2016-04-26, 22:30
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bickan
Ja det kan vi hålla med dig om! Snart 25 år är en väldigt lång tid..
Men du verkar ju vara rask i vändningarna så du kanske kan hjälpa oss andra och lägga fram hela händelseförloppet. Gärna då också på ett sådant sätt att det håller i en domstol.

Vi skall naturligtvis ta upp din dyra tid med några fler inlägg på tråden.

Jag har inte någon händelsekedja att presentera och har aldrig utgivit mig för att ha det heller.
Du/Ni däremot skrev såhär 2april:
"Med hjälp av alla offentlig information, ovanstående personers redogörelse samt en mindre mängd ”skyddade” fakta, menar vi att det - dels går att klarlägga vad som hände Helena Andersson dels vem som är GM samt vilka som hjälpte GM i efterförloppet. Vi tänkte redovisa detta i nästa inlägg i morgon.

Skall vi säga så för i kväll?"

Sedan dess har Du/Ni endast släppt fragment till oss här på tråden av denna "redovisning".

Ja! Jag undrar varför. Har dessutom ställt Dig/Er en fråga vid tre tillfällen men den är fortfarande obesvarad av Dig/Er.

Har Du/Ni något emot frågan? Den borde ju annars kunna besvaras i PM som jag förstår att Du/Ni föredrar. Så har ej skett.
Senast redigerad av Strykning 2016-04-26 kl. 22:58.
Citera
2016-04-27, 00:53
Medlem
Bickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strykning
Jag har inte någon händelsekedja att presentera och har aldrig utgivit mig för att ha det heller.
Du/Ni däremot skrev såhär 2april:
"Med hjälp av alla offentlig information, ovanstående personers redogörelse samt en mindre mängd ”skyddade” fakta, menar vi att det - dels går att klarlägga vad som hände Helena Andersson dels vem som är GM samt vilka som hjälpte GM i efterförloppet. Vi tänkte redovisa detta i nästa inlägg i morgon.

Skall vi säga så för i kväll?"

Sedan dess har Du/Ni endast släppt fragment till oss här på tråden av denna "redovisning".

Ja! Jag undrar varför. Har dessutom ställt Dig/Er en fråga vid tre tillfällen men den är fortfarande obesvarad av Dig/Er.

Har Du/Ni något emot frågan? Den borde ju annars kunna besvaras i PM som jag förstår att Du/Ni föredrar. Så har ej skett.

Vi är glada att vi i vårat utbyte av PM dels kunde svara dig på din fråga.
Dels att vi var överens om att lägga tiden och kraften på att hitta HA:s GM.
Vi vill även tacka dig för din förståelse för varför det tar tid!
Citera
2016-04-28, 07:40
Medlem
Spekulation om anledningen till att utredarna fastnade i att det var drogrelaterat i början:

Om det var i Helenas garderob de hittade "grejerna", troligt är väl då att syster U var insatt?
De stod varandra nära.
Inte säkert att H lagt dit grejerna. Man vet inte hur länge de legat där isfl?
Om H medvetet gömt dom där, kanske det var tillfällig förvaring åt en kompis? Långsökt.
Eller någon lade dit grejerna under söndagen, så polis skulle hitta dom? Även det kanske långsökt?
Det kanske inte ens var droger de fann?
Citera
2016-04-28, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Spekulation om anledningen till att utredarna fastnade i att det var drogrelaterat i början:

Om det var i Helenas garderob de hittade "grejerna", troligt är väl då att syster U var insatt?
De stod varandra nära.
Om H medvetet gömt dom där, kanske det var tillfällig förvaring åt en kompis? Långsökt.
Eller någon lade dit grejerna under söndagen, så polis skulle hitta dom? Även det kanske långsökt?

Fortsättning följer inte ?
Citera
2016-04-28, 22:13
Medlem
Stryknings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist

De stod varandra nära.

Vad man hittade i Helenas rum är verkligen intressant! Hoppas svaret på vad det var kommer här i tråden, så att den inte dör helt och hållet.
Citera
2016-04-29, 13:42
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Vad man hittade i Helenas rum är verkligen intressant! Hoppas svaret på vad det var kommer här i tråden, så att den inte dör helt och hållet.

Om du läser vad som skrivits om detta, så kan du säkert räkna ut vad det var.

Jag vill inte skriva ut vad det var, men om någon annan vill skriva ut det i klarspråk, så är det upp till henne/honom.
Citera
2016-04-30, 11:37
Medlem
Citat:
Vad det Inte var har dryftats i tråden men inte vad det var som hittades vad jag har kunnat läsa. Kan ha missat, längesen jag började läsa tråden. Tror personligen att det kan ha varit ett graviditetstest därav ryktena om att hon ev var gravid.. OM det var ett test så behöver det inte betyda ett dugg. Det kanske var ett oöppnat test som hon hade liggande, inget konstigt för en 22 åring. OBS Rena spekulationer från min sida.
Citera
2016-04-30, 13:01
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Vad det Inte var har dryftats i tråden men inte vad det var som hittades vad jag har kunnat läsa. Kan ha missat, längesen jag började läsa tråden. Tror personligen att det kan ha varit ett graviditetstest därav ryktena om att hon ev var gravid.. OM det var ett test så behöver det inte betyda ett dugg. Det kanske var ett oöppnat test som hon hade liggande, inget konstigt för en 22 åring. OBS Rena spekulationer från min sida.

Nej, det var inget graviditetstest.
Citera
2016-04-30, 13:19
Medlem
TheExterminators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Nej, det var inget graviditetstest.

Om du nu vet vad det var dom hittade varför inte skriva det då så slipper vi spekuleringar.
Citera
2016-04-30, 14:56
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheExterminator
Om du nu vet vad det var dom hittade varför inte skriva det då så slipper vi spekuleringar.

Läs exsists inlägg #10444, så förstår du nog.
Citera
2016-04-30, 15:22
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kommer ytterligare uppgifter att skrivas ut i tråden?

Kommer inte Bickan att lägga ut mera i tråden om den utredning de har gjort?

Blir det inga mera uppgifter om GM och dennes medhjälpare? Kommer dessa uppgifter som har framkommit endast meddelas via PM framöver eller inte alls?
Citera
2016-04-30, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Läs exsists inlägg #10444, så förstår du nog.
Så då var det droger i hennes rum. Antingen var hon inte så oskuldsfull som de har velat påvisa eller så var hon ovetande om detta. Isåfall vem hade tillgång till rummet? Och har det överhuvudtaget någon betydelse? Var det mycket "grejer" de hittade eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in