Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-05-12, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
1) Vilka år har liknande hänt?
2) Hur starka var gammelmedia då?
3) Hur hatad var etablissemanget då?

Bonusfråga) Vilket slutsats drar du efter, att ha v? [Bonusfråga är "just for fun", då jag inte tror, att du kapabel att dra några slutsatser. Du kan bara citera Aftonbladets experter ]

Jag vill minnas att Ondahamstern stolt meddelade att han får sin "information" från de intellektuella giganterna på TYT..

Fantastiskt egentligen att det finns en hel värld av kunskap några knapptryck bort men ändå sitter det människor och tittar på Cenk och de andra turkiska åsnorna..
2016-05-12, 22:00
Medlem
Snapcounts avatar
Vänsterfolk och globallister kan vara lugna och fortsätta att sova gott. Ett kunnigt, tungt namn har "sagt sitt" :

- Det blir ingen president Trump

Det är bara då att avlysa hela spektaklet direkt, med val...,och ge fru Clinton lagerkransen tvärs..
Vi har ju här en människa som har fingertopps-känsla, på den Amerikanska folksjälen..
(tusan så besviken jag egentligen är. Vi håller faktiskt på samma Amerikanska fotbollslag i NFL)
Senast redigerad av Snapcount 2016-05-12 kl. 22:05.
2016-05-12, 22:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
1) Vilka år har liknande hänt?
2) Hur starka var gammelmedia då?
3) Hur hatad var etablissemanget då?

Bonusfråga) Vilket slutsats drar du efter, att ha svarat på dessa frågor? [Bonusfråga är "just for fun", då jag inte tror, att du kapabel att dra några slutsatser. Du kan bara citera Aftonbladets experter ]

Det var för 10-15 år sedan, du menar Fox "news" och kompani? (den frågan svarar på din egna fråga)

Det var innan Obama så det var inte lika hatat av olika parter då det inte var en ekonomisk kris.

Den tolkning jag får är att du vägrar att kolla upp de potentiella problem som kan uppstå för Trump för att du har en på tok för naiv syn på hur fult och smutsigt politik faktiskt är så min slutsats är att alla som redan nu hyllar Donald Trump som en hjälte och president är både utomordentligt naiva och tar ut segern i förväg då han redan har börjat ändra på sin egna ekonomiska politik samtidigt som partiet inte älskar honom unisont utan vissa är redo att ta till fula taktiker mot honom.
2016-05-12, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det var för 10-15 år sedan, du menar Fox "news" och kompani? (den frågan svarar på din egna fråga)

Det var innan Obama så det var inte lika hatat av olika parter då det inte var en ekonomisk kris.
Intressant! Så för 10-15 år sedan (Bush-eran) "ville det republikanska partiet inte stötta Bush som hade röstats fram så bildade de ett tillfälligt parti för att sabotera för Bush".
Jag har underskattat dig
Citat:
Mera svammel
Ja, ja, ja! Mycket intressant analys
Citat:
Ursprungligen postat av teameffort
Jag vill minnas att Ondahamstern stolt meddelade att han får sin "information" från de intellektuella giganterna på TYT..

Fantastiskt egentligen att det finns en hel värld av kunskap några knapptryck bort men ändå sitter det människor och tittar på Cenk och de andra turkiska åsnorna..
TYT skulle kunna vara Aftonbladets utrikeskorrespondenter
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-05-12 kl. 23:23.
2016-05-12, 23:43
Medlem
Citat:

Den tolkning jag får är att du vägrar att kolla upp de potentiella problem som kan uppstå för Trump för att du har en på tok för naiv syn på hur fult och smutsigt politik faktiskt är så min slutsats är att alla som redan nu hyllar Donald Trump som en hjälte och president är både utomordentligt naiva och tar ut segern i förväg då han redan har börjat ändra på sin egna ekonomiska politik samtidigt som partiet inte älskar honom unisont utan vissa är redo att ta till fula taktiker mot honom.

Trump har redan stött på alla problem som finns och överkommit dem. Vad tror du Hillary har att erbjuda som inte republikanerna gjorde? Det enda som kan stoppa Trump nu är ifall han blir mördad.
2016-05-13, 01:02
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Och du har klart och tydligt inte läst på hur det republikanska partiet har agerat tidigare, om det republikanska partiet inte vill stötta en kandidat som har röstats fram så bildar de ett tillfälligt parti för att sabotera för den republikanska kandidaten, de har gjort det tidigare och risken finns att de gör det mot Donald Trump om de anser att de inte kan backa honom.

