2016-04-22, 10:42
Medlem
Mastodontishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der-stier
Hummels var som sagt en Bayernprodukt som helt enkelt skulle spela för Bayern en dag( han gjorde 1 match i a-laget 2007)som gick på lån till Dortmund men efter att Hummels pappa fick sparken från Bayerns ungdomslag efter en katastrofal säsong så blev han sur och det fanns inte ens chans i världen att Bayern skulle få använda sig av återköpsklausulen(2011).
Bayerns ledning lät det vara men det har varit många hårda ord från familjen Hummels men nu plötsligt så går pappan ut och har ett helt annat tonläge gentemot Bayern.

Hummels är grym men har han inte varit lite väl skadebenägen för den höga prislappen?

Hur som helst så kommer det ta hus i helvete om affären blir av eller det har redan börjat med ordkrig på nätet och ovanligt många som stödjer Bayern i denna sak och hånar Dortmund och deras slogan.

Fel ordning, Hummels far blev sparkad långt efter. Och Bayern hade aldrig någon återköpsklausul.

Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
En liga där alla vill spela i ett lag skapar knappast en dynamisk liga.
Antagonismen mellan topplagen där spelare inte byter mellan toppklubbarna är central för att skapa identitet och rivalitet mellan lagen och fansen.

Knappast att detta är ett unikt fall. Götze, Lewandowski och nu då eventuellt Hummels.

Det är väl likadant i alla ligor i princip? Alla vill spela för Real eller Barca, alla vill spela för Porto eller Benfica, alla vill spela för Juve, osv osv. Ett eller två lag dominerar nästan alla ligor i Europa.
Citera
2016-04-22, 10:50
Medlem
freudianslips avatar
Om Hummels går till Bayern kan man lika gärna lägga ner Bundesliga.
Citera
2016-04-22, 11:35
Medlem
Citat:
En liga där alla vill spela i ett lag skapar knappast en dynamisk liga.
Antagonismen mellan topplagen där spelare inte byter mellan toppklubbarna är central för att skapa identitet och rivalitet mellan lagen och fansen.

Knappast att detta är ett unikt fall. Götze, Lewandowski och nu då eventuellt Hummels.

Det vore det bästa för alla helt klart om han stannade men nu verkar det som att han vill flytta.
Av vilken anledning vill så många stjärnor lämna Dortmund om allt är så bra kan man ju fråga sig.

Man kan ju tycka att Reus kunde ha stannat i Gladbach och hjälpt dom till framgång varför gick han till Dortmund.

Är det mer rätt att gå till utlandet och i sådana fall varför det?
Citera
2016-04-22, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Fel ordning, Hummels far blev sparkad långt efter. Och Bayern hade aldrig någon återköpsklausul.

Aha jag läste fel då försökte med googletranslate.

Nach der Saison 2010/11 stiegen die Amateure der Bayern ab, spielen seit dieser Spielzeit in der Regionalliga Süd. Und auch da stehen die kleinen Bayern auf einem katastrophalen 13. Platz. Ein direkter Wiederaufstieg ist nicht möglich.​

Nun wird die Nachwuchsabteilung kräftig umgebaut. Und Hummels (arbeitete früher lange als Jugendtrainer und war zuletzt auch Nachwuchskoordinator) muss weg. ​

Dass sich Mats Hummels 2011 komplett für Dortmund entschied – obwohl Bayern Interesse an einer Rückholaktion hatte – soll keine Rolle gespielt haben. ​
Citera
2016-04-22, 12:17
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mastodontish
Det är väl likadant i alla ligor i princip? Alla vill spela för Real eller Barca, alla vill spela för Porto eller Benfica, alla vill spela för Juve, osv osv. Ett eller två lag dominerar nästan alla ligor i Europa.

Nej det vanliga i en vettig liga är att det finns minst 2 lag som slåss om de bästa spelarna. Spelarna i dessa lag byter inte mellan varandra hur som helst (iaf inte utan krigsrubriker).
I Tyskland vill dock hela landet spela för Bayern.
Citera
2016-04-22, 12:21
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Är det mer rätt att gå till utlandet och i sådana fall varför det?

Ja helt klart, det är sånt oerhört svek mot fansen att gå till en rivaliserande klubb.
Men i Tyskland verkar alla vara helt okej att man har en dominant klubb som alla vill spela för.
Citera
2016-04-22, 12:39
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Nej det vanliga i en vettig liga är att det finns minst 2 lag som slåss om de bästa spelarna. Spelarna i dessa lag byter inte mellan varandra hur som helst (iaf inte utan krigsrubriker).
I Tyskland vill dock hela landet spela för Bayern.

