2016-04-15, 15:36
Medlem
MellowMyMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Politik. De har väl insett att om de ser islamister som fascister kan de nu byta fot och kanske rädda sitt skinn.
Säkerligen är det så, men faktum kvarstår ju att en grundläggande förskjutning skett i svensk politik.

Så länge konsensus är/blir att islamister är fascister så är jag nöjd. Klart att jag hyser agg mot Mona Sahlin sedan gammalt, men det viktigaste är ju att politiken förändras, inte vem som genomför förändringen.
Senast redigerad av MellowMyMind 2016-04-15 kl. 15:39.
Citera
2016-04-15, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Tankesmedjan Fores tar till krafttag:

https://twitter.com/fores_sverige/status/720903384849629184

Det sammanfattar väl var det här slutade, vi tar ned hans bild och talar inte mer om detta.

Så är det tyvärr. Man har helt enkelt bestämt sig för att låtsas som om det regnar.

Jag tycker att Mellin klargjorde väldigt väl igår, att Aftonbladet ser det hela som en liten miss och inget man tänker träta om.

Frågan är hur många frikort Kaplan har, han har ju bränt en hel del redan. Vi vet dock sen tidigare att Islamister har en gräddfil i Sverige.
Senast redigerad av Som-nam-na 2016-04-15 kl. 15:41.
Citera
2016-04-15, 15:44
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Semenomore2
Hon förminskar problemet, hon skriver en ledarkrönika om Al Baghdadi eller Hitler och kommer fram till att det värsta dom var är dåliga på att delegera.

Extremt överdrivet exempel, jag vet. Men principen kvarstår, hon har fått i uppdrag att sätta honom på plats samtidigt som hon själv sympatiserar med MP och går på det säkraste kortet. Inte ett ord om fascism och islamism eftersom hon riskerar att repa sig mot islamisterna och fascisterna hon älskar så mycket. Utländska fascister då ska tilläggas.

Du får gärna länka till en krönika där Mellin skriver att hon älskar islamister och fascister. Kan du inte det så förpassar jag ditt inlägg till historiens sophög!
Citera
2016-04-15, 15:48
Medlem
Torsuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na

Frågan är hur många frikort Kaplan har, han har ju bränt en hel del redan. Vi vet dock sen tidigare att Islamister har en gräddfil i Sverige.

Jo, men bara lugn. Han hinner inte göra någon större skada de två åren som återstår till nästa
val. Sedan säger väljarna sitt och då ryker han åt helvete!
Citera
2016-04-15, 15:52
Medlem
Kurdo Baksi om Kaplans skönmålning av Milli Görüs:

Citat:
Men det som fick mig att hoppa ur tv-soffan igår var Kaplans intervju i Aktuellt där han hävdar att den islamistiska rörelse Milli Görüs som han träffar och då inte har våldsbejakande bakgrund!

För den som kan den politiska historien i Turkiet känns det pinsamt.

Rörelsen Milli Görüs bildades i början av 1970-talet av den nu avlidne och före detta turkiske premiärministern Necmettin Erbakan. Milli Görüs paradnummer är att rörelsen är emot allt samarbete och integration med västvärlden.

Denna rörelse har bildats ur MHP (Nationella aktionspartiet) som har sina rötter ända till första världskriget och den hänsynslöse Fevzi Pasha som beordrade folkmordet på armenierna 1915 som krävde 1,3 miljoner armenier liv.

Om inte det är våldsbejakande vet jag inte vad som är våldsbejakande.

Och Erdogans parti AKP är också en bebis till Milli Görüs.

Finns goda möjligheter att mer kommer fram, tusentals kurder som gräver i Kaplans verksamhet i Turkiet:

Citat:
Ytterligare tusentals kurder hävdar med bestämdhet att Kaplan är en velour-islamisk lobbyist för den turkiska presidenten eller sultanen Recep Tayyib Erdogan och hans parti AKP (Rättvise och utvecklingspartiet) som driver ett blodigt krig mot kurder.

