Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-05-17, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Donald Trump kommer att behöva någon som är tuff och som kan tala.

Newt Gingrich har varit till stor hjälp för Donald Trump i Washington + att han hatar Hillary Clinton.

Chris Christie slog ju i stort sett ut fånen Marco Rubio på egen hand i en av höjdpunkterna i det här valet:

Rubio Repeats Himself 4x In Epic Debate Fiasco

https://www.youtube.com/watch?v=cOOs-ft7S2c

Det finns ju en anledning till att #NeverTrump har bedrivit en massiv hatkampanj mot Christie.

Från TYT

2012 Newt Gingrich 30 miljoner dollar från sheldon adelson.

2016 Donald Trump 100 mijoner från sheldon adelson efter ett möte.

Så chanserna att det blir Newt Gingrich är stora vilket suger.
2016-05-17, 18:36
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
seeeg321 skrev

Från TYT

Den som Sheldon Adelson stödde i detta valet innan han hoppade av var Ted Cruz.
2016-05-17, 18:41
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
"Universitetsanställda"

Exakt. Poängen är vem som betalar deras lön.

Citat:
Nej, det som avgör är faktisk data som visar hur klimatet påverkas av koldioxidutsläpp. Detta är för de allra flesta begripligt, men det finns alltid undantag som bekräftar regeln. Dina fantasier om "universitetsanställda" som skulle byta sida i en fråga som är vetenskapligt belagd bygger på din vanföreställning att Trumps eventuella valvinst skulle leda till en eventuell kursomläggning av diskursen på amerikanska universitet, vilket eventuellt, och enligt dina personliga ogrundade fantasier vill jag accentuera, ska komma att leda till att den samlade expertisen i världen byter sida i frågan.

Follow the money.

Citat:
Din liknelse mellan Trump och Rausing/Kamprad är rätt talande för dig, på flera plan. Om du inte förstår själv hur urbota korkad den jämförelsen är så har du också diskvalificerat dig för att jag ska orka bry dig om vad du skriver framgent.

Du klarar som vanligt inte av att svara på en rak fråga. Trump, Rausing och Kamprad är alla entreprenörer. Ingen av dem är "högintelligenta tekniska genier" såsom du inbillar dig. Har du förresten slagit upp vad 'gemensam faktor' betyder?

Det är förresten jättekul hur du hela tiden slänger omkring dig hur "urbota korkade" alla andra är. Stor humor.
2016-05-17, 18:45
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Från TYT

Newt är inte så vidare spännande som kandidat nej, men nyttig för Trump både som fredsmäklare i partiet och som "bill-tröska". Som sagt, Newt fixar de gamla republikanska väljarna och Trump de nya.
2016-05-17, 19:43
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Exakt. Poängen är vem som betalar deras lön.

Follow the money.

Du klarar som vanligt inte av att svara på en rak fråga. Trump, Rausing och Kamprad är alla entreprenörer. Ingen av dem är "högintelligenta tekniska genier" såsom du inbillar dig. Har du förresten slagit upp vad 'gemensam faktor' betyder?

Det är förresten jättekul hur du hela tiden slänger omkring dig hur "urbota korkade" alla andra är. Stor humor.
Detta är en cirkus som fortsätter att leverera

Du tror alltså att presidenten i USA betalar lön åt universitetsanställda. Det är så kul att se dig lyckas hitta ytterligare sätt att måla in dig i hörn när du uttalar dig om saker du inte förstår dig på eller har vetskap om.

Du tror alltså att det är public universities i USA samlar de mest framstående forskarna, inte de privata. Du räknar alltså bort MIT, Stanford, Harvard, Yale, Caltech, Princeton, Columbia och UCLA till förmån för Des Moines Area Community College och Snow College.

Och sorry, nej jag har inte kallat dig urbota korkad. Än. Men det ligger så att säga i farans riktning att så är fallet. Du missförstår statistik, du tror på konspirationsteorier, du gör huvudlösa liknelser och uppvisar grava kunskapsluckor och anger som främsta exempel på sakkunniga i klimatfrågan en rad individer utan någon som helst skolning i ämnet.

Du tycks också ha missuppfattat begreppet g-faktor som jag antar att du refererar till när du använder ditt hemmagjorda "gemensam faktor".

Vi kan alla göra ett misstag här och där, men i ditt fall är det i princip i varenda inlägg som du levererar ytterligare bevis för att hissen inte går ända upp. Därför kommer jag tyvärr inte att kunna lägga mer tid på dina inlägg. Jag har till skillnad från dig inte obegränsad fritid, och har föga intresse i att lära ut diverse basala kunskaper i de olika ämnen du missförstår. Hoppas du har överseende, det är trots allt din fritid jag jobbar ihop pengar för att bekosta!
2016-05-17, 20:06
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Detta är en cirkus som fortsätter att leverera

Du tror alltså att presidenten i USA betalar lön åt universitetsanställda. Det är så kul att se dig lyckas hitta ytterligare sätt att måla in dig i hörn när du uttalar dig om saker du inte förstår dig på eller har vetskap om.

Du tror alltså att det är public universities i USA samlar de mest framstående forskarna, inte de privata. Du räknar alltså bort MIT, Stanford, Harvard, Yale, Caltech, Princeton, Columbia och UCLA till förmån för Des Moines Area Community College och Snow College.

