2016-04-11, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oso63
Oj... ja det är flera ställen... 32, 35 44 och framåt mm.

Inte så att jag misstror dig... men hur kan du fått ta del av det ocensurerade protokollet?

I korthet:
32: Handlar om hjärnans pulsådror.
35: Tungben, struphuvud och halsens mjuka delar oskadade.
44: Lungorna. Vikt, utseende och snittytans beskaffenhet.

Det ocensurerade protokollet är offentlig handling sedan några år tillbaka, och enkelt att skaffa ett eget exemplar av.

Dock inte värt pengarna om du frågar mig.
Citera
2016-04-11, 23:02
Medlem
Citat:
Det finns ju faktiskt ett ungt par som gått förbi och sett de tre stå och samtala och hörde att de växlade några ord på ett annat språk. De har dock varit helt ointressanta för palmeutredningen... Konstigt!

Sen är det ju inte troligt att "Nu kommer dom" avsåg Piff och Puff...

Syftar du på det par som den ena kvinnan ("Anki") hänvisade till via Borgnäs och som hon därefter påstod skulle ha omtalats i ett radioprogram?
Citera
2016-04-11, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Varför hör dom av sig först 7 år senare då? Har man sett en lirare stå med en puffra i samma gathörn där statsminstern blir skjuten strax efteråt så kontaktar man väl rimligen polisen? Man kan ju tipsa anonymt, om man är rädd av sig. Men nej då, det här sitter dom och håller på i 7 år.

Exakt vad är det som säger att jäntorna inte har läst vittnesmålet om att 3 pers setts stå och enligt vittnets uppfattning hållit någon form av samtal? Ingenting. Särskilt inte 7 år efteråt när detta vittnesmål vlasta runt i både press och TV. Alltså, även om Dom Finska Flikkornas vittnesmål är helt korrekt så kom det in för sent. Det är helt enkelt för osäkert och det har flutit ut för mycket potentiellt påverkande information till allmänheten under tiden.

Och Anti Avsan har inte flikkorna pekat ut, utan det kommer minst sagt diffust från en person som jobbar på ett gym och egentligen inte har en jävla aning om vem som egentligen har setts.

För det första...
Flickorna kom inte fram efter sju år...
De insåg att dekorimamannen hade känt igen dem också. Med tanke på att mannen enligt deras slutsats var statsministermördare kan man förstå att en viss rädsla infann sig. De var kort sagt skräckslagna. De lovade varandra att hålla tyst för alltid.

En av kvinnorna berättade det dock för en nära vän under ett löfte att hon aldrig skulle föra det vidare.Vännen svek dock förtroendet och berättade för en journalist hon kände (Olle Alsén DN)
Olle Alsén gick intet ont anande till palmegruppen med uppgifterna vilket resulterade i att polisen ryckte ut och genomförde husrannsakan hos kvinnorna.

Efter det blev de givetvis kallade till ett antal förhör som de inte kunde vägra att genomföra.

De ville aldrig komma fram, varken tidigare, då eller senare.

De ville och vill helt enkelt inte ha något med utredningen att göra...

Det var alltså INTE så att de satt och lurade på detta och helt plötsligt bestämde sig för att gå ut och släppa bomben...

Det finns idag tre vittnesmål i palmeutredningen som fortfarande är hemligstämplade med hänsyn till förundersökningssekretess...
Katjas, Pirjos och Anti Avsans... Wonder why...?

Utpekandet kommer inte bara från en som jobbade där och varför skulle han vara diffus....
Utpekande kommer även från vittnet "Stefan" som kunde verifiera A.A brukade träna där och pusha steroider.
Denna Stefan blev sedan stoppad på en cykelbana av tre män som satte en pistol mot hans huvud och varnade honom för att prata för mycket. Stefan blev så rädd att han tog familj och pick och pack och flyttade från Stockholm....

Men det är givetvis upp till var och en att tro på det man vill och det är självklart sunt att ifrågasättande vrida och vända på allt innan man bildar sig en uppfattning...

stay safe!
Citera
2016-04-11, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moplp
Vad är detta för ett ungt par? Kan inte påminna mig om detta. Har de alltså sett AA och de två finska flickorna, och dessutom hört dem prata? Går de norrut eller söderut?
De gick norrut och kan ha mött makarna palme om de inte hunnit förbi Adolf fredriks kyrkogata innan makarna Palme bytte sida...

