Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-05-18, 19:06
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kricke123
Det blev väldigt lyckat, faktiskt. Intervjun var inte för folk som du eller mig som redan sitter på tåget. Den var till för att visa att Trump inte är en 'skrämmande' person som många är rädda. Han tog en fiende, och gjorde henne till vän (och att det var just en kvinna var speciellt viktigt)- han visade respekt för en kvinna- de skrattade ihop, de bytte telefon nummer- hon kallade honom 'powerful'. Jag tror också att berättelsen om hans bror var något inte många kände till och visade en annan sida av honom. Mitt enda klagomål är att intervjun kunde pågått en extra 5-10 minuter.

Mycket klarsynt analys. Och den här Expressen-artikeln visar på precis det du säger: http://www.expressen.se/geo/mats-larsson/9-saker-vi-lart-oss-av-megyn-kellys-trump-intervju/

Citat:
Kom ihåg... Trump måste bara visa att han inte är Hitler. Hillary måste visa att hon inte är Hillary.

Så sant, så sant. Lysande formulerat!
2016-05-18, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
När du skriver "hundratals år" så kan jag inte låta bli att fundera.

Nej, det räcker att backa mindre än hundra år. Trump kommer aldrig att bli lika mäktig som Stalin. Eller knappast som FDR, som ju hjälpte Stalin att bygga den onda världsordning vi har lidit av sen WWII. Dessa två var förra århundradets mäktigaste män, tätt följda av Mao. Trump kommer att bli detta århundradets hittills mäktigaste man, och kommer att rulla tillbaka mycket av den onda värld som Roosevelt skapade. Ja, i viktiga avseenden tillbaks till före Wilson (det finns ett skäl till att Theodore Roosevelt hyllas så mycket inom hans familj att senaste barnbarnet blev döpt efter honom).

Om vi går till 1800-talet så var det Brittiska Imperiet den stora supermakten, och de största ledarna hette Gladstone, Disraeli och Salisbury. Trump kommer att kunna mäta sig med dem.

Ok jag erkänner att jag tog i från tårna.
Men mäktig som fan kommer han då bli i alla fall

Just nu tror jag han sitter och myser med sin oförskämt snygga hustru på något sånt här ställe
2016-05-18, 19:52
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radiopsykologen
Ok jag erkänner att jag tog i från tårna.
Men mäktig som fan kommer han då bli i alla fall

Jag får tacka för uppslaget, för jag tycker att det var roande att sitta och fundera över. Och bortsett från Stalin är han ju där uppe i toppen, de senaste 200 åren. Och blir han mäktigare än Stalin, blir ingen gladare än jag. Fast han har mycket kortare tid på sig.

Fast går vi riktigt långt tillbaka i historien så hittar vi storheter som är svåra att slå: Alexander den store, Julius Caesar, Kejsar Augustus, Muhammed.
2016-05-18, 20:23
Bannlyst
håll i er nu idag har djt släppt en lista på 11 supreme court judges.

http://hosted.ap.org/dynamic/stories/U/US_GOP_2016_TRUMP_SUPREME_COURT?SITE=AP&SECTION=HO ME&TEMPLATE=DEFAULT&CTIME=2016-05-18-14-08-40
2016-05-18, 20:35
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molon.labe

http://hosted.ap.org/dynamic/stories/U/US_GOP_2016_TRUMP_SUPREME_COURT?SITE=AP&SECTION=HO ME&TEMPLATE=DEFAULT&CTIME=2016-05-18-14-08-40

Tjohoo! Vilken toppenlista!

(Handen på hjärtat, är det någon som har den blekaste aning om vilka de här snubbarna är?)
2016-05-18, 20:49
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molon.labe

Obehagligt med Stras. Är han så dum? Annars verkar det mest vara folk som behövs för att sakta men säkert återbörda majoriteten i Högsta Domstolen till det amerikanska folket.
2016-05-18, 21:01
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Obehagligt med Stras. Är han så dum? Annars verkar det mest vara folk som behövs för att sakta men säkert återbörda majoriteten i Högsta Domstolen till det amerikanska folket.

Bara en som var jude?
2016-05-18, 21:36
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Bara en som var jude?
"Bara"? Trump har väldigt noga betonat att han vill tillsätta en pålitlig konstitutionalist.
2016-05-18, 22:40
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
"Bara"?

Känns det mer betryggande om jag berättar att Ben Shapiro har förklarat att Trump leder en antisemitisk rörelse?

Disgusting! Discredited #NeverTrumper Ben Shapiro Says TRUMP Supporters are Anti-Semites and Skinheads
2016-05-18, 22:50
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Känns det mer betryggande om jag berättar att Ben Shapiro har förklarat att Trump leder en antisemitisk rörelse?

Disgusting! Discredited #NeverTrumper Ben Shapiro Says TRUMP Supporters are Anti-Semites and Skinheads
Jag har följt det där lite. Shapiro anklagar den judiske bögen Milo Y för att vara "blond (notera det ordvalet) intellektuell skinnskalle"! Samtidigt sluter några av dina gamla CJ-hjältar upp bakom Trump. Horowitz, t.ex. Han anklagar i sin tur Shapiro för att bana vägen för judarnas utrotning genom att vara mot Trump! (Jo, på riktigt) De är lika galna allihop.

Det varken du eller jag vet än, och det som allt hänger på, är hur självständig Trump är. Nu går Adelson in med miljonerna, nu sluter andra till för att försöka påverka och lobba. Vi får svaret först när vi ser Trumps faktiska politik.

Den rörelsen Shapiro refererar till är ett verkligt fenomen. Ett oerhört positivt och livskraftigt fenomen som kommer att överleva oavsett hur Trump utvecklas.
Senast redigerad av baggebo1 2016-05-18 kl. 23:01.
2016-05-18, 23:29
Medlem
PilotHockeys avatar
Shapiro är endast hatisk mot Trump för att Shapiro är bästa vän med Michelle Fields (journalisten som falskt anklagade Trumps kampanjchef för misshandel) pojkvän. Han slutade sitt jobb på Breitbart i samma veva som allt det hände i Mars och nu hatar han Trump för att han sig ställde sig på fel sida bakom en ljugande hora som förstörde sin egen, hennes pojkväns och hennes pojkväns bästa polares karriärer.

Så Shapiro är fan hatisk vad fan än Trump säger eller gör...

"Trump donerar hela sin förmögenhet till Cancerforskning"
Shapiro: "Han gör det för att forska på negrer säkert, han är en NAZIST!!!"

"Trump kommer på ett fungerande botemedel för HIV, helt på egen hand!"
Shapiro: "TRUMP HATAR BÖGAR och gör det endast för egen vinning, han är RASIST och HOMOFOB!"

"Trump blir president"
Shapiro: "Inte min president för jag är för demokrati vilket i mina ögon är om jag får bestämma helt själv....Black Lives Matter!"

2016-05-18, 23:44
Medlem
Shapiro är betald av anti-trump PACs, precis som alla andra #NeverTrump media-personer. Det är meningslöst att diskutera honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in