2016-04-12, 10:18
Medlem
Zer0Shits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GroovyQ
Ultra Caos Stockholm
Skrev från mobilen så blev autocorrect. Sak samma. Det är fortfarande en ultrasgruppering.
Citera
2016-04-12, 10:57
Medlem
shittyattitudes avatar
Var ner till sthlm för ett par dagar sedan med familjen och passade på att träffa två gamla polare och ta en pizza. De höll på mycket förr och härja. Båda är en bit över 50 och båda "pensionerade" nu. Den ena är AIKare och den andra DIFare, men båda två kunde i alla fall enas om en sak, och det var att när Göteborgarna kom till huvudstaden så var det något dom båda såg fram emot. Jag har inte läst på om huliganer ska tilläggas, men jag trodde alltid det värsta stöket var i sthlm mellan DIF/AIK/BAJJEN, men tji fick jag.

Verkar åtminstone finnas en jämbördig respekt mellan firmorna.
Citera
2016-04-12, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jdzjfk
Inget spännande som hänt uppe i huvudstaden idag?

AIK-IFK kan utan någon som helst tvivel INTE klassas som en högriskmatch längre, inte ens om det är final.

fb och wm va helt på holiday-mode och de enda som verkligen va taggade och förvirrade efter wm va snuten (civilarna i synnerhet). Firman kom i bra nr, med en hel del yngre, wm kom i princip med ingen förutom en handfull grabbar.
Annars va det på tok överdrivet med poliser, bokstavligt mer än vad USA:s president hade fått i ett besök.
Dock hade det självklart kunnat boxas någon annanstans om de velat. Som sagt AIK-IFK är inte en högriskmatch längre..det kanske är bra om man tänker på snutens ursäkter för den överdrivna övervakningen. Det va patetiskt mycket snutar iaf..
Citera
2016-04-12, 12:58
Medlem
jaybones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paradox88
AIK-IFK kan utan någon som helst tvivel INTE klassas som en högriskmatch längre, inte ens om det är final.

fb och wm va helt på holiday-mode och de enda som verkligen va taggade och förvirrade efter wm va snuten (civilarna i synnerhet). Firman kom i bra nr, med en hel del yngre, wm kom i princip med ingen förutom en handfull grabbar.
Annars va det på tok överdrivet med poliser, bokstavligt mer än vad USA:s president hade fått i ett besök.
Dock hade det självklart kunnat boxas någon annanstans om de velat. Som sagt AIK-IFK är inte en högriskmatch längre..det kanske är bra om man tänker på snutens ursäkter för den överdrivna övervakningen. Det va patetiskt mycket snutar iaf..

Det väl bara att köra långt ifrån matchen ist för att irra runt på stan?

Sen se matchen om man överlever.

Förstår inte varför man ska göra det så svårt för sig. Så att man kan käbbla om vem som ville köra minst eller mest. Är väl bara att sätta en tid/plats och den som inte dyker upp har förlorat samt är en fitta. Vad är problemet?
Citera
2016-04-12, 13:52
Medlem
Var på AIK-IFK i höstas. Stog själv i IFK-klacken. Känslan jag fick var att runt Friends går det i princip inte att komma åt varandra på samma sätt som det gick på Råsunda. Sedan var polisen avspärrningar brutala då, man såg inte en enda gnagare i närheten och kan tänka mig att det var nå liknande igår också, därför var det lugnt
Citera
2016-04-12, 16:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knorre31
Var på AIK-IFK i höstas. Stog själv i IFK-klacken. Känslan jag fick var att runt Friends går det i princip inte att komma åt varandra på samma sätt som det gick på Råsunda. Sedan var polisen avspärrningar brutala då, man såg inte en enda gnagare i närheten och kan tänka mig att det var nå liknande igår också, därför var det lugnt

Ändock lyckades ju ett fåtal AIK ultras springa fram till SG och UG-bussarna och vifta med händerna lite för att sedan bli bortjagade eller hamna i backen till polisen gick emellan.
Citera
2016-04-12, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet
Ändock lyckades ju ett fåtal AIK ultras springa fram till SG och UG-bussarna och vifta med händerna lite för att sedan bli bortjagade eller hamna i backen till polisen gick emellan.