Och sorry, nej jag har inte kallat dig urbota korkad. Än. Men det ligger så att säga i farans riktning att så är fallet. Du missförstår statistik, du tror på konspirationsteorier, du gör huvudlösa liknelser och uppvisar grava kunskapsluckor och anger som främsta exempel på sakkunniga i klimatfrågan en rad individer utan någon som helst skolning i ämnet.

Du tycks också ha missuppfattat begreppet g-faktor som jag antar att du refererar till när du använder ditt hemmagjorda "gemensam faktor".

Vi kan alla göra ett misstag här och där, men i ditt fall är det i princip i varenda inlägg som du levererar ytterligare bevis för att hissen inte går ända upp. Därför kommer jag tyvärr inte att kunna lägga mer tid på dina inlägg. Jag har till skillnad från dig inte obegränsad fritid, och har föga intresse i att lära ut diverse basala kunskaper i de olika ämnen du missförstår. Hoppas du har överseende, det är trots allt din fritid jag jobbar ihop pengar för att bekosta!

Okej, jag trodde åtminstone att du var någon sorts vilsen liberal. Men du är inget annat än en tvättäkta troller. Inte ett vettigt ord kommer ur dig. Oförmögen att svara på de enklaste frågor. Patetiskt.
2016-05-17, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ny poll: NBC News|SurveyMonkey poll

Hilliry 48 (-1)

Trump 45 (+1)

Trump svarta 9% Romney svarta 6%

Trump latinos 28% Romney latinos 27%

När man ser dessa siffror så skulle mitt tips till Trump vara. Av den 1 miljard som ska spenderas lägg 400 miljoner på Ohio och 400 miljoner på Florida 200 miljoner på Virginia. Då lär Trump med stor sannolikhet bli president.
dom verkliga siffrorna är typ 60% trump 40 hillary. det är inte ens nära. skulle nästan våga säga att det blir 80 trump 20 hillary när the bern hoppar av.

hur stor är chansen att the bern får nomineringen för demokraternas parti? hade blivit betydligt mer tävling.
2016-05-17, 20:29
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molon.labe
dom verkliga siffrorna är typ 60% trump 40 hillary. det är inte ens nära. skulle nästan våga säga att det blir 80 trump 20 hillary när the bern hoppar av.

hur stor är chansen att the bern får nomineringen för demokraternas parti? hade blivit betydligt mer tävling.
Om Hillary förlorar båda staterna idag så är hon rejält skadskjuten när hon ska upp mot Trump.

En fråga: Vad händer om Hillary vinner nomineringen men måste dra sig ur innan valet? Kan vicepresidentkandidaten då ställa upp som presidentkandidat utan vidare, eller blir det något problem där?

Jag har nämligen sett en spekulation idag att partiet skulle pressa henne att ta Biden till VP så att de får den kandidat de vill ha om Clinton måste dra sig ur.
2016-05-17, 20:31
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:

Du har uppenbarligen aldrig jobbat på ett universitet för du har inte en susning om hur det fungerar. Poängen är inte vem som äger universitetet utan varifrån forskningsanslagen kommer för ett givet ämnesområde. Det är det som bestämmer hur många man kan anställa i ett projekt, dvs det som betalar lönerna.

Pengarna till klimatforskning kommer från skattebetalarna -> går till staten -> skickas vidare till EPA och IPCC osv -> går till universiteten som forskningsanslag för klimatforskning.

Follow the money!

Trump har sagt att han tänker lägga ner EPA. Då försvinner den här styrningen.

Resten av Västvärlden är USA's knähundar, så detta kommer att propageras vidare.
2016-05-17, 20:48
Medlem
Citat:
Från TYT

TYT som i The Young Turks?
Jaha då förstår jag var din oro kommer ifrån ifall du hämtar infon där.

Men oavsett, om det där stämmer så är det goda nyheter!
Gingrich kommer bli perfekt!

Sen tror jag detta redan är färdigt, precis som Molon.labe säger så kommer en massa Sanders-supporters gå till Mr. Trump när Hillary snott åt sig titeln.
Samtidigt kommer Mr. Trump vinna stort bland independents och tidigare "non-voters".
Ytterst få Republikaner förutom några tusen(säkert högljudda) som etablissemanget lyckas lura kommer rösta på Hillary.

Det finns ingen anledning till oro längre, världen är räddad
2016-05-17, 20:51
Bannlyst
http://www.cnbc.com/2016/05/16/texas-gov-why-im-supporting-trump-and-why-sitting-on-the-sidelines-isnt-ok.html

texas guvenören greg abbot joinar trump vilket är en massiv win för djt, austin börjar bli blått så bra timing av honom. med texas i ryggen så är det en rejäl boost! nu lär det inte finnas mycket kvar av never trumparna förutom glenn beck mit romney bill kristol och såna komplett patetiska individer!
2016-05-17, 21:00
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
En fråga: Vad händer om Hillary vinner nomineringen men måste dra sig ur innan valet? Kan vicepresidentkandidaten då ställa upp som presidentkandidat utan vidare, eller blir det något problem där?
Vad jag förstår, jag tror jag frågat något liknande här på FB nyligen, är att då får väljarna skriva in vem de vill på valsedlarna. Vilket lär bli splittrat mellan Sanders och kanske Biden eller vem som vill profilera sig. (nån amerikasvensk med dåliga gener skulle skriva in Kennedy). Nåja, partiet kan väl teoretiskt samla sig i en sista stund-kampanj kring någon ny, men en given loser av praktiska skäl.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in