2015-06-03, 20:35
Medlem
Halloj!

Någon som har erfarenhet av soffor från Mio? Ska köpa en ny, och tycker att se verkar fina till ett vettigt pris.
Citera
2015-06-03, 20:39
Medlem
smurflers avatar
De håller hyfsat bra kvalitet till ett rätt kryddat pris. Det finns en hel del outlets och dylikt i Sverige som säljer exakt samma möbler, och om du vill ta steget längre så kan du köpa möblerna direkt från leverantör (eller tillverkare är det kanske till och med) i Polen. Vilken leverantör / tillverkare det är hittar du rätt snabbt, minns att jag nyligen såg det länkat på Familjeliv. Tänk dock på att gå till ett företag du känner och be dem ta frakten och fakturera dig, det kommer du att tjäna MYCKET på då företag ofta har fraktavtal och dessutom får en betydligt billigare avgift än att det skall levereras till din dörr.
Citera
2015-06-04, 11:00
Medlem
Pocketpussys avatar
Mio är ju som ett litet bättre IKEA-val, fast mycket dyrare. Tycker Mio känns tråkigt, en genomgående lagom svensk stil. Åk till en butik och kolla in! Köp inget över nätet innan du kollat IRL, soffor är svårt att hitta rätt bekvämlighet för sig!
Citera
2015-06-07, 20:19
Medlem
Tack för svaren!
Får åka ut till en butik och kolla
Citera
2015-06-11, 20:35
Medlem
Axel61s avatar
köpte för en 7-8 år sen 3+2 sits soffa i skinn som blev snabbt nedsuttna mest i mitten, väldigt besviken.

Har ändå fastnat för serien Enjoy i brunt utförande, högre, mer stöd för kroppen, så kanske.
Citera
2015-06-12, 19:03
Moderator
rotadents avatar
Är inne på Mio-soffa nummer två. Den förra höll i åtta år och det var egentligen inget större fel på den, lite solkig i klädseln bara (mörk tygklädsel) men inte nedsutten. Vi hade dock inte plats för den längre efter en flytt så vi köpte en ny. Tycker att kvaliteten är helt okej, prismässigt beror det ganska mycket på vilken kvalitet du väljer på klädseln. Jag skulle undvika den billigaste. Priserna är ändå inte särskilt mycket högre än IKEA och jämför jag med IKEA-sofforna jag har haft så håller Mios bättre.
Citera
2016-04-30, 16:59
Medlem
ps3mafackas avatar
MIO kör ripoffs på andra, budget kvalite till överpris.
Citera
2016-05-01, 16:49
Medlem
Untouchables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfler
De håller hyfsat bra kvalitet till ett rätt kryddat pris. Det finns en hel del outlets och dylikt i Sverige som säljer exakt samma möbler, och om du vill ta steget längre så kan du köpa möblerna direkt från leverantör (eller tillverkare är det kanske till och med) i Polen. Vilken leverantör / tillverkare det är hittar du rätt snabbt, minns att jag nyligen såg det länkat på Familjeliv. Tänk dock på att gå till ett företag du känner och be dem ta frakten och fakturera dig, det kommer du att tjäna MYCKET på då företag ofta har fraktavtal och dessutom får en betydligt billigare avgift än att det skall levereras till din dörr.
http://mti-furninova.pl/pl/ här är länken till tillverkaren.
Citera
2016-05-09, 01:28
Medlem
Oddballs avatar
Köpt en del möbler från Mio genom åren, nu senast en soffa i höstas. Är väldigt nöjd med dem, annars hade jag ju inte fortsatt handla där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in