Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-05-20, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Du, det där blir ett cirkelresonemang, eftersom du (tydligen) refererar till likadana polls.

Låt oss ta skarpa siffror, och de mest aktuella:

Valet till Senaten 2014:
Rep 51.7%
Dem 43.8%

Valet till Representanthuset 2014:
Rep 50.7%
Dem 44.9%

Som jag sa sen 1980 har fler demokrater röstat än republikaner. När det blir lika så vinner republikanerna eftersom de vinner independents. Vad republikanerna gör under valdagen vet jag inte men det blir en tuff uppgift för Trump att få ut folk. Och eftersom republikaner är vita så blir det mindre och mindre.

Görs polls med D7+ så kommer inte Trump leda en poll eftersom Trumps inte snor mer demokrater än Hilliry republikaner. Trump måste få ut republikaner gör han det så kan det bli bra.

Ronald Reagan fick bara ut 28% republikaner men han vann ju 27% demokrater.

Det är därför alla kanaler och nyhets horor vill att det ska vara kaos i republikanska partiet, så att folk inte kommer ut och röstar.

Fox news poll:

40% Demokrater

41% Republikaner

Mer republikaner än demokrater kommer inte rösta 2016 därför litar jag inte på Fox News och Rasmussen Reports.
Senast redigerad av seeeg321 2016-05-20 kl. 15:50.
2016-05-20, 15:56
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Som jag sa sen 1980 har fler demokrater röstat än republikaner.

Enligt vaddå? Enligt polls? Fattar du inte att du isf gör ett cirkelresonemang?

Enligt Fox är fler Rep än Dem nu. Medan CBS News/NY Times alltid sett till att ha ett rejält D+ som underlag för sina polls, alldeles oavsett hur svängningarna har gått, vilket såklart inte alls är trovärdigt.

Citat:
Vad republikanerna gör under valdagen vet jag inte men det blir en tuff uppgift för Trump att få ut folk.

Nej.

PS. Eftersom man får vara beredd på att alla OU innehåller någon form av snedvridning, så blir förändringarna det man kan lägga störst vikt vid. Och då vinner just nu Trump på alla fronter.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2016-05-20 kl. 16:00.
2016-05-20, 16:00
Medlem
Citat:
Enligt vaddå? Enligt polls? Fattar du inte att du gör ett cirkelresonemang?

Enligt Fox är fler Rep än Dem nu. Medan CBS News/NY Times alltid sett till att ha ett rejält D+ som underlag för sina polls, alldeles oavsett hur svängningarna har gått, vilket såklart inte alls är trovärdigt.

Nej.

PS. Eftersom man får vara beredd på att alla OU innehåller någon form av snedvridning, så blir förändringarna det man kan lägga störst vikt vid. Och då vinner just nu Trump på alla fronter.

Exit data efter valdagen.

http://ropercenter.cornell.edu/polls/us-elections/how-groups-voted/how-groups-voted-2012/

Trump kan fortfarande vinna med att ligga efter med 6% med republikaner om han vinner Independent stort. Om Trump håller marginalen mellan demokrater och republikaner vid 1-2-3% så är alla siffror för Trump efter det bara +.
Senast redigerad av seeeg321 2016-05-20 kl. 16:13.
2016-05-20, 16:07
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Bröllopet var 2005, Donald Trump kände säkert inte till vad Bill och Hillary Clinton hade haft för sig då.

Låter som en lam ursäkt, sist jag kollade så var han nära vän till dem, att han är bered att offra sina vänner för att kanske bli president är inte långsiktigt smart, speciellt inte om våldtäkten är falsk (är inte insatt helt i den biten så sägrr varken eller där) och ännu värre om han inte blir vald.
2016-05-20, 16:20
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Exit data efter valdagen.

http://ropercenter.cornell.edu/polls/us-elections/how-groups-voted/how-groups-voted-2012/

Som sagt, också polls. Och dess bias är svår att bedöma utan att gräva sig djupare i det finstilta, samt jämföra med andra liknande polls.

Men likväl: Inte ens när demokraterna haft sina mest storslagna segrar har man kommit upp i D+8. New York Times/CBS News ligger dock konstant runt denna nivå, oavsett hur siffrorna går på andra håll. Fishy!

Och till sist, om det är något som Trump har visat sig duktig på, så är det att få folk att gå man ur huse för att gå och rösta på honom.
2016-05-20, 16:24
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Hmm, ja det är en belastning nu när han behöver ta Hillarys väljare. Hans anti-konservativa profil behöver bli tydligare efter att den där irrellevanta interna konventsåpan har överstökats när Newt och andra stofilerade pratare pratat färdigt om sitt prat.