Man sparar Kaplans alla intervjuer i turkiska tidningar, man kollar upp om han åkt Turkish Airlines under sina tjänstresor, man letar upp bilder med Kaplan och AKP-ministrar och odemokratiska individer och så vidare.

Tusentals kurder lägger ideellt tusentals timmar på att ”avslöja” den riktiga Kaplan som har ”en dold agenda.”

De ringer mig för att jag är en svensk-kurdisk journalist ”som känner till förhållandena” och borde vara lojal. I hundratals telefontimmar har jag bett dessa svenska-kurder att belägga allt de säger och vända sig till vanliga redaktioner.
http://www.svt.se/opinion/baksi-om-kaplan?cmpid=del%3Apd%3Any%3A20160415%3Abaksi-om-kaplan%3Anyh

Chang Frick har också något på gång, bad om turkisk översättningshjälp från Sakine Medon men fick ett snipigt svar. Meddelar dock att han "har en minister att fälla...", handlar säkert om "Medhat".
Citat:
Chang Frick ‏@ChangFrick 3 tim
@Sakine @hanna_wigh Vi släpper detta, har inte tid med tjafs. Har en minister att fälla...
Citera
2016-04-15, 15:57
Medlem
Provokatörs avatar
Jag tror inte att det framkommit i tråden att han motionerat i Riksdagen för att utvisade ska få rätt till pensionsutbetalningar efter verkställd utvisning.

Motion 2009/10:Sf206 Rätt till pension för utvisade: MOTIONEN

/Provokatör
Senast redigerad av Provokatör 2016-04-15 kl. 15:58. Anledning: stavvning
Citera
2016-04-15, 15:58
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta

Finns goda möjligheter att mer kommer fram, tusentals kurder som gräver i Kaplans verksamhet i Turkiet:

http://www.svt.se/opinion/baksi-om-kaplan?cmpid=del%3Apd%3Any%3A20160415%3Abaksi-om-kaplan%3Anyh

Chang Frick har också något på gång, bad om turkisk översättningshjälp från Sakine Medon men fick ett snipigt svar. Meddelar dock att han "har en minister att fälla...", handlar säkert om "Medhat".
Det bygger på att det finns journalister som är redo att skriva om det dessa personer gräver fram. När uppgifterna om kontakterna med Milli Göris flöt upp till ytan 2014 avfärdades de som en icke-nyhet av DN:s Emma Bouvin. Som du tidigare har konstaterat har media ännu inte presenterat något som inte varit känt (och underbyggt) på Flashback och till viss del förmedlat via NyheterIdag.

Uppgifterna som Sameh Egyptson presenterar är dock nya och det kanske kan ge historien styrfart igen och Chang Frick är inte den som ger sig.

Mons Krabbe tar upp för övrigt tråden i en krönika:
Citat:
Milli Görus, vars möte Kaplan höll ett tal på, är en organisation som uttryckligen fientligt ställt mot västerlandets sekulära värderingar och som vill se en återgång till religiöst styrda värderingar. Kan man som statsråd inte vara medveten om detta när man håller tal på deras evenemang? Det är trots allt den ”ledande turkiska diasporaorganisationen i Europa”.

Jag kan bara dra slutsatsen av detta mönster att Kaplan bär på starkt odemokratiska värderingar som han gör sitt bästa för att dölja för offentligheten. Regeringen Löfven och Miljöpartiet gör allt för att blunda för detta, då de anser att islamister är det bästa sättet att få ”den muslimska rösten”. Detta är en resignerande och farlig linje som dessutom känns som en förolämpning mot de muslimer som vill integreras i Sverige och som väljer ett sekulariserat liv. Men detta är vänsterns linje, vilket vi även kunde se i samband med Omar Mustafa – affären!
https://monskrabbe.wordpress.com/2016/04/15/stenansikten-och-islamister/

Det är i sanning osmakligt om media ska släppa kontakterna med Milli Görus. Att Kaplan ska komma undan med att det är en organisation som jobbar med "integrationsfrågor".
Citera
2016-04-15, 16:00
Medlem
dark horses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Skrev igår, precis som många andra, att inte ett skit kommer att hända. Trenden ser ut att hålla i sig. Aftonbladet gör precis en lättsam "feel-good"-artikel med en glad Stefan Löfven. Här ska en storm bedarras med alla tillbuds stående medel.