Ids inte leta rätt på deras utsago nu men ska kolla upp det senare och länka om jag hittar igen det.
Citera
2016-04-11, 23:41
Medlem
Gothuss avatar
Jag hade fel. Det var inte någon av obducenterna som själv hävdade att han ljög för mycket. Det var Sven Britton, Olof Palmes personliga läkare. Jag ber om ursäkt.

Läs gärna hela artikeln. Sven B. framstår annars som en sympatisk herre.
Saxat ur: Gefle Dagblad
"Sven Britton
Yrke: Läkare, professor emeritus

Ålder: 71 år

Fritidsintressen: Inte golf, jag är självutnämnd ordförande i Läkare mot golf. Jag brukar säga arbete, politik och erotik. Men nu får jag väl stryka det sista. Jag cyklar mycket och är spänstig för min *ålder.

Starka sidor: Jag är handlingskraftig, har hållit på med mycket och har många järn i elden. Därmed blir det också ytligt. Någon djuping är jag inte. Men energisk och engagerad, både i idéer och människor.

Svaga sidor: Jag är inte så pålitlig. Tidigare har jag haft svårt att hålla mig till sanningen men har blivit bättre med åren. Man måste ha ordning på grejerna om man ska hålla på och ljuga och det är svårare när man är äldre. Då är det bättre att hålla sig till en version. Ytlig och opålitlig, det får jag nog erkänna."
Källa:http://www.gd.se/ytlig-och-opalitlig-med-intresse-for-manniskor
Citera
2016-04-12, 07:39
Medlem
Citat:
Japp, att det dödande skottet kom bakifrån är ställt utom tvivel...

Det innebär dock inte att det axiomt är det enda skottet. Om det var en finare kaliber med halvmantlad kula skulle det inte bli något utgångshål och sålunda inget blodstänk.

Vän av ordning undrar ju vad som är överstruket i de dokument från obduktionen som finns att tillgå. Det är ju gott och väl halva protokollet som är överstruket. Väldig stora partier är överstrukna där den ena kulans skottskador är beskrivna.

Det sägs att det är överstruket av hänsyn till familjen.

Kan något vara mer uppslitande för familjen än att läsa om de skador som den dödande kulan orsakade? D.v.s. att aorta var helt avsliten , större delen av luftstrupen, lungorna fyllda med blod och att han drunknade i sitt eget blod i kombination med blodförlust...?

Om det var en okänd sjukdom de vill mörka av omtanke till familjen skulle det väl knappast stå i samma stycke som beskrivningen av skador från kula/kulorna?

Saty safe.

Enligt Gunnar Wall, som går igenom obduktionsprotokollet är det helt banala saker som är hemliga. Minns inte riktigt varför men det var nåt med en av sönerna som haft önskemål och åklagaren. Kanske inte så kul med alla detaljer runt mordet för dom. Man kan väl säga att även här tassas det runt familjen men av förklarliga skäl. Hennes man är dock lite för stor för bara den äktenskapliga kostymen.
Senast redigerad av grunch 2016-04-12 kl. 07:44.
Citera
2016-04-12, 08:23
Medlem
Citat:

De insåg att dekorimamannen hade känt igen dem också. Med tanke på att mannen enligt deras slutsats var statsministermördare kan man förstå att en viss rädsla infann sig. De var kort sagt skräckslagna. De lovade varandra att hålla tyst för alltid.

Men, inte minskar väl hotet från "mördaren" bara för att de håller tyst. Har de levt med denna rädsla i 30 år? Har de en överenskommelse med "mördaren" att tiga?

Nej, det stämmer inte. Hade de varit övertygade hade de gått till polisen fortare än kvickt. De hade då fått skydd tills "mördaren" var gripen.

Genom att namns nämnande inte sker så kommer denna historia att leva vidare i dagens skick. Jag tror inte det är vad FB-tråden önskar. Nej, bort med det substanslösa och satsa på det med "fakta". (Citationstecknen bara för att jag vet så lite). oso 63 (som ju är anonym) har talat med en person (som är anonym) som talat med en av flera personer (osäkert vilken) som intervjuat de två flickorna (som är anonyma) som kanske har pekat ut en person (som är anonym).
Citera
2016-04-12, 08:32
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
För det första...
Flickorna kom inte fram efter sju år...

En av kvinnorna berättade det dock för en nära vän under ett löfte att hon aldrig skulle föra det vidare.Vännen svek dock förtroendet och berättade för en journalist hon kände (Olle Alsén DN)
Olle Alsén gick intet ont anande till palmegruppen med uppgifterna vilket resulterade i att polisen ryckte ut och genomförde husrannsakan hos kvinnorna.

Efter det blev de givetvis kallade till ett antal förhör som de inte kunde vägra att genomföra.

