2016-05-03, 15:39
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Dessa är 13-14 år men man kan läsa av i förhören att ljuga har de definitivt lärt sig, de är t.o.m. drivna av erfarenhet från tidigare förhör för detta är inte första gången de sitter hos länsman.

Jag fattar inte hur ÅK inte kunde ro detta i hamn, det är ju i uppenbart att dessa två har utfört dådet i samförstånd, allt annat är bara trams. Hörde idag kommentar på radion av en ungdomspsykolog gällande tidig våldsdebut, återfallsrisken är överhängande.
Dessa får en batikhäxa och bullar, glider ut om max två-tre år och är som tickande bomber, så lite kostade det att mörda en helt oskyldig man i sin bostad.

Har du något som visar att de genomförde mordet i samförstånd?
Citera
2016-05-03, 16:16
Medlem
VW.Hydris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson

Förhöret kan läsas här:
https://minfil.org/k6r5m7b5b3/derome_f_rh_r_GM.pdf
Citera
2016-05-03, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson

Läs förhören så kanske du också förstår att detta var i samförstånd, man skulle robba gubben som dessutom fick plikta med livet i sin egen bostad.

Sen att de två ljuger sju stugor full om sin egen inblandning påvisar att de redan vid denna ålder är tämligen drivna. Båda skall bedömas ansvariga för att mannens död och jag skiter högaktningsfullt vilken ålder de har.
Citera
2016-05-03, 16:24
Medlem
valleros avatar
Detta drivs självfallet till Hovrätten. Då det inte finns några alternativa gm samt att den ena pojkens dna hittades på kniven så borde det bli fällande dom. Men straffpåföljden lär inte bli markant annorlunda.
Citera
2016-05-03, 16:39
Medlem
godhetsapostelns avatar
Santidigt har en man suttit häktad hur länge som helst för att ha försvarat sig i sitt eget hus mot överfall????
Citera
2016-05-03, 16:52
Medlem
VW.Hydris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Santidigt har en man suttit häktad hur länge som helst för att ha försvarat sig i sitt eget hus mot överfall????

Man kan få hjärnblödning för betydligt mycket mindre i det här jävla white trash-landet
Citera
2016-05-03, 16:54
Medlem
Husbilssemester1s avatar
Den friande domen låter mycket bra. Starkt att tingsrätten stod emot den folkliga opinionen som säkert ville se att killarna bedömdes vara skyldiga till mordet oavsett vem som höll i kniven. Det är inte alltid det blir så.
Citera
2016-05-03, 16:56
Medlem
Husbilssemester1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln

Du blandar ihop äpplen och päron, eventuellt är du inte medveten om det själv. Det här fallet handlar om grundläggande rättssäkerhet det vill säga att beviskravet är högt ställt. Det andra fallet du talar om handlar om att vem som helst inte kan ta till vilket våld som helst, det ska vara motiverat. Där vet vi ännu inte vad domstolen kommer fram till.
Citera
2016-05-03, 17:02
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Nytt Lindomefall med andra ord.

Det trodde man inte.

Jämför med Uddevalla-morden.
Minns att man efter Lindomefallet pratade mycket i media om detta vansinne som svensk rättvisa i domstolarna står för och att detta skulle inte få upprepas..jo tjena. Detta är skandal och en stor sorg för Svetige.
Citera
2016-05-03, 17:02
Medlem
BorgeHs avatar
Jag tror inte det är sant! Är det första april idag?

Det här blir ju Lindome-fallet.ver2. Två mordiska löss som skyller på varandra. Ingen blir fälld för mord. Fattas bara att mördar-lössen också skall ha skadestånd för den tid de varit frihetsberövade!

Jag trodde de hade ändrat lagarna efter Lindome-fallet så att det räcker att ha varit på mordplatsen. Men naturligtvis sker det inte i Sverige, där omhuldas de misslyckade aborterna och importerade svagsinta förbrytare-äcklen på ursprungsbefolkningens kostnad.

Skulle gissa att står sig denna dom kommer det att bli "fritt fram" att rån-mörda på avlägset belägna gårdar och skylla på varann. Intressant samhälle vi står inför! Gissar även att i kväll laddas nog många "hagel-brakare" av gamla och ställs bredvid deras sängar.

Nu kan man väl bara hoppas på självsanering på något trevligt "hem" för barn som dessa varelser placeras på. Att någon av de andra "gulliga barnen" kraftfullt demonstrerar sina färdigheter på dem en mörk natt.
Citera
2016-05-03, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husbilssemester1
Den friande domen låter mycket bra. Starkt att tingsrätten stod emot den folkliga opinionen som säkert ville se att killarna bedömdes vara skyldiga till mordet oavsett vem som höll i kniven. Det är inte alltid det blir så.

En av dom mest korkade inlägg jag överhuvudtaget läst här på FB. Oavsett om man inte kan sätta dessa två misslyckade ynglingar i fängelse pga dess låga ålder så måste man ju ändå konstatera att dom är en fara för sin omgivning både nu och för lång tid framöver. Och för att vårda eller straffa dom så måste man väl konstatera att dom är skyldiga till ett avskyvärt brott, och jag tror inte att majoriteten av vanligt folk vill ha dessa i sin omgivning. Man kan inte förlåta vad som helst pga förövares låga ålder.
Citera
2016-05-03, 17:28
Medlem
sfrges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Hörde precis på nyheterna att dna från en av "strulputtarna" fanns på mordvapnet (kniven). Dock gick det trots detta inte att styrka att det var just den pojken som begick handlingen, han nekade ju..herregud!!!

Hade jag varit anhörig till offret hade jag kokat av ilska.

Det finns faktiskt en risk att anhöriga kan ta lagen i egna händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in