Det politiska spelet har varit fult och kommer alltid att vara fult så länge människor kan lägga sina egna moraliska åsikter och tankar före folkets rättigheter.
Va!? När skulle det ha hänt? Tror du missuppfattat något.
2016-05-13, 01:37
Medlem
AkeTheSnakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Vänsterfolk och globallister kan vara lugna och fortsätta att sova gott. Ett kunnigt, tungt namn har "sagt sitt" :

- Det blir ingen president Trump

Det är bara då att avlysa hela spektaklet direkt, med val...,och ge fru Clinton lagerkransen tvärs..
Vi har ju här en människa som har fingertopps-känsla, på den Amerikanska folksjälen..
(tusan så besviken jag egentligen är. Vi håller faktiskt på samma Amerikanska fotbollslag i NFL)
Hahaha, Clintons sover knappast gott. Det har varit en riktigt tung vecka för dem med folk som börjat gny i de egna leden + FBI-utredningar på halsen, så nästa kan bli ännu värre. Hillary syns knappt till, hon ligger tydligen hemma och käkar nervlugnande medans kåtbocken till make och dottern skickas till diverse platser för att hålla tal inför folkmassor som är som en fis i rymden i jämförelse med Donald Trumps rallyes Sista primärvalen är 7 juni, samma dag släpps "som grädde på moset" filmen: 13 Hours The Secret Soldiers of Benghazi på DVD Om nu Clinton-dynastin faller ihop i händelse av kriminalitet "fan tro`t" så måste någon annan nomineras. Det lär knappast bli Bernie,,, Biden?
2016-05-13, 01:47
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Va!? När skulle det ha hänt? Tror du missuppfattat något.
Senator val under Bush administrationen om jag inte miss minner mig hade detta drama.

Jag har hela tiden pratat om att republikanska partiet inte har några problem med sådana taktiker på senator och lägre nivå så varför skulle de inte våga göra det när det kommer till president nivå?

Obs, det kan vara jag som tänker på guvenör eller borgmästare val och missminner mig därigenom då der var ett tag sedan jag läste om det.
2016-05-13, 01:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Intressant! Så för 10-15 år sedan (Bush-eran) "ville det republikanska partiet inte stötta Bush som hade röstats fram så bildade de ett tillfälligt parti för att sabotera för Bush".
Jag har underskattat dig

Ja, ja, ja! Mycket intressant analys

TYT skulle kunna vara Aftonbladets utrikeskorrespondenter

1. Visste inte att bush endast var senator då jag trodde han var president fram till 2008, vem var president egentligen menar du?

2. jag har pratat om att partiet har gjort det på senator nivå och inte president nivå men att risken finns att de gör det på en sådan nivå

3. Precis lika mycket som avpixlat och andra sådana nyhetsmedia är likställd med expressen, TyT är alternativ nyhetsmedia och jag håller inte med dem om allt men de är en av flera nyhetsmedier man behöver följa för att kunna försöka o hålla sig fullt insatt i det som händer i bland annat USA.
2016-05-13, 01:56
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Trump har redan stött på alla problem som finns och överkommit dem. Vad tror du Hillary har att erbjuda som inte republikanerna gjorde? Det enda som kan stoppa Trump nu är ifall han blir mördad.

Det finns mycket mer än död som kan stoppa honom allt från att det visar sig vara något riktigt skumt med hans ekonomi till att han slänger ur sig fel sorts groda.

Då ingen av oss kommer från framtiden så skall man inte prata om att allt är självklart för vad som helst kan hända under de resterande månaderna.
2016-05-13, 05:32
Medlem
Citat:
jag har pratat om att partiet har gjort det på senator nivå och inte president nivå men att risken finns att de gör det på en sådan nivå
När startade GOP ett nytt Parti i ett Senatsval för att den primär valde kandidaten var för... dålig eller?
För drygt 100 år sen valet 1912 hände något liknande
https://en.wikipedia.org/wiki/United_States_presidential_election,_1912
2016-05-13, 07:08
Medlem
Fris avatar
Citat:
Det finns mycket mer än död som kan stoppa honom allt från att det visar sig vara något riktigt skumt med hans ekonomi till att han slänger ur sig fel sorts groda.

Då ingen av oss kommer från framtiden så skall man inte prata om att allt är självklart för vad som helst kan hända under de resterande månaderna.
Tror du verkligen att folk skulle bry sig om nån skatteteknikalitet? Media kommer att hålla Trump vid liv och nu har massor av folk hoppat på tåget för att vinna på att Trump vinner. Och han vet hur att förstärka medvinden genom att skilja mellan vänner och fiender. Det är farligt att hamna på fel sida. The pope! The pope has said negative things about me. Men t.o.m. han kröp till korset tillräckligt mycket för att klara sig undan tills vidare. Putin, kinserna alla bekräftar de facto att Trump redan vunnit valet. Think beyond the sale eller vad Dogbert kallar det. Världens alla politiker är som ett barn som lär sig cykla och tänker: "Inte krocka med stolpen, inte krocka me... Hoppsan, krockade med stolpen!"

The wife war och Lyin' Ted och påven är som bortglömt nu. Varje vecka får spektaklet en ny karaktär. Presidentvalets enda bestående tema är Trump.
Senast redigerad av Fri 2016-05-13 kl. 07:15.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in