2016-05-03, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
18.22 Lisa Holm skickar sms till sin pappa. Ska bege sig av hemåt. Fixar lite med håret, så att allt känns bra, gummisnodd på handleden.
18:25:21 Pizzavittnet ser på sin högra sida en man, X, vara på väg ut ur ladan; denne befinner sig c:a 45 m från mopedplatsen – Det antas ta pizzavittnet 5 min + 1 min 30 sek att hämta och betala sina förbeställda pizzor
18.26.20 ”Fickringning” Pappan mottar en fickringning och hör Lisa säga ”Det är klart” och några röster i bakgrunden samt ett klickläte. Något som klickar i lås.
Det är klart säger lisa – Jag gissar att det kan vara svaret på en taffligt ställd fråga från någon som låtsas behöva assistans och skurit av hennes väg ut från reträttplatsen. Kan du räcka mig nycklarna som han så smidigt råkat tappa
-Ja det är klart….

18:26.20 Person som följt efter lisa och sett henne försvinna bakom hörnet har anslutet med påslagen radio och lägger sig på backen för att låtsas ordna en punktering. Han frågar åt Lisas håll kan du hjälpa mig med …

Måhända en WV Sharan har Parkerat så att han skär av hennes väg ut, med radion på och låtsaspunktering, vädjande utsatt och liggande ber Nerijus om hjälp!. Lisa Holm Svarar
-Jaa visst det är klart! (Fadern hinner uppfatta det senaste då hon måhända medvetet ringt) och närmar sig med det han bett om och möts omedelbart av en svepande spark från liggande, vilken träffar rätt i höger knäveck. Hon viker sig och faller pladask på det enda sätt hon skulle kunna falla pladask för honom.
-Krack – Ett klickläte hörs.
-Samtalet kopplas av från telefonen-
Vit säck blå handtag i bilen över vägen. Snabbt in till höger hjälm av. Till pallen med tejp vid brunnen. Hundarna hittar sedan bara spår runt mopeden.

”Två blånader med underhudsblödningar på baksidan av högra knäleden och högra underbenet.” Förtäljer förundersökningsprotokollet långt långt senare efter denna kvällen Söndagen den 7 juni 2015 i Blomberg.

Eller så försökte hon bara stänga av musiken som
hon hade i öronen.
2016-05-03, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Då blev det alltså så som man anade redan vid den första häktningen...

I ärlighetens namn så trodde jag på lillebror först.
Det ändrades när andra häktningen överklagades, då HovR
begärde in kompletterande uppgifter på AB men häktade NB direkt.
2016-05-03, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Du tänker inte brett, du har varit ganska tydlig med vem du har misstänkt hela tiden. Kanske du äntligen har släppt de misstankarna?

Familjen vill (tror jag) inte veta exakt vad som hände de där hemska minuterna i ladan som förändrade livet, utan varför just Lisa och vad var avsikten. Var det planerat eller en slump. Hur tänkte han? Hann han tänka överhuvudtaget? Hur hamnade hon i ladan?

Jag har åberopat hela tiden bredare förundersökning i fallet. Har pekat på brister och misstag. Har inte du bemärkt det. Jag har gått i linje med att tro att de fanns två gm, vilka är frågan.

För familjens bästa skulle situationen kunna vara mycket bättre vad det är just nu. Massa frågetecken som ropar svar kvarstår.
2016-05-03, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Jag har åberopat hela tiden bredare förundersökning i fallet. Har pekat på brister och misstag. Har inte du bemärkt det. Jag har gått i linje med att tro att de fanns två gm, vilka är frågan.

För familjens bästa skulle situationen kunna vara mycket bättre vad det är just nu. Massa frågetecken som ropar svar kvarstår.

Familjen har aldrig tvivlat om NBs skuld. Dom har velat få svar på sin fråga Varför? hela tiden. Det är enda frågetecknet som kvarstår och som NB vägrar svara på.
2016-05-03, 14:31
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:

Familjen vill bara veta VARFÖR Lisa blev NERIJUS offer.
Förundersökningen är gigantisk, har du en aning om hur många vittnen de pratat med t.ex?
Hur tror du att det kommer sig att alla juridiska experter, kriminalexperter etc gemensamt ger ett ypperligt bra betyg på förundersökningen?
De eniga domarna i TR och HR borde också ge dig en indikation på att inga tvivel finns?
Och nu avslag på PT.
2016-05-03, 14:40
Medlem
PantherEs avatar
Citat:

Förutom det som magiciadehex och Remark svarade dig så vill jag tillägga att Lisa under sökveckan har blivit eftersökt även Internationellt. Är inte det brett nog så vet jag inte vad du menar med att jobba bredare. Möjligen även söka på Mars eller Månen med.
2016-05-03, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex

Familjen vill bara veta VARFÖR Lisa blev NERIJUS offer.
Förundersökningen är gigantisk, har du en aning om hur många vittnen de pratat med t.ex?
Hur tror du att det kommer sig att alla juridiska experter, kriminalexperter etc gemensamt ger ett ypperligt bra betyg på förundersökningen?
De eniga domarna i TR och HR borde också ge dig en indikation på att inga tvivel finns?
Och nu avslag på PT.

Exakt.

Nu är det över. Case closed. Äntligen.

Stort tack till alla medskribenter för alla insikter som berikat och gjort mig lite klokare under alla dessa månader!
2016-05-03, 16:43
Avstängd
Knivur-273s avatar
Om jag var Lisas pappa eller mamma, skulle jag bli en demon. Jag skulle bli så mot min vilja.

Hatet skulle göra mig galen. Jag skulle aldrig kunna glömma. Hämnden skulle hänga i luften tills min dödsdag.
Senast redigerad av Knivur-273 2016-05-03 kl. 16:53.
2016-05-03, 17:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
hon hade i öronen.
Det låter ju verkligen fullt rimligt, är det en vanlig anledning till att det fickrings med en Iphone?

Att stänga av musiken för att lyssna till den som påkallar uppmärksamhet bredvid, verkar vara helt givet. Någon mer som har synpunkter på det?
2016-05-03, 17:19
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
hon hade i öronen.
Citat:
Ursprungligen postat av GoogleSEO
Det låter ju verkligen fullt rimligt, är det en vanlig anledning till att det fickrings med en Iphone?

Att stänga av musiken för att lyssna till den som påkallar uppmärksamhet bredvid, verkar vara helt givet. Någon mer som har synpunkter på det?

Det är ju hörlur(arna) då.
Som förvisso kan ha tagits ur och avhängts nedför bringan.
Tagits av med en handske kvar på handen?
En hörlurs-avtagning som av naturliga skäl då sker efter att hon tagit av sig hjälmen (med en handske kvar).
Med den kvarstående frågan om hur/varför Nerijus då tagit med sig även hjälmen?
Viktigt för honom?

Skulle gissa att musik körts genom någon app. Normal dislay-layout för iphone:
http://cdn.osxdaily.com/wp-content/uploads/2013/06/iphone-5-home-screen-ios-7.jpg
(phone = samtalslista/telefonbok)
En feltryckning som leder till fickringning är väl möjlig, men enligt min åsikt inte konklusivt sannolik.
Senast redigerad av rotesau 2016-05-03 kl. 17:22.
2016-05-03, 17:22
Medlem
Skaraborg2s avatar
Äntligen en lagakraftvunnen dom.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Exakt.

Nu är det över. Case closed. Äntligen.

Stort tack till alla medskribenter för alla insikter som berikat och gjort mig lite klokare under alla dessa månader!

Ja nu är detta äntligen över efter snart 11 månader.

Fallet avslutat och Nero skall nu börja att avtjäna sitt livstidstraff med en lagakraftvunnen dom i bakfickan.

Måtte han få ett rent h*lv*te på kåkan!
Senast redigerad av Skaraborg2 2016-05-03 kl. 17:25.
2016-05-03, 17:26
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är ju hörlur(arna) då.
Som förvisso kan ha tagits ur och avhängts nedför bringan.
Tagits av med en handske kvar på handen?
En hörlurs-avtagning som av naturliga skäl då sker efter att hon tagit av sig hjälmen (med en handske kvar).
Med den kvarstående frågan om hur/varför Nerijus då tagit med sig även hjälmen?
Viktigt för honom?

Skulle gissa att musik körts genom någon app. Normal dislay-layout för iphone:
http://cdn.osxdaily.com/wp-content/uploads/2013/06/iphone-5-home-screen-ios-7.jpg
(phone = samtalslista/telefonbok)
En feltryckning som leder till fickringning är väl möjlig, men enligt min åsikt inte konklusivt sannolik.

Själv har jag inte iPhone och aldrig så jag är inte bekant med hur displayen med funktionerna är på dem, men är det inte tänkbart att hon gjort en fickrigning om hon kort dessförinnan ringt eller smsat sin farsa? Att fickrigningen då går till senast slagna nummer?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in