Invictus sprang ju dock för sina liv och gömde sig bakom snuten uppe på platån innan ens ett slag han delas ut. Dock cred till Invictus den gången att dom vågade sig fram, blev nog lite blött i brallan när två bussar löper ut samtidigt

FB gömmer ju sig som vanligt och verkar vara slut.
Citera
2016-04-12, 16:38
Medlem
Citat:
Inte kunnat undgå? Och ni höll er till platser där man minst kan förvänta sig snutar eller? Nej precis..

Om du med "vi" syftar på wm så va dom inte runt efter matchen alls, utan dom drog hem. Det du snackar om va ett mindre stök med bussarna mellan eran ultras och aik:s. Både kgb, dfg och fb grabbar såg er under er vistelse så varför ljuga?

Vet inte om du är seriös eller inte.

Förra året efter matchen så kom SI fram och stöka bland våra ultras men dom sprang ju lika fort som dom kom, var ju bara runt fyra pers som tittade förbi.

Efter matchen var vi en blandad liga mellan WM & GYB som gick runt snutfritt i Stockholm. Då hade ni uppenbarligen gått och lagt ner.

"Både kgb, dfg och fb grabbar såg er under er vistelse så varför ljuga?"
Och ändå tog ingen klivet fram? Ni blir ju värre för varje år.
Citera
2016-04-12, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoqiet

Isåfall missade jag det helt. Var jättelugnt både före och efter matchen det jag märkte iaf
Citera
2016-04-12, 22:20
Medlem
Adonis.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quetal
Är det bara jag som tycker ett flertal av de svartklädda personerna på bilden ser ut att vara lite för gamla för att vara inblandade i ett yngre-box?

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/12993477_568710329976364_1251424496337449571_n.jpg ?oh=65669c30e6c706c0bbe4a516ca8ca3c4&oe=57BE572A

Det är vanligt, brorsan. Det är därför Malmö United är en blandad firma och undviker att indela efter ålder. En testopumpad 16-åring är minst lika vass som en testopumpad 30-åring & vice versa.

Vi avtalar aldrig tid, plats och nummer. Vi kommer när vi kommer och då smäller det.

Old school, baby! Old school!
Citera
2016-04-12, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Vet inte om du är seriös eller inte.

Förra året efter matchen så kom SI fram och stöka bland våra ultras men dom sprang ju lika fort som dom kom, var ju bara runt fyra pers som tittade förbi.

Efter matchen var vi en blandad liga mellan WM & GYB som gick runt snutfritt i Stockholm. Då hade ni uppenbarligen gått och lagt ner.

"Både kgb, dfg och fb grabbar såg er under er vistelse så varför ljuga?"
Och ändå tog ingen klivet fram? Ni blir ju värre för varje år.

Enligt era grabbar, sa er topboy (C) själv att det inte skulle bli nått och jag såg personligen från andra sidan att wm splittrades efter matchen, såg även FB sitta med med minst 60 grabbar i stan, så sluta ljug
Citera
2016-04-12, 23:42
Bannlyst
Citat:
Enligt era grabbar, sa er topboy (C) själv att det inte skulle bli nått och jag såg personligen från andra sidan att wm splittrades efter matchen, såg även FB sitta med med minst 60 grabbar i stan, så sluta ljug

Topboy☺
well har bläddrat igenom många sidor här och spontant kommit fram till att Stockholm har överlägset flest huliganer men att Blåvitts verkar hårdast just nu. Finns ju inget motstånd i Göteborg och då ni verkar ha span på er krävs större planering för att 08 och 031 ska då till en Clash. Är FB och WM så välorganiserade som det sägs så borde ni ju kunna lösa det eller hur.

vad/vem är Adonis? han verkar sjukare än jag..Ha ha kul med humor men jag gissar att han aldrig ens varit i närkontakt😊

simma lugnt och fortsätt hata !!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in