2016-04-14, 19:39
Medlem
Vad innebär det att det saknas utgående spår från mopeden? Hon lämnade spår som visar att hon efter att ha gått ut från caféet, gick till den plats där mopeden stod parkerad, men det saknas spår som visar att hon sedan fortsatte att gå över den asfalterade vägen och i riktning mot ladan, vilket hon antas ha gjort. Varför slutar spåren vid mopeden?
Vet man var hennes telefon befann sig när fickringningen inträffade? Vet man hur telefonen förflyttades innan den stängdes av?
2016-04-14, 19:53
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Va, vad sa du? Kul????? Jag ser inget som kan vara kul med tanke på hur flickstackarn fick lida tack vare detta monster.
Jag tänker mer på att den ska kännas seriös. Att den inte ska vara ett halvhjärtat hafsverk som alla kan fnysa åt. Att det ska bli nån PT räknar väl ingen med. (Förutom några undantag då.)
2016-04-14, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
För min del är den inte kopierbar.
Den är inte kopierbar för mig heller. Det gäller bara att veta knepen hur man kommer förbi det.
Vad jag reagerade på var att du i det närmaste idiotförklarade Sudharma för att hen (kanske) lyckats göra nåt som du inte kunde. Efterlyser bara lite mer ödmjukhet, tack.
2016-04-14, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatTheHunter
Om det inte är för vetskapen om vad han gjort så låter det väldigt mycket som abstinens.

Helt enig med dig, han har abstinens. Åtminstone visar han klassiska kännetecken på det.

Vänjer man kroppen med x antal öl per dag och starksprit varje helg, så är du/kroppen beroende av intaget av alkohol. Bara att börja dagen med en öl samt köra bil onykter får klockorna att ringa.
2016-04-14, 20:09
Medlem
Ruggedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Fetat 1. AB nämnde likhet med polack i ett 10 min. telefonsamtal när hon ringer in sitt tips mindre än ett dygn efter försvinnandet.
Var hittar du något som stödjer att AB skulle ha coachats av en grovt partisk förhösledare MJ?

Jag syftar på den sk fotokonfrontationen. Med FL som tänjer så generöst på sanningen i övriga förhör håller jag det inte alls för otänkbart att man subtilt coachat Adriana åt det håll man ville. Likt Lisbet Palme blev coachad om den alkoliserade. Är hon dessutom medveten om vem man har häktat, de hade ju blivit intoducerade, så blir det ju än mer vagt som bevisvärde. Det är självfallet beklagligt att man inte gjorde en korrekt och riktigt konfrontation direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Fetat 2. Du hävdar först att AB inte medvetet ljuger och sen lägger du i en bisats till att hon kanske inte mött någon alls och bör då ha hittat på historien om mötet på vägen. Varför skriver du så?

Jag skriver att jag inte hävdar att hon medvetet ljuger. Jag skriver inte att jag helt utesluter att hon medvetet ljuger. Det finns en mycket liten risk att det skulle kunna vara så då det inte finns någon annan som styrker detta möte. Det finns inga andra vittnen till det.
2016-04-14, 20:11
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llllllllllllllll
Vad innebär det att det saknas utgående spår från mopeden? Hon lämnade spår som visar att hon efter att ha gått ut från caféet, gick till den plats där mopeden stod parkerad, men det saknas spår som visar att hon sedan fortsatte att gå över den asfalterade vägen och i riktning mot ladan, vilket hon antas ha gjort. Varför slutar spåren vid mopeden?
Vet man var hennes telefon befann sig när fickringningen inträffade? Vet man hur telefonen förflyttades innan den stängdes av?

