2016-05-13, 11:46
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
1,5 var lite lågt tydligen, för 5 kronor var det ju
Ja det lär visa sig..
Citera
2016-05-13, 13:19
Medlem
alienfins avatar
Oj..får räkna om gavet ikväll för nu fick man en massa gratisaktier på att sälja stamaktier o köpa teckningsrätter istället.
Citera
2016-05-13, 20:03
Medlem
alienfins avatar
Helt ok tilläggsprospektus. Summa tillgångar 407mille med omsättningstillgångar på 128mille. Ett rejält varulager som väntar på att komma ut i marknaden när man släpper.. En liten vindpust kommer att lyfta oss upp från dessa löjliga nivåer..
Citera
2016-05-17, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
En liten vindpust kommer att lyfta oss upp från dessa löjliga nivåer..

Det löjliga med nivån är väl snarast att börsvärdet för detta skitbolag är en halv miljard kronor, trots avsaknad av potential och med ett par nyemissioner om året.
Citera
2016-05-17, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Det löjliga med nivån är väl snarast att börsvärdet för detta skitbolag är en halv miljard kronor, trots avsaknad av potential och med ett par nyemissioner om året.

Nu ska vi väl inte överdriva? Anoto har lyckats skapa en produkt Microsoft försökt med och lovat ska komma kvartal efter kvartal (surface hub), microsoft bedömer marknaden vara värd 1 miljard dollar per år för dessa typer av skärmar. Sedan har Anoto en mer precis penna som man kan skriva på alla möjliga ytor till och med papper. Man kan ta en jämförelse med Wacom som värderas till 5 miljarder kronor, jag tror Anoto har större möjligheter då deras mönster kan appliceras på mängder av produkter och skapa lönsamma lösningar för företag att nyttja. Det är inte bara skriva ned notiser denna penna klarar av att göra.
Citera
2016-05-17, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncapitano
Nu ska vi väl inte överdriva? Anoto har lyckats skapa en produkt Microsoft försökt med och lovat ska komma kvartal efter kvartal (surface hub), microsoft bedömer marknaden vara värd 1 miljard dollar per år för dessa typer av skärmar. Sedan har Anoto en mer precis penna som man kan skriva på alla möjliga ytor till och med papper. Man kan ta en jämförelse med Wacom som värderas till 5 miljarder kronor, jag tror Anoto har större möjligheter då deras mönster kan appliceras på mängder av produkter och skapa lönsamma lösningar för företag att nyttja. Det är inte bara skriva ned notiser denna penna klarar av att göra.

Ingen vill ha er löjliga penna. Ingen har velat ha den på 20 år och jag tvivlar på att någon kommer vilja ha den bara för att vi väntar ytterligare 20 år. Pennan är skit och fyller ingen funktion.
Citera
2016-05-17, 19:28
Medlem
Citat:
Ingen vill ha er löjliga penna. Ingen har velat ha den på 20 år och jag tvivlar på att någon kommer vilja ha den bara för att vi väntar ytterligare 20 år. Pennan är skit och fyller ingen funktion.

Läs patenten som finns ute så ser du en mängd funktioner den klarar av. Hp var inte bara intresserade och skrev avtal med Anoto. Man fördjupade sig i tekniken efter det också. Men visst kasta ur sig skit om det får dig att må bättre.
Citera
2016-05-18, 04:49
Medlem
alienfins avatar
Citat:

En till som inte läst på nått om bolaget utan kräks ut lite random shit..
Citera
2016-05-18, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
En till som inte läst på nått om bolaget utan kräks ut lite random shit..

Jag har följt bolaget och dess meningslösa penna i 20 år och ännu aldrig känt mig sugen på att köpa dess aktier. Att avstå aktier i Anoto handlar absolut inte om att inte känna till bolaget utan det handlar om att känna till bolaget.
Citera
2016-05-18, 08:42
Medlem
LzHms avatar
Citat:
Jag har följt bolaget och dess meningslösa penna i 20 år och ännu aldrig känt mig sugen på att köpa dess aktier. Att avstå aktier i Anoto handlar absolut inte om att inte känna till bolaget utan det handlar om att känna till bolaget.

Fast jag litar mer på HP's omdöme än på någon random snubbe på flashback. HP tycker uppenbarligen inte att Anotos produkter är meningslösa. Skall bli spännande när detaljer om avtalet offentliggörs.
Citera
2016-05-18, 09:11
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Bolaget är inte 20år gammalt. Förresten varför spyr du galla här när du inte är intresserad av tekniken? Apple HP och Microsoft verkar veta mer än dig som tur är. Seså sjasa iväg nu och vässa din blyertspenna istället för att sitta här med dina meningslösa inlägg tomte..
Senast redigerad av alienfin 2016-05-18 kl. 09:14.
Citera
2016-05-18, 09:56
Medlem
Citat:
Ja, och internet är bara en fluga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in