Vi må ha en islamistisk extremturknationalistisk inkompetent bostadsminister men han är trots allt en miljöpartist; Journalisternas arbetsgivare. Händelsen bagatelliseras dessutom upp av Romson och Fridolin medan vår hövding egentligen bara sagt "inte OK". Får se om svenskan mäktar dreva vidare av gammelmedierna. Tror man snart står ensam och detta kommer att falla i "glömska" inom en vecka.
Det är helhetsbilden som är komprometterande för MK, men lite tunt i delbevisen. Vi får hoppas att detta drar ut mer om MK, en sådan som MK har inte bara vänner.

Snart kommer Löfven att hålla presskonferens, där han talar om för folket att det är inte Okey att vara missnöjd med regeringen när han har talat om för dem hur bra allting går.
Självklart ska en miljöpartist värderas annorlunda än vanliga dödliga. En miljöpartist är lite godare, lite finare och förmer än oss andra då denne företräder den absoluta godhetens ideologi och med sina religiösa vanföreställningar om hur naturen fungerar ska rädda planeten.
Citera
2016-04-15, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta

"Tusentals kurder lägger tusentals timmar..."

Baksi är väl mytoman?

Var det inte han som var "vän" med Stieg Larsson utan att dom setts så mycket?
Citera
2016-04-15, 16:05
Medlem
RudyardKiplings avatar
Jag valde att gå in på Aftonbladet. De har inget om detta på de översta 10-20 artiklarna i alla fall. Jag valde då att ringa till aftonbladet och fråga om de slutat skriva om Kaplan-spåret. Blev runtkopplad lite och hamnade till sist på tipsavdelningen. Ställde samma fråga där.

-ja, vad tänker du på?
-är det inte intressant att följa upp om vi har en islamist i regeringen som eventuellt har kopplingar till muslimska brödraskapet?
-nja, jag vet inte nyhetsvärdet i det.
-skojar du?!
-vi har inte släppt det, men det blir lite från dag till dag om vi hittar något att skriva om.

Jag uppmuntrar fler att ringa nyhetsredaktionerna runt om och efterfråga lite ordentlig journalistik. Kan ni spela in samtalen, så gör det. Oavsett vad, var trevliga och håll er lugna oberoende vad ni känner inombords.

Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
Att MK är islamist torde vara Sveriges sämst bevarade hemlighet.

Lite konkreta livsåskådningsfrågor skulle vara önskvärt. Hur ställer sig MK respektive miljöpartiet till halalslakt, homosexuella och armenier, kunde vara en bra början. Nu har ju iof muslimer card blanche att ljuga för otrogna så en muslimsk frågeställare bör vara önskvärt; lika så att det sänds i turkisk tv också. Endera grå vargarna/Erdogan eller MP's partiledning kommer att bli överraskade.
Citera
Moderator
Tinuviels avatar
Det nämndes på nyheterna. ABK anser att Löfven bör fundera över sitt förtroende för Kaplan och Björklund anser inte att Kaplan givit tillräckligt bra förklaringar avseende sitt agerande.

Studio Ett i P1 just nu vrider frågan till att handla om frågan:
Kan politiker överhuvudtaget ha kontakter med extrema organisationer.

Vi får väl se vad de kommer fram till.
Citera
Medlem
Tillssons avatar
Mehmet Kaplans turkiska kompisar, de grå vargarna mordhotar öppet Jesper Söder som slåss på kurdernas sida mot IS och andra Turkietstödda terrorister.

Se själva på eländet i länken...

Källa: https://www.facebook.com/jesper.soder.9?fref=ts
Senast redigerad av Tillsson 2016-04-15 kl. 16:10. Anledning: Felstavning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in