Borde den inte legat i fickan och hon kom åt den av misstag? Nån var inne på att hon fickringde medvetet, kanske hon kände sig hotad? Bara det att det borde vara längre som hon ringde då för att pappan skulle höra att nåt var galet. Detta var väl bara några sekunder vad jag förstått.
Tja, förflyttning i LH:s jacka mest logiskt tills monstret tog den.
Ingen vet ju nåt med säkerhet om nåt av det som hänt. Tyvärr. Så enkelt det hade varit då.
Mopeden, det har ju diskuterats lite olika vinklingar av det här i tråden. De flesta verkar tycka att NB på nåt vis lurat över LH till ladan. En annan vinkling var att han kört upp vid mopeden och överfallit henne där och kastat henne i bagageluckan, i så fall tror jag han sövt henne först med en trasa över munnen med nåt på som gjort henne mer lätthanterbar, kört till baksidan men det stämmer fasen inte med handske, örhängen.
Handsken må ha lagts dit i efterhand, kanske av NB själv när han inte kunde tända eld på byssjan vilket han nog tänkt sig med alla bevis alltså snörstumpar, men det förklarar inte örhängen i den delen av ladan.
Nån påstod att LH aldrig varit där och det är ju befängt att kasta ur sig nåt sånt med tanke på allt DNA, örhänge i slakthuset, NB:s DNA osv. Man har ju faktiskt hittat rep under röret där hon blev hängd läste jag häromdagen, där också örhänget verkat ha legat en bit ifrån vid en slang på golvet.
2016-04-14, 20:31
Medlem
CatTheHunters avatar
Hoppas det blir skarpt läge för monstret imorgon och att Karin Skarp skickar hem honom i Litauiskt fängelse där knäppgöken hör hemma istället för att sitta så här och tiga, väl medveten om vad han gjort för jag tror inte på nån glömska för han vet mycket väl vad han ställt till med!

"Tig min mun så får du socker......."
"Att tala är silver, att tiga är guld......."
"Den som säger minst, vet mest......."

Finns åtskilliga ordspråk, och du/ni förstår nog poängen här i tråden vad jag menar.

Ha, det kommer inte bli till stånd med nåt pt, det fattar väl vem som helst.

Lars-Göran Wennerholm förklarar ju att vilken grundlig polisutredning det var, han har förstår inte vad som skulle utredas mera.

För att HD ska ta upp det måste antingen BH visa att det finns juridisk fråga som skulle kunna leda till ett prejudikat eller nåt alldeles extra.
Det måste vara något exceptionellt, ett resningsskäl eller att det uppenbart är feldömt. LW säger ju att det inte räcker med att NB har ändrat uppfattning! Han verkar ju redan vara körd NB! Då har han ju ingen anledning att öppna käften heller om det inte hjälper .

Nån som vet klockslag när det meddelas om PT kommer ges eller inte?

Förresten, vad var det om att NB var tvungen att sitta i Sveriges fängelse först innan han skulle till Litauiskt fängelse? Han har väl redan suttit av snart ett år och njutit av vad Svenskt fängelse har att erbjuda för gott. Det finns ju tillgång till dator som jag sett i ett av en interns rum. Tänk va bra för NB, då kan han ju fortsätta titta på tejpade småtjejer? OOOPPSSSS, nu kommer väl jag få på tafsen av er. Nja, det kanske låg en liten fråga här och lurade i botten. Får de verkligen ha dator var och en av internerna? TV:n var i allrummet. Datorn i en interns rum. Det är skillnaden jag såg.
Jag har inte följt det så noga.
2016-04-14, 20:33
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jag tänker mer på att den ska kännas seriös. Att den inte ska vara ett halvhjärtat hafsverk som alla kan fnysa åt. Att det ska bli nån PT räknar väl ingen med. (Förutom några undantag då.)

Ok, jo kan väl så va.
2016-04-14, 20:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av birdlover
Den är inte kopierbar för mig heller. Det gäller bara att veta knepen hur man kommer förbi det.
Vad jag reagerade på var att du i det närmaste idiotförklarade Sudharma för att hen (kanske) lyckats göra nåt som du inte kunde. Efterlyser bara lite mer ödmjukhet, tack.
Så du ljög då.. ok.
Citat:
Citat:
Hmmm... på mindre än en minut kopierade jag texten och lade in den på Google översätt
Vad jag frågar är om källa gällande ett påstående, dvs en lögn från FL om ett visst ord och får en text som inte kan kopieras och som sen kräver google translate - det sämsta möjliga gällande översatt text.

Det anser jag är löjligt som mitt ordval var. Speciellt när det är scannat dok som inte kan kopieras.
Senast redigerad av develi 2016-04-14 kl. 20:46.
2016-04-14, 20:49
Medlem
CatTheHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Helt enig med dig, han har abstinens. Åtminstone visar han klassiska kännetecken på det.

Vänjer man kroppen med x antal öl per dag och starksprit varje helg, så är du/kroppen beroende av intaget av alkohol. Bara att börja dagen med en öl samt köra bil onykter får klockorna att ringa.

Men visst är det ju så . Och inte den sundaste frukosten för en arbetare precis och sen köra bil full på det. Jaaaaa a möe sa en höra.......

