Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-05-04, 19:47
Medlem
Condottieris avatar
Härmed uttalar jag mitt oreserverade stöd för dollar-Donald Trump i det amerikanska presidentvalet. Jag uppskattar visserligen inte hans ohämmade smak för bling-bling, materiell hedonism och lyxkonsumtion. Men hey, what the fuck, det är ju faktiskt U$A vi pratar om. Trump sätter åtminstone de korrupta, sionistfjäskande etablissemangsgrisarna på plats. Det räcker jävligt långt i min bok.
2016-05-04, 19:58
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Härmed uttalar jag mitt oreserverade stöd för dollar-Donald Trump i det amerikanska presidentvalet. Jag uppskattar visserligen inte hans ohämmade smak för bling-bling, materiell hedonism och lyxkonsumtion. Men hey, what the fuck, det är ju faktiskt U$A vi pratar om. Trump sätter åtminstone de korrupta, sionistfjäskande etablissemangsgrisarna på plats. Det räcker jävligt långt i min bok.

Welcome aboard the Trump Train sir!

Hahaha Trump vet fan vilka knappar man skall trycka på asså!

http://www.bshproject.com/remember-when-donald-bought-jeb-bushs-website-well-hes-made-another-purchase-that-will-make-you-howl -with-laughter/
2016-05-04, 20:20
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
My name is Vitruvianskemannen and I am {fill in title and residence} and I endorse Donald Trump for president of the United States.
2016-05-04, 20:25
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Eller göra bort sig totalt nu när han har rest tuppkammen fullt ut

Den har väl Trump haft uppfälld hela tiden. Och det tycks ha varit ett vinnande koncept. Nu tyder det mesta på att Trump är ikapp Clinton nationellt så hans vinnarmomentum är intakt.
2016-05-04, 20:38
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kilojool
Trump är verkligen älskad eller hatad, med mycket få däremellan. För den nya högern, alltså inte den som troget tillber etablissemanget, har han inte bara varit en frisk fläkt utan närmast en orkan. Det är kul att se hur mycket memes som skapats till fenomenet som är Trump.

Inspirerad av Game of Thrones-parodin Winter is Trumping började jag knåpa på en egen: The Trumpinator =)
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Snyggt jobbat! Många bra repliker till scenerna. Bäst? När Ted kommer ut i slutet. "Count to ten, Donald".
Jag var bara tvungen att följa upp här. När du postade den där och jag svarade var det typ 100 visningar på din film. Nu såg jag att den har blivit helt galet viral och har över 300 000 visningar!

Får tipsa om din uppföljare också. Trump i 300: Making America Great Again

https://www.youtube.com/watch?v=W7I92r9GqUw

Strålande! Och grattis till succén.
2016-05-04, 21:09
Medlem
Meeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag var bara tvungen att följa upp här. När du postade den där och jag svarade var det typ 100 visningar på din film. Nu såg jag att den har blivit helt galet viral och har över 300 000 visningar!

Får tipsa om din uppföljare också. Trump i 300: Making America Great Again

https://www.youtube.com/watch?v=W7I92r9GqUw

Strålande! Och grattis till succén.

Oh vad jag älskar Donald Trump och all underhållning han skapar runt sig. Den här videon är lite äldre men otroligt skön med:

https://www.youtube.com/watch?v=CiJYGV8faZw&feature=youtu.be

Sen att svensk media inte riktigt gillar honom heller gör allt lite roligare.
2016-05-04, 21:15
Medlem
Drygemans avatar
En dagsfärsk analys av läget med diagram
Citat:
This is what has to happen for Donald Trump to beat Hillary Clinton

If you believe that undereducated whites are the key to the election, then Trump needs an increase of 7 points in Republican support among that group. That's a big leap but not impossible

Again, the likely result is that Trump is so offensive to Democrats and moderate Republicans that he drives them to vote for Clinton, or to not vote at all, thus handing Clinton the White House.

