenska?
Komiskt att du ska komma och klargöra för "hur det alltid har varit".
Du vet att när du skriver "...attackera när dem är många fler" så syftar du på att AIK slåss i underläge eftersom dom attackerar när just "dem" dvs motståndaren i din syftning är många fler.

Snyt dig och komma tillbaka om några år.
Citera
2016-05-21, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohoo72
Precis gjort en nödvändig månad på Fosie och träffade på en polack som är i hooliganworld på ett sätt som få av er upplevt gissar jag.. hur som helst sa han att Malmö börjat bjuda in polacker att åka med och röja mot 08 och oss i Gbg.. ja han sa så..dvs dom bjuds på resa och dricka typ..han sa att det inte är renodlade firmasnubbar snarare allmänna våldsamma killar som även har kontakt med Köpenhamns grupper..
Nån som vet mer ? ser inte varför han skulle jiddra ..

nu sova i egen säng !! återanpassad av kriminalvården.. igen😂😂

Nej för inne på kåken saltar väl ingen?

Du måste vara en av de bästa människokännarna som världen skådat, och allt på en hel månad bakom lås och bom...

Jag säger varken bu eller bä om Malmö och importerade polacker i deras firma.

Men om jag sa till dig inne på kåken att jag smugglade tonvis Kokain ifrån Colombia och vi precis hade träffats så kan jag ju faktiskt ljuga för att ställa mig i bättre dager och göra mig intressant för omgivningen.
Tro mig, jag har gjort min tid inne på kåken (inte 1 månad) och jag har träffat den ena vinnarn efter den andra. Och när man kom ut eller kollat upp vederbörande under tiden man satt så var verkligheten en annan!

Så snälla du, allt du hör på kåken är inte sant...

Men skönt att få nanna sin egna kudde, kvalitet...
Senast redigerad av Horknullarn 2016-05-21 kl. 00:54.
Citera
2016-05-21, 00:59
Medlem
Fatskulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaWestraNostra
I kronologisk ordning;
"det"
"trend"
"när de"
"i och för sig"

Inte en chans att du är en dag över 18, eller har du fått så mycket stryk att du inte ens behärskar vanlig simpel svenska?
Komiskt att du ska komma och klargöra för "hur det alltid har varit".
Du vet att när du skriver "...attackera när dem är många fler" så syftar du på att AIK slåss i underläge eftersom dom attackerar när just "dem" dvs motståndaren i din syftning är många fler.

Snyt dig och komma tillbaka om några år.

Är pacifist, i mitt väsen mot våld. Men en person som kliver in i en tråd med oskolade mentala kalhyggen och agerar svenskfröken ska ändå ha en liten minnesbeta. Har du någon poäng med att skriva i den här tråden? Har tråden "Grammatik för femteklassare" raderats?

I den här tråden saknar de som har något att komma med minst en förälder, har en trasig uppväxt i en no go-zon och skolan var likaså. Att klaga på stavning eller grammatik här är som att dra sexskämt på dagis. Citerar en lirare som skrev i tråden nyligen; "Inte en chans att du är en dag över 18".
Citera
2016-05-21, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fatskull
Är pacifist, i mitt väsen mot våld. Men en person som kliver in i en tråd med oskolade mentala kalhyggen och agerar svenskfröken ska ändå ha en liten minnesbeta. Har du någon poäng med att skriva i den här tråden? Har tråden "Grammatik för femteklassare" raderats?

I den här tråden saknar de som har något att komma med minst en förälder, har en trasig uppväxt i en no go-zon och skolan var likaså. Att klaga på stavning eller grammatik här är som att dra sexskämt på dagis. Citerar en lirare som skrev i tråden nyligen; "Inte en chans att du är en dag över 18".

Hahaha. Den träffade LaWestraNostra som en verbal cross-checking av Erich Kühnhackl.
Citera
2016-05-21, 08:37
Medlem
Tjohoo72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horknullarn
Nej för inne på kåken saltar väl ingen?

Du måste vara en av de bästa människokännarna som världen skådat, och allt på en hel månad bakom lås och bom...

Jag säger varken bu eller bä om Malmö och importerade polacker i deras firma.

Men om jag sa till dig inne på kåken att jag smugglade tonvis Kokain ifrån Colombia och vi precis hade träffats så kan jag ju faktiskt ljuga för att ställa mig i bättre dager och göra mig intressant för omgivningen.
Tro mig, jag har gjort min tid inne på kåken (inte 1 månad) och jag har träffat den ena vinnarn efter den andra. Och när man kom ut eller kollat upp vederbörande under tiden man satt så var verkligheten en annan!

Så snälla du, allt du hör på kåken är inte sant...

Men skönt att få nanna sin egna kudde, kvalitet...

ok tack för att du öppnat mina ögon livstidarn...suckar..

fast syftet med inlägget var tendensen att ta in externa fighters .. faller inte grubdprincipen att slåss för sitt lag då..
Citera
2016-05-21, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av breeder
Hahaha. Den träffade LaWestraNostra som en verbal cross-checking av Erich Kühnhackl.

Blir bara lättirriterad . F.ö. har jag varit i svängen sedan 06 men finner inget nöje i att skriva här. Dock stundtals underhållande tråd, så keep it going!

Jävla hockeyliknelse!!
Citera
2016-05-21, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohoo72
ok tack för att du öppnat mina ögon livstidarn...suckar..

fast syftet med inlägget var tendensen att ta in externa fighters .. faller inte grubdprincipen att slåss för sitt lag då..

Hela scenen är relativt död idag tycker jag på det sättet att dom flesta firmor idag tar in folk utifrån. Dvs. från gäng, kampsportsklubbar m.m. Är inte som förr precis när det var ren kamratskap och alla gick på fotboll..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in