Nejdå.

Jag vet att du föredrar fjanten Ron Paul, men Trump kommer alltid att förbli Trump. Han är genuin, på sitt eget vis.
2016-05-20, 16:28
Medlem
Citat:
Som sagt, också polls. Och dess bias är svår att bedöma utan att gräva sig djupare i det finstilta, samt jämföra med andra liknande polls.

Men likväl: Inte ens när demokraterna haft sina mest storslagna segrar har man kommit upp i D+8. New York Times/CBS News ligger dock konstant runt denna nivå, oavsett hur siffrorna går på andra håll. Fishy!

Och till sist, om det är något som Trump har visat sig duktig på, så är det att få folk att gå man ur huse för att gå och rösta på honom.

Precis det som gjort att jag tror att han ligger på bush 37-37% demokrater vs republikaner i november. Vilket är bra nyheter.

Han fick lika många röster som Hillary i Florida där bara republikaner fick rösta. Och han slog henne på röster när demokrater och Independents fick rösta som i Ohio.
2016-05-20, 16:33
Medlem
Fris avatar
Citat:
Nejdå.

Jag vet att du föredrar fjanten Ron Paul, men Trump kommer alltid att förbli Trump. Han är genuin, på sitt eget vis.
Ron Paul ville låta dig göra som du vill, använda din egen hjärna. Men du hatar ju din egen frihet. När Trump knådat dig färdig kommer du att vara så nöjd å glad. Säkert. He loves you. Get unified.
2016-05-20, 16:48
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Av ungefär samma skäl som han låter sig hyllas av jämförelser med Reagan, fast han egentligen hatade Reagans politik.

Dvs, att det ser bra ut för stunden.

Jo det är sant, det är väl lite som hans tydligt fejkade alias där han låsas vara en PR ansvarig, som han tyvärr nekar är han fast det finns solklara bevis för det.

Det hade bara räckt med att han hade sagt "ja det var jag, ja det gjordes bara för att vara roligt men det ä historia nu och jag tycker vi går vidare" istället för att hantera det som han har gjort.

Men det är bara min personliga åsikt och inte någonting annat.
2016-05-20, 16:51
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Ron Paul ville låta dig göra som du vill, använda din egen hjärna. Men du hatar ju din egen frihet. När Trump knådat dig färdig kommer du att vara så nöjd å glad. Säkert. He loves you. Get unified.

Människor är som en chimpansflock. De behöver en ledare.

Libertarianismen är en skrivbordsideologi för drömmare, som inte är mer realistisk än kommunismen (som också lovade frihet).

Med en libertarian vid makten skulle ett land braka samman inom ett år. Asylkaoset från förra året ger en försmak om vad libertarianska öppna gränser skulle innebära. Om man tror att världen är som ett dataspel, så blir man oförberedd på allt som händer, och verkligheten kommer att brutalt köra över en som en ångvält.
2016-05-20, 16:55
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jo det är sant, det är väl lite som hans tydligt fejkade alias där han låsas vara en PR ansvarig, som han tyvärr nekar är han fast det finns solklara bevis för det.

Jag vet inte om det finns solklara bevis, men jag tror också att det var han. Lustig snubbe liksom. Och han verkar komma undan med det mesta. Det är faktiskt imponerande.

Det sjuka är att det tydligen var han själv som släppte inspelningen...
2016-05-20, 17:02
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Jag vet inte om det finns solklara bevis, men jag tror också att det var han.

Har för mig att CNN gick så långt att de tog in en expert på röster (mins inte den riktiga termen för det just nu) som kunde bekräfta att det var Donald Trump så det är ganska solklart att det är han.

Citat:
Lustig snubbe liksom. Och han verkar komma undan med det mesta. Det är faktiskt imponerande.

Han hade sluppit tjafset som vart om det om han hade erkänt för en senare intervju där en annan kanal ställde frågan om hela det där så la han bara på.

Som sagt, hade han bara erkänt från början att det var ett alias osv så hade den biten inte kunnat användas mot honom överhuvudtaget utan han hade kunnat använda det själv som ett bevis för att han inte längre är en pajas osv.

Citat:
Det sjuka är att det tydligen var han själv som släppte inspelningen...

Ja om det är så pass så framställs han ju bara mer som en pajas, aja hur som så lär det knappt påverka honom i det långa loppet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in