Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-04-30, 08:53
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Angående Trumps twitter från idag, https://twitter.com/realDonaldTrump/status/726115856053211136, när han säger "We are now at 1001 delegates."

Är det sant? Nej. Åtminstone inte ännu. Istället är det en typisk trumpsk överdrift. Scott Adams förklarar hur det fungerar och varför han vinner så enormt på att göra så, i sin must-read-artikel "Clown Genius":

Ingen vet riktigt hur många delegater han egentligen fick i Pennsylvania, så ABC säger 996, och CNN 991. Och när det blir debatt om att 1001 inte stämmer, och man kollar upp det, så stöter man på dessa siffror, och så har Trump planterat i allas sinnen att han har ungefär 1000 delegater, vilket är ett fyrsiffrigt tal precis som 1237.

The Master Persuader.
32 av dom unbound har lovat att rösta på Trump. Han är med all sannolikhet över 1000-strecket.
2016-04-30, 09:02
Medlem
antoneriks avatar
Det amerikanska folket vill se en duell mellan Clinton och Trump. Medial uppmärksamhet betyder allting, och jag har varit säker ända sedan i höstas att dessa två skulle stå emot varandra.

Det som talar emot Clinton är att hon faktiskt är ganska gammal. Hon är 68 år, och skulle vara 76 år efter två mandatperioder. Hon är en bra politiker men en ganska usel kampanjarbetare. Den ultrakommersiella patriotiska smörja som varje presidentkandidat måste spy ur sig under varje valrörelse. Jag hoppas på Clinton av en enda anledning: hon är inte Donald Trump.
2016-04-30, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Det som talar emot Clinton är att hon faktiskt är ganska gammal. Hon är 68 år, och skulle vara 76 år efter två mandatperioder.

Tror du verkligen att det kommer spela någon roll? Trump är ju ett år äldre än Clinton så det är väl snarare än fördel för henne om det betyder något alls, vilket jag inte tror att det gör.
2016-04-30, 09:52
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Det amerikanska folket vill se en duell mellan Clinton och Trump. Medial uppmärksamhet betyder allting, och jag har varit säker ända sedan i höstas att dessa två skulle stå emot varandra.

Det som talar emot Clinton är att hon faktiskt är ganska gammal. Hon är 68 år, och skulle vara 76 år efter två mandatperioder. Hon är en bra politiker men en ganska usel kampanjarbetare. Den ultrakommersiella patriotiska smörja som varje presidentkandidat måste spy ur sig under varje valrörelse. Jag hoppas på Clinton av en enda anledning: hon är inte Donald Trump.
Att vara gammal och vis är bara ett + i USA, en liten glop som Fridolin är chanslös i det stora landet i väster.
2016-04-30, 10:11
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Att vara gammal och vis är bara ett + i USA, en liten glop som Fridolin är chanslös i det stora landet i väster.
Det där var inte ett så bra inlägg. I USA är det ungdomsidealet som gäller till 100%, det är rent av därifrån vi fått det. Jag har ju som sagt vad tidigare nämt hur USA's president (clinton under sin regeringstid) suttit och ätit big mac i kortbyxor. Det är knappast en kultur som hyllar äldre.
Nu visade sig Clinton vara en liten pojke på många andra sätt ("jag drog aldrig ner röken i lungorna, det var dom andra pojkarna").

Cruz och Kasich har gett upp och hänger med sina huvud. Dom väntar bara på slutsignalen....
Senast redigerad av godhetsaposteln 2016-04-30 kl. 10:14.
2016-04-30, 10:13
Medlem
MathiasVonCremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Inte bara i USA utan i hela världen skulle jag vilja påstå. Möjligtvis att man ser ner på gamla här i extremlandet Sverige, i andra länder ser man upp till äldre personer och respekterar dem.
Nackdelen kan väl vara hälsotillståndet hos dem men jag kan tänka mig att de regelbundet går till läkaren etc.
2016-04-30, 10:20
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Det där var inte ett så bra inlägg. I USA är det ungdomsidealet som gäller till 100%, det är rent av därifrån vi fått det. Jag har ju som sagt vad tidigare nämt hur USA's president (clinton under sin regeringstid) suttit och ätit big mac i kortbyxor. Det är knappast en kultur som hyllar äldre.
Nu visade sig Clinton vara en liten pojke på många andra sätt ("jag drog aldrig ner röken i lungorna, det var dom andra pojkarna").

