Citat:
Ursprungligen postat av
LOE2
Mitt inpass - här säger Hurtig faktiskt:
– Jag tror att hon mördades i andra änden av ladan.
Vi diskuterade huruvida han skulle kunna framföra en sådan teori utan att den vore NB:s. Nu är ju inte Hurtig något under av exakthet, men nog borde han väl ha sagt vi, om det vore så. Eftersom det väl formellt är NB, som inger överklagandet, så skulle jag inte bli förvånad om just detta påstående saknas i inlagan. Ska bli intressant att se.
Ja, detta är ju centralt, så jag skulle hålla det för högst otroligt, att ingen formulering om alternativ mordplats finns i BH:s inlaga. Sen borde det givetvis stå "vi" eller liknande angående vem som hävdar det.
Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
...JO verkar inte ha kunnat orientera sig riktigt i materialet. Frånsett detta så behöver det inte ha blivit några nämnvärda spår efter ett offer med förtejpad mun och ihoptejpade händer.
Särskilt inte om hon redan var död då hon hängdes. Kanske är det ditåt försvarets taktik lutar?
Hur som helst, är det nån som har en uppfattning om när imorgon överklagan kan tänkas bli offentlig?
En annan sak, jag saknar lite ett uttalande från Leif GW om det senaste. När är det han skriver sina krönikor? Jag trodde de fanns söndag morgon men icke. Det kanske är måndagar? Nå, han kanske avvaktar. Det skulle (borde) en annan (välj själv vem) också göra