2016-04-14, 20:48
Medlem
Sveriges regering har en islamisk Turklojal minister! Nästa gång får vi en försvarsminister eller justitieminister som har samma agenda och tro. Är det så här smyg islamiseringen av Sverige ser ut?
Hur många smyg islamister sitter i Sveriges olika kommunfullmäktige och har makt och inflytande?
Nu har ju S gamla traditioner på att stödja terrorister speciellt ifrån mellanöstern, men som MP are så får han göra en "Pudel";
" Jag gjorde fel, jag tog fel på vargar, det är de Svenska vargarna jag vill stötta"
Citera
2016-04-14, 20:48
Medlem
muppliberals avatar
Men om man läst bara Litegrann om Kapplan, är ju detta ingen nyhet. Ser media ingen utväg nu?

Det har ju varit "allmänt" känt - har MSM mörkat, tycker ni? SVT är ju 60%+ MP. ..
Citera
2016-04-14, 20:49
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av usb3
Hizb ut-Tahrir verkar ju som ett trevligt parti, som vill avskaffa demokratin och införa sharialagar. Finns det något galet islamistiskt sammanhang Kaplan inte varit med i?

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1168430373209505&set=a.100389786680 241.72.100001276590346

Just det där har jag för mig är någon annan än Kaplan. Jävligt likt på just den bilden, men finns en annan bild från tillfället som visat att mannen på denna bild är en annan islamist.
Citera
2016-04-14, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Hon som fick avgå för toblerone, obetald bilskatt osv ryter ifrån. "Han ska inte umgås med facister"

http://www.expressen.se/tv/nyheter/mona-sahlin-det-ar-fullstandigt-oacceptabelt/

Hon har tuffat till sig, kanske ett statsministerämne?

Ja. Hon har verkligen stärkt sina aktier de senaste dagarna.
Citera
2016-04-14, 20:51
Medlem
Citat:
Hizb ut-Tahrir verkar ju som ett trevligt parti, som vill avskaffa demokratin och införa sharialagar. Finns det något galet islamistiskt sammanhang Kaplan inte varit med i?

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1168430373209505&set=a.100389786680 241.72.100001276590346

Nästan helt säker på att det inte är Kaplan på bilden, ska vara utrett i annan tråd.

Hizb ut-Tahrir är en av de fåtal islamistiska organisationer, där Kaplan inte är inblandad.
Citera
2016-04-14, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristides
Någon som har koll på hur nyheten nådde medierna den här gången och vem som var först med den? Jag antar att bilden på Kaplan funnits på något Facebook-konto, varpå någon journalist blivit varse om den. Eftersom få saker händer av en slump vore det intressant att se var trådarna leder, vem som dragit i dem och om det finns en agenda där bakom.

Det har väl till stor del att göra med den gamla konflikt som plötsligt fick lite rampljus iom ett visst torgmöte som innehöll ett tal som inte var ett tal skulle jag tro.

Man kan tycka att det är förvånande att tex idioten och rikskurden Özz Nujen och riksbögen Jonas Gardell var så väldigt förberedda med sina åsikter och skrifter men det är ju såklart bara en del i spelet.

Man ska nog vara på det klara med att tex Nujen aldrig hade intresserat sig för saken om det var svenskar som stod i hårkorset för hatet.
Han har ju såklart en agenda han med.
Citera
2016-04-14, 21:00
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Just det där har jag för mig är någon annan än Kaplan. Jävligt likt på just den bilden, men finns en annan bild från tillfället som visat att mannen på denna bild är en annan islamist.

Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Nästan helt säker på att det inte är Kaplan på bilden, ska vara utrett i annan tråd.

Hizb ut-Tahrir är en av de fåtal islamistiska organisationer, där Kaplan inte är inblandad.
Nej, det är inte Kaplan. Pingvinkokos redde ut det här:
(FB) Islamisters politiska avancemang i Sverige ("Slöjmisshandeln" i Farsta verkar falsk)

Vet inte om länkarna fungerar längre, men jag minns att misstanken om att det rörde sig om Kaplan kunde avfärdas.
Citera
2016-04-14, 21:01
Medlem
usb3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta

Då kan vi nog avfärda det. Hizb Ut-Tahrir misstankarna verkar tidigare ha gåtts igenom på fb då.
Citera
2016-04-14, 21:01
Medlem
ReiseReises avatar
Detta kommer att vara bortglömt snart.
Citera
2016-04-14, 21:03
Medlem
Finns det något bettingbolag som tar odds på Kaplan?

Han har max 24 h kvar.

Ni som kan bettingsiterna - bidra gärna med länkar.
Citera
2016-04-14, 21:06
Medlem
S.Kandals avatar
Media har fram till för bara några månader sedan, av känd anledning, inte velat skriva en enda kritisk rad om muslimer och islam. Om de nu äntligen vaknat upp ur törnrosasömnen finns troligen material att fylla tidningarnas löp i månader framöver.
Citera
2016-04-14, 21:06
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Detta kommer att vara bortglömt snart.

Knappast, han får äta duktigt med skit i SVT Aktuellt nu. Jag skulle bli väldigt förvånad om han inte får avgå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in