Kunde ju faktiskt haft fler liv på sitt samvete, onykter bil pang och nån dör påkörd av den som både är full och höll höga hastigheter. Såg program om det på tv där de gjort en test, fasen namnet då??? hepp nu står det still mmmmm, trafikmagasinet??? Programledaren tror jag det var som drack en viss mängd, han var i alla fall påverkad. Kände sig nykter nog att köra bil. de flög koner åt alla håll när han skulle igenom en slalombana.
Måste ju vara samma med NB, ett under att han inte kört ihjäl nån eller på nån så den skadat sig allvarligt. En annan dokumentär visade fyllekörning ungdomar och de spelade låten "man ska leva för varandra" när en killes tjej kom in på ett vårdhem och skulle hälsa på honom, han satt i rullstol och var ej med i verkligheten längre.
Även i sånt agerande visar NB brist på hänsyn och empati mot medmänniskor.
Tänkte på att han sett döda djur hängandes i slakthuset när han onanerade. Ser han kvinnor som djur också månntro? Han verkar ju behandla dem med stor råhet om man tittar tillbaka på hans liv med frun som AB tog i försvar och hur han drämde till IB ibland på knät osv. Det var väl inte för inte som hon hotade lämna honom om han rörde henne. Hon kunde lika gärna slutat sina dagar som LH så småningom.

Nej, den där beskedlige NB som sitter och glor rakt ner oberörd visar den rätte NB i mina ögon! Tror han är i det skedet som en seriemördare är om han inte blivit stoppad, mersmak. Kan ingen bevisa nåt så fortsätter det bara. Lyckan log inte mot honom som han strula till det. Och man får väl visa nån slags godtycklighet mot AB som står fast vid sina ord vid förhöret för han är inte riktigt lika vilsen i pannkakan som IB, tack och lov.
2016-04-14, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Jag syftar på den sk fotokonfrontationen. Med FL som tänjer så generöst på sanningen i övriga förhör håller jag det inte alls för otänkbart att man subtilt coachat Adriana åt det håll man ville. Likt Lisbet Palme blev coachad om den alkoliserade. Är hon dessutom medveten om vem man har häktat, de hade ju blivit intoducerade, så blir det ju än mer vagt som bevisvärde. Det är självfallet beklagligt att man inte gjorde en korrekt och riktigt konfrontation direkt.

Jag skriver att jag inte hävdar att hon medvetet ljuger. Jag skriver inte att jag helt utesluter att hon medvetet ljuger. Det finns en mycket liten risk att det skulle kunna vara så då det inte finns någon annan som styrker detta möte. Det finns inga andra vittnen till det.

Så här skrev du:
Citat:
Hon är efter lite coachning (säkert från en gravt partisk FL) inne på att det är en polack
Enda gången AB nämner likhet med polack är när hon ringer in tips mindre än ett dygn efter Lisa försvann. Om det som du påstår skett måste hon alltså coachats till det redan den 8 juni av förhörsledare MJ och hon var inte med vid fotokonfrontationen.

När och hur tycker du man skulle gjort fotokonfrontationen då?
NB greps den 12 juni och konfrontation gjordes den 15 juni.
Man måste ha en misstänkt gärningsman för att kunna göra en fotokonfrontation...

Om AB 21 timmar efter försvinnandet skulle ljuga ihop ett tips till polisen om att hon på tveksamt vis stoppats av en rökluktande östeurope i syfte att sätta dit NB måste hon redan då veta att Lisa är mördad och bestämt sig för att dölja det utan att veta vad utredningen kommer visa. Dessutom vet hon att han saknar alibi för det tillfället bevisligen befunnit sig i närheten exakt vid den tidpunkten, eller var det bara en lyckträff?
Varför gav hon så dålig beskrivning av bilen om allt var planerat?
Den möjligheten är inte bara liten, den är försvinnande liten
Senast redigerad av Prudent 2016-04-14 kl. 21:22.
2016-04-14, 21:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Ja, jag håller med där - även om jag önskar att han redan nu vore deporterad till litauiskt fängelse och det vore klart.
Han kommer väl komma med griftefridsbrott som grund, men jag är nyfiken på vad som ska åberopas som ska få HD att höja på ögonbrynen.
Det är ett bevismål, behöver väcka prejudikatintresse eller nåt alldeles extraordinärt om de vill ge sig på bevisprövning antar jag.
Utöver detta är domarna välskrivna med bra motivering.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in