2016-04-18, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 101000111
Jag funderade på det också, men jag tror inte han har någon riksdagsplats längre. Men han får väl något fint kansli jobb eller något - kanske kan hans polare i Muslimska brödraskapet ge honom något jobb. Han måste ju ha pengar till hyran precis som Veronica Palm.

Han har suttit i riksdagen mellan 2006-2014 så han uppfyller väl livstidsförsörjningskraven enligt det gamla systemet?
Då får man 80% av 59 800 kr.
Citera
Medlem
Vaffan ska han göra nu då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dark horse
Något märkligt att Kaplan fick framträda "tillsammans" med Löfven och fick sista ordet.
Löfven är en pajas, han berömde även Kaplan för att bygga broar, eller vad det nu var, till typ de mer extremistiska.

Kontentan är att Kaplan varit det bästa sen skivat bröd och illasinnad media har gjort att han inte kan sköta sitt jobb på bästa sätt.

Just det beteendet tror jag är en av anledningarna till att denna regim faller inom kort.
Svetsarens förtroende är borta! Och han samregerar med ett parti som bedriver subversiv verksamhet ffs!
Citera
2016-04-18, 13:04
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Jo, det har han. Man kan inte sparkas från riksdagen. Han sitter på ett personligt mandat.

Man KAN kickas från riksdagen, men inte för sådant här. Då krävs mer adekvat och tydlig brottslighet. MK får, rent faktiskt, ju tycka vad han vill, som riksdagsperson.

Men det hela är intressant. Löfven kan ju knappast gå in i detalj på vad som framkommit (tidningarna vet kanske inte allt?) utan MÅSTE spela spelet som "samlad bedömning" och "MK avgår efter att ha förstått att han är omöjlig".

En konfrontation med Mp skulle vara förödande - då finns bara V kvar att förankra beslut och förslag med, och regerandet (i två år) skulle bli än skakigare.

Sedan är frågan om Mp håller fast vid MK, eller om de kastar honom till vargarna.
Citera
Medlem
VitMan40Pluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelJodok
En medelålders blond svensk man hade inte behövt gå i denna situation. Men mediadrevet har gjort en högersväng utan motstycke och spinner ikapp med extremhögern.
Köpt en Toblerone för statens pengar, porrsurfa, inte betala tv licensen är sånt som en politiker med 'svenskt' utseende fått gå för. Det är betydligt allvarligare saker än att stödja dödande och förföljelse av kristna och judar?!
Citera
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dark horse
Något märkligt att Kaplan fick framträda "tillsammans" med Löfven och fick sista ordet.
Löfven är en pajas, han berömde även Kaplan för att bygga broar, eller vad det nu var, till typ de mer extremistiska.

Kontentan är att Kaplan varit det bästa sen skivat bröd och illasinnad media har gjort att han inte kan sköta sitt jobb på bästa sätt.

ja det var en märklig tillställning
Svetsarn öste lovord över Kaplan och Kaplan sade att övriga statsråd hade fullt förtroende för honom

Svetsarn hade enbart haft kännedom sedan i torsdags om vad Kaplan var för en filur och Kaplan sade glad i hågen att han kommer att fortsätta verka som politiker i MP
Citera
Avslutad
Huvudsaken att han avgick.

Men han verkar ju avgå pga drevet, och inte för att man anser att hans kopplingar är tveksamma eller fel. Det var då inget avstånd eller erkännande.
Citera
2016-04-18, 13:05
Medlem
mittenskittens avatar
löfven svarar ju så otroligt dåligt på frågor! svarar utsvävande, mycket "öh" och "eh", verkar väldigt seg i huvudet men pratar för snabbt :s är han inte mediatränad?!
Citera
2016-04-18, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Obegripligt korkat svar. Han förstår inte alls hur han uppfattas, denna katastrof för landet.
Och miljöpartiet stöttar Kaplan nästan enhälligt...
Jag kan inte se att denna regering kan sitta kvar, nu är det läge för SD att lägga in misstroendevotum, om inte "oppositionen" gör det.
Svt:s "experter" hade helt fel, då det var övertygade om att Löfven (om han meddelade Kaplans avgång) skulle betona att det inte hade med muslimer och islam att göra. Nu undvek han att svara konkret på alla frågor, kanske för att han insåg att vad han än hade sagt i frågan hade det blivit fel. Orkar de inte försvara "fredens religion" längre, eller är det en politisk strategi för att vinna tillbaka alla väljare som svängt åt höger / SD efter islaminvasionen sedan 2015?

Sen är jag mycket nyfiken på vad Kaplan ska ägna sig åt framöver. Något inom politiken eller väljer han en helt annan bana? Tippar på det sistnämnda, för inget parti lär väl vilja ta ihonom med tång.
Citera
2016-04-18, 13:06
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clashen
Det står ju klart och tydligt att han är mijöpartist i artikeln.
Ja, titta. Då hade jag fel. Artikeln har uppdaterats under dagen och jag såg det inte i första versionen men kan ha missat det hela då med.
Citera
2016-04-18, 13:07
Avslutad
Får väl i alla fall hoppas att han är den goda och fina människan som man sa vid hans avgång.

"Rubrikerna nästa vecka:

"Före detta minister läcker hemligstämplade uppgifter om Sveriges regering på en middag med en utländsk radikal organisation"

Nä jag bara fantiserar :-)"
Citera
2016-04-18, 13:08
Medlem
Brillmongos avatar
Synd att han får avgå. Hade önskat att han fick sitta kvar så han hade kunnat hjälpa till att drar ner MP till under 4%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in