2016-05-20, 15:16
Medlem
Jag kan bara relatera till mig själv i detta avseende, men när dom dubblade trängselskatten så flyttade jag från innerstan.

Kan tänka mig att liknande effekter kan komma av det här..
Citera
2016-05-20, 15:38
Medlem
Malmö behöver fler enkla jobb så att arbetslösheten minskar och skatteintäkterna ökar.
Citera
2016-05-20, 15:40
Medlem
Ja, den enda anledningen till att Malmö går runt är för att resten av Sverige betalar.
Då kan ni föreställa er vad som händer när resten av Sverige når ikapp Malmös demografiska utveckling.

Jag kan berätta vad som händer. Sverige kommer då att vara så djupt i skuld att det kommer att vara omöjligt att betala tillbaka skulderna. Vi får då betala tillbaks genom att sälja ut landet politiskt och även sett till naturresurser.

Grädden på moset blir även att de extrema motsättningarna som kommer att finnas i landet riskerar att leda oss till inbördeskrig. Oavsett så är det en ganska dyster framtid.
En stad som Malmö kommer att anses vara en väldigt bra stad i Svenska mått mätt i framtiden.
Citera
2016-05-20, 15:45
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.B.T.L
Finns inte en chans att jag bor kvar i Malmö om dem höjer skatten. Malmö är redan högre än kommunerna runt omkring och en ytterligare höjning på ~2000kr i månaden är droppen.

Det skulle innebära massflykting från Malmö. Alla som arbetar skulle flytta omgående.
Jo, jag började se mig om efter en ny kommun idag. Det blir helt ohållbart att fortsätta betala skatt i Malmö. Det blir nog nedskärningar att vänta, främst på socialbidrag. Finns en hel del boenden för hemlösa som kommer slås igen. Dessutom ett helt hus för socialfallen, med fina lägenheter. De lär väl hyras ut till migrationsverket istället.

Grattis till Röda Malmö. Hoppas ni får det trevligt vid soppköken nästa vinter.
Citera
2016-05-20, 15:45
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Malmö behöver fler enkla jobb så att arbetslösheten minskar och skatteintäkterna ökar.

Varför fixar Dom inte det då. Dom som styr! Dom som bestämmer! Dom som tycker mest och bäst! Dom som förtrycker oss andra. Svaret är givet, Dom är oduglingar som vill förändra, globalisera mångkultur blanda, men det blir bara sämre.
Citera
2016-05-20, 15:46
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok
Om man inför progressiv kommunalskatt behöver det inte drabba någon fattig. Dessutom är det möjligt att utveckla omfördelningen mellan kommunerna.

Suga ut grannkommuner för att Malmö går åt helvete. Sedan kallar vi parasitismen för solidaritet.

Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok
Vad man inte tar hänsyn till i artikeln är att ökad befolkning medför ökade skatteintäkter.

Bara om den ökande befolkningen får arbete, är anställningsbara och betalar skatt. Ökade skatteintäkter är dessutom inte mycket värt om de offentliga utgifterna blir större vilket de i princip alltid blir med invandring från MÖ och Afrika.
Senast redigerad av ValdtaktsSemiten 2016-05-20 kl. 15:51.
Citera
2016-05-20, 15:47
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonte400
Malmö är på god väg att hamna i ekonomisk kris. Skatten måste höjas med över 6 kronor per skattebetalare inom ett drygt decennium. Det motsvarar ungefär 20000 tusen per skattebetalare och år.

Ni så kallade vänster, socialdemokrater och miljöpartister samt försvarare av den stora invandringen, hur går detta ihop med att invandringen skulle vara lönsam?
Hur mår ni med att sprida direkt felaktiga lögner eller har ni bara väldig otur när tänker- jämt?

http://www.sydsvenskan.se/2016-05-20/chockhojd-skatt-hotar-malmoborna

Malmö är först ut… många städer kommer att följa i Malmös spår. Pay attention!
Citera
2016-05-20, 15:48
Medlem
retepm.s avatar
Citat:

Vadå för jobb menar du? Finns väl enkla jobb så det räcker.
Citera
2016-05-20, 15:56
Medlem
YP4XQs avatar
De trodde de tagit in tillräckligt med icke svenskar men de måste alltså ha in ännu fler för att klara ekonomin! Fan kan ingen jävla politiker eller ekonom i den svenska offentliga skräphögen räkna eller!!
Citera
2016-05-20, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
De trodde de tagit in tillräckligt med icke svenskar men de måste alltså ha in ännu fler för att klara ekonomin! Fan kan ingen jävla politiker eller ekonom i den svenska offentliga skräphögen räkna eller!!

Ifall Malmö tar in fler invandrare kommer arbetstillfällena med stor sannolikhet att öka, den totala sysselsättningsgraden även den att öka och skatteintäkterna likaså.
Citera
2016-05-20, 16:11
Medlem
tumbleeweeds avatar
Citat:
Ifall Malmö tar in fler invandrare kommer arbetstillfällena med stor sannolikhet att öka, den totala sysselsättningsgraden även den att öka och skatteintäkterna likaså.

Fast har inte Malmö gjort just detta år efter år? Och nu ser vi ju att den totala motsatsen till vad du påstår har inträffat ?
Citera
2016-05-20, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tumbleeweed
Fast har inte Malmö gjort just detta år efter år? Och nu ser vi ju att den totala motsatsen till vad du påstår har inträffat ?

Malmö behöver fler enkla jobb för att kunna få fler i arbete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in