2016-04-10, 18:28
Medlem
WaltzingMatildas avatar
Det första jag gör i omklädningsrummet är att tvätta händerna, det är lika självklart som att torka av lämpliga delar på maskinen om man svettas. Och handtagen på spinningcykeln brukar få sig ett svep före och efter passet, där svettas man själv och andra en hel timme.
Citera
2016-04-11, 17:49
Medlem
IGotAGoldenTickets avatar
Mitt tips är att ni börjar gymma i hazmat-utrustning eller börjar läsa mikrobiologi.

Fjollor.
Citera
2016-04-11, 17:57
Medlem
Greateds avatar
Många som säger att dem använder desinfekteringsmedel, jag har själv hört att det är skitsnack ifall man använder det dagligen. Att det i princip inte gör någon skillnad, hörde detta av ev läkare.
Någon som kan styrka ifall det finns någon vetenskap bakom detta?
Senast redigerad av Greated 2016-04-11 kl. 18:00.
Citera
2016-04-12, 11:01
Medlem
cmbws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greated
Många som säger att dem använder desinfekteringsmedel, jag har själv hört att det är skitsnack ifall man använder det dagligen. Att det i princip inte gör någon skillnad, hörde detta av ev läkare.
Någon som kan styrka ifall det finns någon vetenskap bakom detta?

Hjälper gör det (självfallet inte till 100%) men du är fortfarande exponerad fram tills dess att du använder det. Så vill man säkra upp så ska man väl i princip bada i det, 24/7.
Citera
2016-04-15, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cmbw
Hjälper gör det (självfallet inte till 100%) men du är fortfarande exponerad fram tills dess att du använder det. Så vill man säkra upp så ska man väl i princip bada i det, 24/7.

Fast om du fått en liten torkad snorbuse på handen och sen drar på lite sprit så lär det ju inte lösa upp den till 100% Då har du ju fortfarande bakterier på handen. Osså hjälper väll inte sprit mod virus vilket är typ alla förkylningar/magsjukor.

Visst ta lite om du vill men jag tror nog tvål och vatten är bättre.
Citera
2016-04-15, 14:29
Medlem
cmbws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonymSmurf
Fast om du fått en liten torkad snorbuse på handen och sen drar på lite sprit så lär det ju inte lösa upp den till 100% Då har du ju fortfarande bakterier på handen. Osså hjälper väll inte sprit mod virus vilket är typ alla förkylningar/magsjukor.

Visst ta lite om du vill men jag tror nog tvål och vatten är bättre.

Jadå, självfallet finns det alltid olika scenario som kräver olika lösningar och som jag sa, där finns fortfarande en stor exponeringstid som handsprit verkligen inte gör något åt.

Men i huvudsak så handlar det ändå om att mest torka rent handen från svett och hud och som en preliminär lösning funkar handsprit där.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in