Italien är ju typ likadant sen Juventus kom tillbaka ordentligt. De kommer ju antagligen ta hem Serie A 8/10 framtida år såvida inte något annat år gör något helt sjukt.
Citera
2016-04-22, 13:05
Medlem
Citat:
Ja helt klart, det är sånt oerhört svek mot fansen att gå till en rivaliserande klubb.
Men i Tyskland verkar alla vara helt okej att man har en dominant klubb som alla vill spela för.

Men han kommer ju ursprungligen från FC Bayern han är ju faktiskt en tvättäkta Bayernprodukt.
Jag förstår mycket väl vad du menar men i detta fall så blir ditt argument lite haltande.

Men som sagt fler starka klubbar är bara bra för ligan och i år har Dortmund verkligen stått upp bra det är egentligen bara några få misstag som gjort att dom inte är närmare varandra det kommer synas tydligt i den kommande cupfinalen där håller jag Dortmund som favoriter med sitt mycket rakare och snabbare spel.
Citera
2016-04-22, 13:27
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Men han kommer ju ursprungligen från FC Bayern han är ju faktiskt en tvättäkta Bayernprodukt.
Jag förstår mycket väl vad du menar men i detta fall så blir ditt argument lite haltande.

Men som sagt fler starka klubbar är bara bra för ligan och i år har Dortmund verkligen stått upp bra det är egentligen bara några få misstag som gjort att dom inte är närmare varandra det kommer synas tydligt i den kommande cupfinalen där håller jag Dortmund som favoriter med sitt mycket rakare och snabbare spel.

tvättäkta? han har ju spelat i Dortmund från att han var 8 år.

Sen vet jag inte riktigt om folk låtsas var chockade eller spelar förvånade. Så här har det ju alltid varit med vissa undantag där klubbar utmanat i 2-3 år i taget.

Normalläget är ju att Bayern vinner typ 6/10 titlar och att typ något av Schalke, Gladbach, Dortmund eller Leverkusen tar 2 av de och 2 är lite mer random klubbar som skräller en säsong.
Citera
2016-04-22, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
tvättäkta? han har ju spelat i Dortmund från att han var 8 år.

Sen vet jag inte riktigt om folk låtsas var chockade eller spelar förvånade. Så här har det ju alltid varit med vissa undantag där klubbar utmanat i 2-3 år i taget.

Normalläget är ju att Bayern vinner typ 6/10 titlar och att typ något av Schalke, Gladbach, Dortmund eller Leverkusen tar 2 av de och 2 är lite mer random klubbar som skräller en säsong.
Talar vi om samma kille?
Jag kan ha fel men från 1995-2007 så tillhörde han väl FC Bayern och kom som 20-åring till Dortmund.
Men jag har nog fått fel på mina uppgifter och du har rätt.

Jag slänger in en tydligen felaktig länk på Hummels spelarprofil

http://www.transfermarkt.de/mats-hummels/profil/spieler/39728

Men som sagt den är nog felaktig för han började i Dortmund som 8-åring.
Senast redigerad av Der-stier 2016-04-22 kl. 13:45.
Citera
2016-04-22, 13:56
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Talar vi om samma kille?
Jag kan ha fel men från 1995-2007 så tillhörde han väl FC Bayern och kom som 20-åring till Dortmund.
Men jag har nog fått fel på mina uppgifter och du har rätt.

Jag slänger in en tydligen felaktig länk på Hummels spelarprofil

http://www.transfermarkt.de/mats-hummels/profil/spieler/39728

Men som sagt den är nog felaktig för han började i Dortmund som 8-åring.
Född 92, spelade i Dortmund från 2001.

Så från att han var 9 då.

Oj, är det jag som gjorde bort mig? Jag snackade Götze.

Hummels är från Bayern ja.

Sorry. Jag som snurrade till det rätt rejält.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2016-04-22 kl. 14:01.
Citera
2016-04-22, 13:59
Medlem
snillet_1s avatar
Hummels ungdomsår:

Citat:
Bayern Munich: Youth, and 2006-2008[edit]

Hummels is a product of Bayern Munich's youth academy, first entering the club as a six-year-old. He signed his first professional contract on 19 December 2006, until 2010. On 19 May 2007, in the season's final match, he played his first Bundesliga match with the first team in a 5–2 home routing of 1. FSV Mainz 05.

https://en.wikipedia.org/wiki/Mats_Hummels#Bayern_Munich:_Youth.2C_and_2006-2008
Senast redigerad av snillet_1 2016-04-22 kl. 14:04. Anledning: missförstånd i farten tydligen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in