2016-04-26, 12:12
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Punkterna 1,3 och 4 hade idag varit avslöjade genom att ngn i de leden hade "talat ut" och kunnat göra sig en rejäl hacka i reda pengar. 10 mille lär vänta den som löser mordet. Ut med orden bara!

Fullt så enkelt är det inte om det är släkt och familjeband utöver att de och de runt har sin försörjning säkrad för generationer framåt och dessutom har tillgång till läkare, mm som kan baktala en potentiell visselblåsare med diagnoser.

Inte ens enkelt om denne har vapnet som ger 10 miljoner , och sedan 50 miljoner (totalt) om mordet löses, då det finns känslomässiga band och inte vill förstöra det för andra.

Fel blir det om man pekar ut folk på löpande band bara för att de ingår i ett parti , företags grupp etc . Man behöver mera . Jag har både abab-vakt och vilka som rört sig runt denne med dubbelgångare , förmodligen mördare (= Olycksmakare) och vana att hålla käften utöver att jag sett släktskapet hos flera så kan det varit maskeringar som också blev nämnt runt MOP.
Vet inte om detta är mördaren men en del i detta stora pussel och värt att undersöka då fler av metoderna har jag sett hos dem, men det kan även var deras sätt att se om jag kände igen något då jag kunde misstolkats varit i direkt närhet av mordet som tex medhjälpare.Så detta kan vara tveeggat eller singel eggat, jag vet bara vad jag varit med om.
Senast redigerad av Harfager 2016-04-26 kl. 13:11.
Citera
2016-04-26, 12:26
Bannlyst
[quote=Gothus|57082536]
Citat:
Ursprungligen postat av Achtung Panzer
Det är intressant läsning.

För övrigt kan jag se fyra stora hotbilder som uppträder i efterkrigstiden's Sverige.De två sistanämnda i kalla krigets slutskede.
Därmed utnyttjades/propagerades hoten även i syfte att uppnå intressen.

1. Kommunismen och Sovjetiska invasionsplaner
2. Polio
3. AIDS
4. Olof Palme

5. Massvaccination för svininfluensan
mer aktuellt IS/Daesh
Citera
2016-04-26, 12:30
Medlem
[quote=Gothus|57082536]
Citat:
Ursprungligen postat av Achtung Panzer
Det är intressant läsning.

För övrigt kan jag se fyra stora hotbilder som uppträder i efterkrigstiden's Sverige.De två sistanämnda i kalla krigets slutskede.
Därmed utnyttjades/propagerades hoten även i syfte att uppnå intressen.

1. Kommunismen och Sovjetiska invasionsplaner
2. Polio
3. AIDS
4. Olof Palme

Du glömde atombomben.
Citera
2016-04-26, 12:34
Medlem
Gothuss avatar
[quote=chimon|57082807]
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus

5. Massvaccination för svininfluensan
mer aktuellt IS/Daesh
Ja du har rätt i att idag ser hoten ut på ett annat sätt.

I mitt inlägg menade jag fram till efterkrigstidens slut. Det kalla krigets slut. Även atombomben som Staffan påpekade var ett hot, men det räknar jag in i Sovjetiska invasionssplanen.
Senast redigerad av Gothus 2016-04-26 kl. 12:38.
Citera
2016-04-26, 12:45
Bannlyst
Jag är beredd att ifrågasätta vapnet också var det en uppborrad 38 med ljudämpare? Eller någon av Östlings vapensamling special/udda med 365 Magnum patron men med annat vapen?
Detta med tanke på Lisbet trodde att det var liten smällare. Maj Weschelmann har provsjutit och det tjöt i 3 kvart efter i öronen av ljudet. Hon provskjöt vapnet och lovar att Lisbet hade svimmat av ljudet om det varit Winchesterammunition så man har alltså medvetet letat efter fel vapen i 30 år.
https://www.youtube.com/watch?v=YbyTANqxFZo

Dessutom går det få fram 100% bevis på att Östling verkligen dog i hjärtattack i Tyskland?
Misstänker att han lever och har fått ny identitet någonstans i Florida eller Sydafrika.
Citera
2016-04-26, 12:46
Medlem
mvagrippas avatar
[quote=staffanwestberg|57082828]
Citat:

Du glömde atombomben.

Glöms alltid bort , om svensk kärnteknologi skulle kommit på avvägar och dykt upp i något lands produktion så är det något som alla parter skulle vilja hålla käft med.'

Om svenska kärnvapen-komponenter dykt upp i Iran eller Nord-korea var det nog många som hade blivit minst sagt upprörda. Om svenska komponenter fanns med när Indien eller Pakistan byggde upp sina kärnvapenprogram så hade det blivit ett jävla liv om detta, för att citera Ingmar Bergman.

Med Stora Bullret ÖB-swedlund och Per-Edwin Sköld i spetsen var sverige redan i början på 60-talet på god väg att bli världens fjärde kärnvapennation. Olof Palme var även han för detta under 50-talet men rodde sedan över till motsatt åsikt.

Skyddsforskningen , som kärnvapenprogrammet fick heta pågick till 1972, då den lades ner av regeringen Palme.

