2016-04-27, 13:25
Medlem
snillet_1s avatar
'Trasten' till Rapid Wien?

Citat:
Österrikiska Rapid Wien vill värva IFK Norrköpingsstjärnan Arnor Traustason – och har lagt ett bud värt drygt 21 miljoner kronor.

För SportExpressen avslöjar islänningen att han vill flytta i sommar.
– Jag hoppas de kommer överens, jag vill dit, det är ett bra steg för mig, säger Arnor Traustason.

http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/traustason-bekraftar-vill-flytta-dit-i-sommar/
2016-04-27, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
'Trasten' till Rapid Wien?

http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/traustason-bekraftar-vill-flytta-dit-i-sommar/

Kan säga direkt som Peking supporter att det vore förjävligt om han drog till Rapid Wien. Lite mer is i magen bör han ha. Den österrikiska ligan är väl knappast bättre än Allsvenskan? Sen har vi EM där hans prislapp kan höjas ytterligare efter spel med Island. Och varför har han så bråttom bort från Norrköping när det vankas CL-kval?
2016-04-27, 13:47
Medlem
mishimas avatar
Sex stycken startspelare i Norrköping har utgående kontrakt efter den här säsongen: Mitov Nilsson, Tkalcic, Johansson, Sjölund, Nyman och Kujovic.

Något nytt där?
2016-04-27, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Så vad sägs om ryktet att Roar Hansen tar över Norrköping efter Party-Janne? Känns ju som något av ett nedköp. Men förutsatt att det inte blir den gode Roar, vem hade ni i Norrköping helst velat se som Jannes efterträdare?

Ett nedköp, helt klart. Har inga vidare meriter och har inte visat på att han kan hantera lag som slåss i toppstriden (fiasko i Helsingborg).

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Norling gjorde det rätt bra i Malmö när han kom mitt i säsongen 2011. Han anpassade sig rätt snabbt och vi avslutade säsongen bra.

Hoppas inte det blir Norling. Känns som en alldeles för idealistisk tränare som inte kan anpassa taktiken efter motståndet. I en klubb som IFK som har minst resurser av alla "topplag" fungerar det inte med en sådan inställning. När Janne tog över körde vi en riktig brunkarfotboll med höga bollar och minimalt spel efter marken och sedan när vi fick bättre spelarmaterial kunde vi börja spela en attraktiv fotboll utan höjdbollar.

Sen vill jag gärna ha någon som är bra på att släppa fram egna spelare från ungdomslaget/akademin. Vi är ingen klubb som förlitar oss på stora värvningar eller liknande.
Senast redigerad av Assdefender 2016-04-27 kl. 14:03.
2016-04-27, 14:32
Medlem
Citat:
Sex stycken startspelare i Norrköping har utgående kontrakt efter den här säsongen: Mitov Nilsson, Tkalcic, Johansson, Sjölund, Nyman och Kujovic.

Något nytt där?

Det här är mina egna funderingar så om någon vet mer än mig är det bara att flika in. Mycket talar för att Mitov och Kujovic inte förlänger sina kontrakt. De har varit väldigt tydliga med att de vill prova något nytt eller lämna när det finns chans till det. Vet inte hur Mitov resonerar nu när han blir borta hela säsongen.

Tkalcic har varit i klubben sedan 2012 och har inget intresse från utländska klubbar vad jag vet. Johansson och Sjölund lär förlänga medan det är frågetecken på Nyman. Har uttalat sig om att han vill prova något nytt men samtidigt finns det inte mycket intresse från utländska lag och jag kan inte tänka mig att han vill byta klubb inom Allsvenskan.
2016-04-27, 14:37
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Det här är mina egna funderingar så om någon vet mer än mig är det bara att flika in. Mycket talar för att Mitov och Kujovic inte förlänger sina kontrakt. De har varit väldigt tydliga med att de vill prova något nytt eller lämna när det finns chans till det. Vet inte hur Mitov resonerar nu när han blir borta hela säsongen.

Tkalcic har varit i klubben sedan 2012 och har inget intresse från utländska klubbar vad jag vet. Johansson och Sjölund lär förlänga medan det är frågetecken på Nyman. Har uttalat sig om att han vill prova något nytt men samtidigt finns det inte mycket intresse från utländska lag och jag kan inte tänka mig att han vill byta klubb inom Allsvenskan.

Det fanns intresse för Nyman så sent som i augusti förra året. Har också Mörck som agent. Är han sugen på att testa utomlands går det nog att hitta något.

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/agenten-valdigt-nara-att-nyman-lamnade-norrkoping/
2016-04-27, 14:56
Medlem
Är Håkan Ericsson utesluten för Peking? Han har ju varit där förut och kan väl inte träna knattar i all oändlighet..

Iofs OS vill han väl inte missa..
2016-04-27, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Är Håkan Ericsson utesluten för Peking? Han har ju varit där förut och kan väl inte träna knattar i all oändlighet..

Iofs OS vill han väl inte missa..

Håkan Ericson hade jag välkomnat och jag tror han hade varit sugen på att träna ett allsvenskt lag. Han är en lagbyggare likt Janne och väldigt bra på att släppa fram yngre förmågor. Frågan är hur hans fotbollsfilosofi hade passat i Peking. Men jag ser hellre honom än Norling i tränarbåset.
2016-04-27, 17:11
Medlem
knullklassons avatar
Citat:

Något nytt där?
Nyman till Expressen efter gårdagens match:
Citat:
Hur ser du på att lämna som bosman?

– Jag vill att Norrköping ska få pengar för mig och det är också anledningen till att jag funderar på att förlänga och att vi pratar om ett nytt kontrakt.
I artikeln nämns också att Groningen och Herenveen var på plats för att scouta honom (igen).
http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/christoffer-nyman-kan-forlanga-med-ifk/

Sjölund har sagt att han antingen förlänger eller återvänder hem till Åland.

Angående de övriga du nämner så har jag inte hört/sett något.
Senast redigerad av knullklasson 2016-04-27 kl. 17:13.
2016-04-27, 20:55
Medlem
menfrassedås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson

I artikeln nämns också att Groningen och Herenveen var på plats för att scouta honom (igen).
http://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/christoffer-nyman-kan-forlanga-med-ifk/

Var dom på parken igår så kan dom inte ha blivit missnöjda med vad dom såg av Nyman, landskagsklass.
2016-04-28, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Så vad sägs om ryktet att Roar Hansen tar över Norrköping efter Party-Janne? Känns ju som något av ett nedköp. Men förutsatt att det inte blir den gode Roar, vem hade ni i Norrköping helst velat se som Jannes efterträdare?
vill ha kontinuitet, en manager, och tror nordling hade passat. Floren och Hellström kvar som tränare. Norrköpings akademi är fortfarande riktigt lovande. Dock har janne haft bra känsla i hemmvändande spelare (kujovic, andreas j) och ratade (sjölund, blomkvist). dvs hitta mixen. det blir tufft att ersätta. dvs ha någon som kan hitta vilka som är bra men haft otur, nen rata de som inte kan komma tillbaka.
2016-04-28, 10:43
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson

Jag är aldrig riktigt med när spelare resonerar så. Han vill skriva ett nytt kontrakt för att Norrköping ska få betalt när han lämnar. Är han medveten om att det blir svårare för honom att bli köpt med nytt kontrakt? Det är inte säkert att Norrköping får mer pengar bara för att han skriver nytt kontrakt. Istället kanske de inte får några pengar alls och han sitter med några år kvar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in