Cruz och Kasich har gett upp och hänger med sina huvud. Dom väntar bara på slutsignalen....
Inte när det kommer till politik eller affärer, är du under 40 år är du nästan chanslös bli president.
I USA är inte snobberi gångbart, tvärtom är folklighet och chosefrihet ett +.
2016-04-30, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1321331
Som tur är har seeeg321 loggat ut för natten. Ta bort den där nu innan han vaknar upp imorgon. Vill inte höra hur kört det är fram tills tisdagen

Hhehee måste ha varit lucifer effekten som fått 10% av Trumps väljare att gå till Cruz.

Nä men jag kollar på hur mycket folk som kommer på Trumps rallys. Det ser bra ut inte alls samma känsla som vid Wisconsin.
2016-04-30, 10:41
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321
Hhehee måste ha varit lucifer effekten som fått 10% av Trumps väljare att gå till Cruz.

Nä men jag kollar på hur mycket folk som kommer på Trumps rallys. Det ser bra ut inte alls samma känsla som vid Wisconsin.

Antingen har alla börjat käka valium, eller så får vi bara acceptera att spänningen är över.
2016-04-30, 11:21
Medlem
Fris avatar
Kul att CA blir utslagsgivande för 1237, det händer väl inte ofta. Det borde öka intresset och valdeltagandet att det genomförts en pan-amerikansk kampanj. The show goes on, Trump har andra att ge sig på om Lucifer och bulemikern ger upp.
2016-04-30, 12:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Angående Trumps twitter från idag, https://twitter.com/realDonaldTrump/status/726115856053211136, när han säger "We are now at 1001 delegates."

Är det sant? Nej. Åtminstone inte ännu. Istället är det en typisk trumpsk överdrift. Scott Adams förklarar hur det fungerar och varför han vinner så enormt på att göra så, i sin must-read-artikel "Clown Genius":

Ingen vet riktigt hur många delegater han egentligen fick i Pennsylvania, så ABC säger 996, och CNN 991. Och när det blir debatt om att 1001 inte stämmer, och man kollar upp det, så stöter man på dessa siffror, och så har Trump planterat i allas sinnen att han har ungefär 1000 delegater, vilket är ett fyrsiffrigt tal precis som 1237.

The Master Persuader.
Nähej. CNN var först (igår) att tala om, att "Trump has now passed 1000 delegates". Alla gillar fina rubriker. Sedan tog även Trump upp det i sin twitter. Lugna ner dig
http://edition.cnn.com/election/primaries/parties/republican
1002 enligt CNN
2016-04-30, 14:30
Medlem
Mr. Trump ingjuter hopp i en annars så tråkig värld!

I verkligheten är det ju tyvärr inte alltid de goda som vinner, men sagan vore så fulländad ifall Mr. Trump tar hem det här, "the american dream" har aldrig varit så levande!

Jag ser framför mig en värld där IS är besegrat, hollywood och resten av den amerikansk-exporterade kulturen är åter normal, bättre än någonsin och med sunda värderingar, vilket kommer få enorma konsekvenser för Europa och Sverige i synnerhet.
Feminister och övrigt politiskt korrekt pack kommer åter ses som en av samhällets avarter.
Trygghet, välfärd, frihet.

Men det jag ser fram emot mest är att bli gammal, rocka en trump-frilla och glida runt i en gammal jänkare från 2020 när Cadillac och Cheva återigen är amerikanskt
Berätta för barnbarnen om 2016 när Trump "made the west great again", berätta om det ondskefulla etablissemanget och hur vi besegrade dem, hur de goda vann och hur de måste hålla vakt mot de politiskt korrekta!
Berätta hur åsiktsförtrycket låg som en filt av rädsla och ångest över Väst och hur terrordåd och våld satte skräck i befolkningen.

Senast 2030 när någon av Trumps barn tagit över kommer det göras en film om den store mr. Trump och hur han på värsta actionhjältemanér besegrade etablissemanget.

...Eller så vinner Clinton och etablissemanget och vi får vänja oss vid IS, terrordåd, åsiktsförtryck, korruption och fattigdom för en lång tid framöver..

Men för fan den här gången måste väl de goda vinna va!? Det är dags nu, ondskan har segrat för ofta för länge nu, det naturliga intervallet säger att det är dags nu, det är dags för en ny tidsepok, 2000-talet måste börja på riktigt såsom Smokeynegroni så fint formulerade det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in