2016-05-07, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
vilka orsaker?
Sannolikt samma beteende som nu är i fokus? det är väl ingen högoddsare?
(Otillbörlig relation till klienten)
Citera
2016-05-07, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Sannolikt samma beteende som nu är i fokus? det är väl ingen högoddsare?
(Otillbörlig relation till klienten)
Jag kan inte så mycket om polisen men vad kan ha för klient(er) när man jobbar på södermalmspolisen?
Citera
2016-05-07, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Jag kan inte så mycket om polisen men vad kan ha för klient(er) när man jobbar på södermalmspolisen?
Han var ju på "personskyddet", men kan ju likväl varit stationerad på Södermalm. Han kan ha varit "utlånad". Finns många varianter på hur tjänsten ser ut och vad man i verkligheten jobbar, eller även var man jobbar.

Att det fanns/finns en relation mellan Mona och livvakten är ju så uppenbart så det behöver vi ju inte diskutera mer kan jag tycka. Frågan är ju om Mona var den första kvinnan som var medfinansiär till livvaktens extravaganta livsstil klart dyrare än vad han rimligen kan ha finansierat via löneinsättningarna på kontot?

Fundering:
Uppriktigt sagt är jag rätt ointresserad av just Monas agerande i denna härvan, av någon anledning är jag klart mer nyfiken på vem Livvakten är, samt hur dennes handel och vandel ser ut, och det borde ju rimligen även tidningarna vara. Men det är märkligt tyst, verkar bara vara Expressen som kör på.
Senast redigerad av scheele 2016-05-07 kl. 23:57.
Citera
2016-05-08, 07:30
Medlem
Att den chilenska "livvakten" och Måååna utbyter kroppsvätskor blir allt mer cementerat. http://instagify.com/user/backa_henne/2931291006
Citera
2016-05-08, 07:36
Medlem
Mats Linds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Det jag inte fattar är varför ordföranden säger att hon kom på visning med livvvakten. Och sen så säger Mona Sahlin kom ensam dit. Varför skulle hon gå ensam på visning till ett hus som hennes livvakt och kollega ska köpa? Det finns bara en förklaring och det är att hon skulle flytta dit. Antingen ensam eller med sin livvakt. Men varför skulle han ta ett lån och köpa ett hus, om än bara på papperet, när han redan är gift och redan har dyra vanor? De måste ha eller ha haft någon form av intim relation.

Sen så fattar jag inte hur hon kan ha obetalda skatteskulder. har hon inte lärt sig någonting alls? Varför inte skaffa en revisor om man nu har sådan lättsam inställning till ekonomi?

Ja, detta är ytterst märkligt.

- Varför gick Mona på visningen av lägenheten överhuvudtaget? Dessutom vill Mona understryka att hon var på visningen ensam?

- Om nu livvakten har en bryttolön på 43.000 kr/mån, så bör det vara svårt att finansiera en 10 miljoners bostad med avgift på 18.000 kr/mån. Hade inte livvakten också nyligen köpt en dyrare bil?

- Att Mona har skatteskulder är det mest generande i denna historia. "Det är häftigt att betala skatt". Vilka signaler skickar den inställnngen?
Citera
2016-05-08, 08:55
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Att den chilenska "livvakten" och Måååna utbyter kroppsvätskor blir allt mer cementerat. http://instagify.com/user/backa_henne/2931291006
På vilket sätt "cementerar" den länken det?
Folk uppmanas att skicka hälsning till Mona via hennes personlige assistent som Nationell samordnare.
Citera
2016-05-08, 09:11
Medlem
Spoke_islands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mawerick
Livvakten har ett förflutet hos Södermalmspolisen där han fick sluta på grund av olika orsaker, blev livvakt åt Mona och satte på henne så numer sitte Bosse hemma och är svartsjuk på livvakten...undrar varför Mona var å tittade på lägenheten i Saltis?
Det där är ytterst sannolikt. Mona Sahlin är lättfotad, notoriskt lättfotad. Jag har från en mig närstående, väldigt trovärdig källa att Sahlin mer eller mindre blev påsatt av hela styrelsen i ett handbollslag där nåt av hennes glin spelade.
Citera
2016-05-08, 09:17
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Hennes dåliga omdöme är fullständigt fascinerande. Inte bara de ideliga klavertrampen, utan att de sträcker sig över decennier. Jag brukar inte ta rykten om älskarinnor/älskare på något större allvar, då det oftast är något som folk drar fram för att det ska verka lite pikant. Men hur förklarar man det här? Varför skulle hon gå i god för livvakten på det här sättet?

Än mer undrar jag över varför livvakten ville ha detta löneintyg. Det ligger även i hans intresse att kunna betala lånet, så varför fejka en högre lön än han faktiskt har. Tyder även det på dåligt omdöme, vilket naturligtvis en livvakt inte kan ha. Vad är det här för en typ?
Citera
2016-05-08, 09:42
Medlem
x2tusens avatar
Läser man av ovana diverse ledarsidor/krönikor om toblerone-tantens senaste bedrägerier så basuneras det ut att man minnsann inte får glömma hennes "insatser mot nazismen".

Komiskt-hon ska alltså framställas som nån sorts heroisk Raol wallenberg eller liknande bara för att en fjunig yngling en gång morrat "förrädare" åt henne i KG-Bergströms närvaro.
Citera
2016-05-08, 09:53
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x2tusen
Läser man av ovana diverse ledarsidor/krönikor om toblerone-tantens senaste bedrägerier så basuneras det ut att man minnsann inte får glömma hennes "insatser mot nazismen".

Komiskt-hon ska alltså framställas som nån sorts heroisk Raol wallenberg eller liknande bara för att en fjunig yngling en gång morrat "förrädare" åt henne i KG-Bergströms närvaro.
Man är osäker på hur landet ligger, det gäller att tassa försiktigt. Mona har troligen ett inte helt oväsentligt nätverk med inflytande. Man vet ännu inte hur hennes ställning i detta har påverkats.
Citera
2016-05-08, 10:18
Medlem
"Jag är minsann ingen fifflare" har hon predikat allt sedan Toblerone-grejen. Han har ju varit en fifflare hela sitt liv,.

Livvakten från Chile?? Hon var förälskad i en chilenare i ungdomen som var en "frihetshjälte". Det var väl så första ungen kom till. Så varför inte en ny sådan?
Citera
2016-05-08, 11:00
Medlem
leprasjuklings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalenin
Men något napp när det gäller farssidan får jag inte.
Och Monas hela livshistora är ju en fotokopia på den folkgrupp som Karl-Olov Arnstberg har kartlagt i sina tidigare böcker om zigenare, numera romer.
Hon har snabb uppfattningsförmåga, kan tillskanse sig fördelar - likt romen som pratar omkull dig, vittjar din bakficka medan han tröstande lägger en arm om dig. Romen kan och vill inte anpassa sig, enligt Arnstberg, delvis för att det är då förenat med kulturens utdöende. Beslutet ligger i generna.

En googling ger vi handen att hennes farföräldrar hette
Oskar Georg Andersson med hustru Ester, född Svensson. Tattarradarn blinkar inte det minsta.
Fria fantasier från Rosa Lenin alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Mona Sahlin lät livvaktens släkting praktisera– Trots nej från myndigheten
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article22773864.ab

Att hon är en glidare var ju välkänt, men man blir helt kall när hon inte ens lyckats förstå det moraliskt vidriga i vänskapskorruptionen på arbetsmarknaden. I mina ögon moraliskt värre än intyget
Senast redigerad av leprasjukling 2016-05-08 kl. 11:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in