Citat:
Ursprungligen postat av
T34Panzer
.
Bålstapappan var beroende av Stilnoct och var påverkad av detta när han dödade sin dotter. Han har bedömts som psykisk sjuk under såväl före under o efter brottet.
(FB) Kvinna och barn (barnet avlidet) knivskurna i Håbo - 9/7
Med klinisk erfarenhet i samband med personers intag av aktuell tablett vill jag lägga in en passus.
Det är en komplex bild kring personen i samband med mord eller våld med andra faktorer som påverkar: psykiska faktorer, psykisk sjukdom, missbruk (kombinationer, mängd, tidsaspekt intag, sömnbrist etc), våldstendenser, hat, hämnd, svartsjuka - you name it...
Utöver detta finns en målmedvetenhet vid instrumentellt våld.
Oerhört många tar aktuellt diskuterad sömntablett utan minsta besvär så att extrahera text ur FASS är missvisande.
Det finns sen en stor risk enbart med alkohol utan tablettintag - skulle tippa att denna dryck ligger högt på listan som våldsutlösare. Receptfritt och med regelbundet intag och peak med överdos emellanåt.
Jag tror till och med ett visst kön och testosteron är vanligare än en sömntablett enligt statistiken... * ironi*
Jag pratar aggressioner och fylla.
Statistiken säger att en man har gått över alla gränser gällande respekt och kränkt, skadat och dödat en annan människa gällande dödligt våld.
Vad jag sen vill ha sagt är att man kan se försök att bortförklara ett ansvar för att eliminera uppsåt eftersom det påverkar påföljden. Snart är väl alla sömngångare (fenomenet finns men är sällsynt) och den diskussionen gör mig irriterad.
Den är som en sorts jävla Mållgan vid rattfylla och våldtäkter!
De facto har en kåt 35-årig man gått över alla gränser och mördat en ung kvinna i detta fall tidig kväll. Han har arbetat varenda dag till kl 18 dess innan. Han åker lugn och fin till sin fru och bror och pratar med sin mor under kontrollerade former.
Sen vill han äta pizza och tar bilen direkt efter mordet och kör lugnt till personalen i Källby - ihop med sin fru - och betalar med kreditkortet.
Dagen efter är han fullt funktionell och arbetar som vanligt.