But stranger things could happen.

http://uk.businessinsider.com/can-donald-trump-beat-hillary-clinton-2016-5
2016-05-04, 21:29
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Det tror jag inte alls. Bortsett från den obligatoriska hetsen mot Iran som alla amerikanska politiker - även Trump - tvingas ägna sig åt, så var Trumps utrikespolitiska tal förvånansvärt sansat. Han talade inte om att starta nya krig, utan tvärtom om vikten av att bygga upp bra relationer även med de länder som den tidigare aggressiva utrikespolitiken gjort till USA:s fiender.

Om Sandersanhängare ogillar Trump beror det inte på hans utrikespolitik utan på hans misogyna och xenofoba uttalanden och den inrikespolitik han sagt sig vilja föra.

Det var inte det intrycket jag fick, men det handlar nog snarare om en tolkningsfråga än något annat då jag tyckte att han sa emot sig själv (som vanligt) [tillagt] det som störde mig mest var hans tramsande om globaliseringsprocessen när han själv sysslar med global handel [/tillagt] men som sagt, det är nog helt och hållet en tolkningsfråga.

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Även där kan man fråga sig vem som egentligen bryr sig om arbetar- och medelklassen, Clinton som helt går i bankernas och Wall Streets ledband, eller Trump. Förmodligen ingen av dem, men jag är inte säker på att alla Sandersanhängare föredrar Clinton, som man vet var man har, framför Trump, som är lite mer av ett oprövat kort.

Med tanke på att han vill sänka minimilönerna, antydan till att vilja återinföra delar av det gamla sjukvårdssystemet och en rad andra saker som gynnar företagen och de rika över de som arbetar och fortfarande tror på den amerikanska drömmen.

Men även där tror jag att det delvis är en tolkningsfråga med en riskfaktor inbakad, vågar man lita på att Trump tänker på den amerikanska befolkningen och inte de stora företagen och sin egna ficka eller ska man hoppas på att Clinton endast håller status quo för att senare låta vettiga politiker få göra Sanders arbete i framtiden?

Dock så måste jag säga att det förvånar mig att det är så höga procent av Sanders supportrar som säger sig automatiskt ställa sig bakom Clinton speciellt så här tidigt.
2016-05-04, 21:40
Medlem
Finisterres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
det som störde mig mest var hans tramsande om globaliseringsprocessen när han själv sysslar med global handel

Vad tycker du var trams?
2016-05-04, 21:51
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finisterre
Vad tycker du var trams?

Du menar förutom att globaliseringsprocessen egentligen är en beskrivning för hur handel, kommunikation och transport av varor och tjänster har kunnat ske på en större skala samt i en allt snabbare takt sedan triangelhandeln?

Hela snacket om att han vill stoppa det när han själv driver ett företag som endast gynnas av en global handel, jag förstår om man vill justera marknaden och göra så att den är till större fördel för ens egna nation (eller företag) men att automatiskt beskylla en global handelsmarknad för problem inom nationen är bara skrattretande då USA kunde bli den supermakt det är idag tack vare den globala marknaden och att strypa handeln är inte en lösning, korruption och problematisk internpolitik är det som är några av de stora problemen för USA.
2016-05-04, 21:53
Medlem
LugnarNerMigs avatar
Vad händer nu när Kasich hoppat av och Trump är ensam kvar? Blir han automatiskt presidentkandidat?
2016-05-04, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du menar förutom att globaliseringsprocessen egentligen är en beskrivning för hur handel, kommunikation och transport av varor och tjänster har kunnat ske på en större skala samt i en allt snabbare takt sedan triangelhandeln?

Hela snacket om att han vill stoppa det när han själv driver ett företag som endast gynnas av en global handel, jag förstår om man vill justera marknaden och göra så att den är till större fördel för ens egna nation (eller företag) men att automatiskt beskylla en global handelsmarknad för problem inom nationen är bara skrattretande då USA kunde bli den supermakt det är idag tack vare den globala marknaden och att strypa handeln är inte en lösning, korruption och problematisk internpolitik är det som är några av de stora problemen för USA.
Stoppa vad?
Kan du ge hans exakta citat/påstående, som du inte håller med om?
Sanders är emot "free trade", så...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in