Citat:
Handlar väl snarare om hur trovärdiga deras vittnesmål är (och vad de består i). Att NB var en "hyvens människa" och att vissa människor för allt i världen inte kan förstå hur han skulle ha kunnat begå ett sådant här brott är inte särskilt relevant för utredningen. Och att IB ljuger till hans fördel i HR är heller inte särskilt intressant. Så vilka vittnen menar du konkret talar till NBs fördel (som har vittnat om något som är av relevans för utredningen, och som styrker NBs egna uttalanden), och på vilket sätt har dessa blivit avvisade som helt irrelevanta?
Du konstaterar torrt att IB ljuger i HR. Jag behöver inte säga mer. Du säger allt.
Citat:
Det faktum att IR valde att kalla in ytterligare 14 expertvittnen i TR, som inte heller de i praktiken kunde tillföra någonting av betydelse som var till NBs fördel säger väl allt om hur intetsägande försvarets vittnen var. Att konstatera detta är bara sunt förnuft.
Ytterligare? Vilken instans pågick förhandlingarna innan TR? Jag måste ha missat det.
Citat:
Okej? Källa på det fetade tack! Att Wennerholm tog semester och Anette Olsson tog över under tiden ser du alltså som ett argument till att man inte borde ha ålagt försvaret yppandeförbud? Hjälp mig att se kopplingen. Hur menar du att obduktionsrapporten och analyssvaren från NFC osv. skulle blivit färdiga snabbare om Wennerholm inte hade tagit semester??
Källan är FUP. Läs och notera vilka datum som utredningen sker på. Har du någon källa på att arbete av vikt utfördes under semestern?
Citat:
Inte så förvånande kanske.
Citat:
Det krävs mer än att du påstår att det är falskt för att det ska bli falskt.
Citat:
Virriga gnäll? Inte vän av rättsstaten kan jag läsa mellan raderna. Pro polisstat?
Citat:
I din värld gäller visst inte objektivitetsprincipen. Eller pratar du om vad Wennerholm gjorde på semestern? Snickrade han på stugan?
Citat:
Fast det är ju det många påpekar att han inte tycks gjort. Läst och försök förstå invändningarna istället för att hänge dig åt gnäll. Det är ju det enda jag sett dig göra här i tråden.
Senast redigerad av Ruggedo 2016-04-20 kl. 12:26.
Senast redigerad av Ruggedo 2016-04-20 kl. 12:26.