De håller hyfsat bra kvalitet till ett rätt kryddat pris. Det finns en hel del outlets och dylikt i Sverige som säljer exakt samma möbler, och om du vill ta steget längre så kan du köpa möblerna direkt från leverantör (eller tillverkare är det kanske till och med) i Polen. Vilken leverantör / tillverkare det är hittar du rätt snabbt, minns att jag nyligen såg det länkat på Familjeliv. Tänk dock på att gå till ett företag du känner och be dem ta frakten och fakturera dig, det kommer du att tjäna MYCKET på då företag ofta har fraktavtal och dessutom får en betydligt billigare avgift än att det skall levereras till din dörr.
Mio är ju som ett litet bättre IKEA-val, fast mycket dyrare. Tycker Mio känns tråkigt, en genomgående lagom svensk stil. Åk till en butik och kolla in! Köp inget över nätet innan du kollat IRL, soffor är svårt att hitta rätt bekvämlighet för sig!
Är inne på Mio-soffa nummer två. Den förra höll i åtta år och det var egentligen inget större fel på den, lite solkig i klädseln bara (mörk tygklädsel) men inte nedsutten. Vi hade dock inte plats för den längre efter en flytt så vi köpte en ny. Tycker att kvaliteten är helt okej, prismässigt beror det ganska mycket på vilken kvalitet du väljer på klädseln. Jag skulle undvika den billigaste. Priserna är ändå inte särskilt mycket högre än IKEA och jämför jag med IKEA-sofforna jag har haft så håller Mios bättre.
De håller hyfsat bra kvalitet till ett rätt kryddat pris. Det finns en hel del outlets och dylikt i Sverige som säljer exakt samma möbler, och om du vill ta steget längre så kan du köpa möblerna direkt från leverantör (eller tillverkare är det kanske till och med) i Polen. Vilken leverantör / tillverkare det är hittar du rätt snabbt, minns att jag nyligen såg det länkat på Familjeliv. Tänk dock på att gå till ett företag du känner och be dem ta frakten och fakturera dig, det kommer du att tjäna MYCKET på då företag ofta har fraktavtal och dessutom får en betydligt billigare avgift än att det skall levereras till din dörr.