Citat:
Ursprungligen postat av
duqu
Tack för bild-länk.
http://www.ladda-upp.se/bilder/atupbokvrhuzh/
Spår av brand-ja, kan ev vara tidigare blixnedslag, men mycket rost också, sen det märkliga, hållaren för stag-wire (vit pil) är tom (!). Här borde det ha hängt en sladdrande wire - om nu staget klippts nere på landbacken. Det blir inte brand i kablarna, det är hf-koaxer som är mycket grova samt vågledare, slår blixten ned eller annat stänger elektroniken på markplan av grejorna. det är samma område som jag pekade ut i min tidigare bild, något verkar ha farit rätt in i masten vilket då kan förklara avsaknaden av stag-wiren.
Att Teracom nu gasar ut vakter till andra master pekar på att dom inte har adekvata larm-system.
Killarna som fotade i masten kan ev sitta på bilder som kan ge mer info, just den del med rost och spår av brand kanske finns i deras kameror som dom inte haft i sin video, får se om det kommer något mer...
Är du säker på att där ska sitta någon vajer? Har du någon bild att jämföra med då masten var som den ska? Visst, det ser ut som en typisk vajerinfästning men det kanske kan vara något annat med.
Är du säker på att där inte sitter någon vajer? Den kan väl hänga på andra sidan nu. Jag tycker du än en gång drar mer slutsatser än vad bildmaterialet med dess bristfälliga upplösning egentligen medger.
Vadå blir inte brand i kablarna? Det är ju just precis vad som har hänt i flera andra sådana här torn så det där snacket kan du droppa direkt. Därmed inte sagt att kablarna har brunnit här men att säga att de inte kan göra det är helt fel.
Citat:
Ursprungligen postat av
SilentVictory
Från BTs liveuppdatering:
http://www.bt.se/boras/livecenter-folj-senaste-nytt-om-masthaveriet-direkt/
Vilket tråkigt sammanträffande för pojkarna att masten rasade så att de blev identifierade.
Så går det när man ska skylta med sin brottsliga verksamhet på nätet

Att de riskerade att åka dit på olaga intrång kan inte ha kommit som någon överraskning för dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
tzj
Kan det vara så att utrustning från främmande makt monterats på masten, och raset i själva verket var kontrollerat av försvarsmakten?
Skickar ju en ganska stark signal isf. Även utan mast hehe.
Vore det inte lite enklare (läs, troligare) att försvarsmakten helt enkelt tar bort den utrustningen istället för att förstöra hela masten. Inte någon trolig teori för fem öre.