Ågesta-incidenten första maj 1969 är intressant då den visar att en mycket spektakulär händelse kan mörkläggas effektivt. Den okontrollerbart skenande reaktorn blev inte känd förrän 1993 trots att hundratals människor kände till incidenten.

Att den inte ens läckte ut under folkomröstningen 1980 eller efter Harrisburg och Tjernobyl säger lite om sekretessen som rådde. Linje tre med "Det här är Lennart" i spetsen hade haft straffsparksläge om avslöjandet kommit fram efter Harrisburg.
Senast redigerad av mvagrippa 2016-04-26 kl. 12:49.
Citera
2016-04-26, 12:50
Medlem
Kuriosa:
Är det inte Hans von Horsten som skymtar förbi i rutig kavaj bland Löntagarfonder-demonstranterna ca 41:50 in här:
https://www.youtube.com/watch?v=zMTioPax5MA
Citera
2016-04-26, 12:53
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Ingen av de här fyra punkterna håller. I samtliga fall finns S-företrädare som inte skulle tveka att vända på varje sten. Dom visar som så ofta förr på din politiska världsbild, inget mer.

Bara att du skriver ett så luddigt uttryck som näringslivet . Det pekar på alla Sveriges företagare och att tro att dom skulle vara inblandade är dålig retorik.
Du missförstår allt. Vad som är en självklar sanning är att en demokrati som motverkas av dessa fyra mäktiga grupperingar är skör, medan de flesta politiker och partier vill föra en politik som lockar röster. Om det framstår som att demokratin är mycket svag och inte respekteras av mäktiga grupperingar i samhället, så ökar politikerföraktet och förtroendet för politiska lösningar.

Det finns socialdemokrater som vill vända på stenar som dessa, men deras möjligheter att bli "S-företrädare" är minimal.
Citera
2016-04-26, 12:59
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Nej det finns säkert en alldeles utmärkt anledning till att allmänheten hålls ovetande, som i så många andra fall.

Ytterst tveksamt att någon inom SAP skulle få förhandsinformation.
Vem skulle kunna hantera det, och vem var så pass illojal Palme?

Bengt Medin på FRA, SSI måste ha varit informerad ifrån Säpo om sina underställda och anställda's illegala kårverksamhet som pågick, kvällar och helger.

Frånstedt och även hans efterträdare måste ha haft kontakt både med Bengt Medin och Ordförande FRO.

Frågan är hur väl Bejerot och Åke J Eek var informerade?

DF rörde sig i gränslandet mellan und. tjänsterna och visste mycket väl vad som pågick. Hur den människan kan uttala sig om Barbro's gäng som hedervärda personer och att det är löjligt att ens misstänka dessa.

Barbro var tydligen den värsta Palmehataren av de alla.
Hennes män borde kunna berätta mer, om någon än är vid liv.
Vem är socialdemokrat och vem är infiltratör? Se bara vad som har hänt med miljöpartiet.
Citera
2016-04-26, 13:01
Bannlyst
Ser lite skumt ut minst sagt Var är graven? Finns det någon som gått på begravningen
Ur sveriges dödbok:
Östling, Carl-Gustaf

Alströmerg 45, V
112 47 Stockholm

Död ?/9 2010.

Född 9/7 1952 (ingen uppgift om födelseort)

Ogift man.

Anm:
Avreg som avliden hos FK 20100910
Citera
2016-04-26, 13:13
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Vem är socialdemokrat och vem är infiltratör? Se bara vad som har hänt med miljöpartiet.

Ja.
Och när det kommer till vissa frågor av betydelse, är det avgörande om man betraktar sig själv som Svensk, eller inte.

När går ideologin och/eller religion före landets egna intressen?

Vem avgjorde att Olof Palme inte verkade för Sveriges bästa?

Carl Bildt påverkade att Svenskarna ville bli Europamedborgare.
Och därifrån var steget inte långt till att bli Världsmedborgare.
Inser han vad det förde med sig?

Allt blir säkert i sin ordning. Det är en fråga om tid.
Citera
2016-04-26, 13:44
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimon
....... Maj Weschelmann har provsjutit och det tjöt i 3 kvart efter i öronen av ljudet. Hon provskjöt vapnet och lovar att Lisbet hade svimmat av ljudet om det varit Winchesterammunition så man har alltså medvetet letat efter fel vapen i 30 år.
https://www.youtube.com/watch?v=YbyTANqxFZo
Dessutom går det få fram 100% bevis på att Östling verkligen dog i hjärtattack i Tyskland?
Misstänker att han lever och har fått ny identitet någonstans i Florida eller Sydafrika.
Det är i just detta avsnitt av Diskutabelt som Guillou är riktigt oförskämd mot Ane'r och i synnerhet Wechselmann då de bara ställt de mest grundläggande frågor som statsmobben ständigt velat bortförklara och PU tvingats hålla tyst om.
Nu först skall saken tas upp på allvar men då med vittnesmål som garanterat gått att synka ihop för att få fram en ny och redan karaktärsmördad och dömd polisman eller mer hållbart utpekad gm istället.
Östling hoppas jag ändå får leva eller vila i frid var han än befinner sig.
Senast redigerad av Ove Mollvik 2016-04-26 kl. 13:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in