De ville aldrig komma fram, varken tidigare, då eller senare.

De ville och vill helt enkelt inte ha något med utredningen att göra...

Det var alltså INTE så att de satt och lurade på detta och helt plötsligt bestämde sig för att gå ut och släppa bomben...

Det finns idag tre vittnesmål i palmeutredningen som fortfarande är hemligstämplade med hänsyn till förundersökningssekretess...
Katjas, Pirjos och Anti Avsans... Wonder why...?

Utpekandet kommer inte bara från en som jobbade där och varför skulle han vara diffus....
Utpekande kommer även från vittnet "Stefan" som kunde verifiera A.A brukade träna där och pusha steroider.
Denna Stefan blev sedan stoppad på en cykelbana av tre män som satte en pistol mot hans huvud och varnade honom för att prata för mycket. Stefan blev så rädd att han tog familj och pick och pack och flyttade från Stockholm....

Men det är givetvis upp till var och en att tro på det man vill och det är självklart sunt att ifrågasättande vrida och vända på allt innan man bildar sig en uppfattning...

stay safe!
Intressanta uppgifter. Men intet nytt. Hur ska det du berättar, leda till något som tar utredningen framåt?
Citera
2016-04-12, 08:47
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Svar till Ove.

Flummiga, tvetydiga och bristfälliga vittnesuppgifter om gärningsmannens agerande, sopmaskiner som städar platsen. Indiern.
Många framförda teorier om utbytta, tvättade och ovarsamt hanterade upphittade kulor. Konspiratoriska åsikter om obduktionsprotokollet, sårkanalernas tydliga bevis(enligt dig)för hur en kula från ett höghastighetsvapen uppför sig när den penetrerar mänsklig vävnad.

Jag föreslår att du(Ove M) läser vad Sverker Ulving, FM har kunskap om. Han har skrivit böcker om ämnet och är den som vet mest om hur man agerar som prickskytt i sverige.
Utbildad både i Sverige och U. S. A.

Gällande sårkanalerna i offret kan du läsa vad Per arvidsson, FMV har skrivit. Han har gedigen kunskap om ballistik och har skrivit utförligt och ingående om olika typer av ammunitioners effekt på människor.
Nu när jag tänker efter har de två ovanstående nämnda författare skrivit en bok tillsammans.

Mannen bakom paret Palme hade då som uppgift att först markera/peka ut målet åt skytten som var beväpnad med lämpligt gevär. Skytten skulle då ha haft en bekväm plats med bra utsikt över båda sidor av vägen(är det möjligt att hitta en sådan plats?). Markören hade sen till uppgift att avlossa lösa skott i samma stund som prickskytten? (hur ska du annars förklara vittnesuppgifter om mynningsflammor) och kontrollera om kulan/kulorna uppnått önskat resultat.

Nej, varför skulle det vara så Ove? Ge mig en bra anledning, gärna!
Jag har haft svårt att förstå vilka samband du velat se mellan vad jag förklarat och dessa frågor du plötsligt kom in i forumet här med och fortfarande vill tjata om. Eller kan du med SU mena den där Sverker Ulving och tro att denna kan vara pseudonym för Miro Baresic? I så fall är du större konspirationsanalytiker än jag.
CGÖ och AA vill jag i vilket fall påstå är precis lika oskyldiga som CP som jag hade förklarat då vi också genast blev angripna för 12 år sedan. Som överlevare fick jag veta ännu mer som bara inte går att beskriva. Så förstår jag alla andra som blivit tystade. Bakgårdsgänget däremot kan knappast ens själva veta vad man håller på med.
Citera
2016-04-12, 09:06
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
.......
Vittnesmål om mynningsflammorna är svåra att trolla bort......
De är däremot mycket enkla att trolla fram och syns särskilt från lösa skott som på film. I verkligheten är det mycket svårt att se mynningsflammor om man inte är förberedd. Vanliga vittnen reagerar först på smällen och riktar därefter blicken. Då är det redan för sent att se någon mynningsflamma hur nära man än råkar stå.
Citera
2016-04-12, 09:11
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klippo
Men, inte minskar väl hotet från "mördaren" bara för att de håller tyst. Har de levt med denna rädsla i 30 år? Har de en överenskommelse med "mördaren" att tiga?

Nej, det stämmer inte. Hade de varit övertygade hade de gått till polisen fortare än kvickt. De hade då fått skydd tills "mördaren" var gripen.

Genom att namns nämnande inte sker så kommer denna historia att leva vidare i dagens skick. Jag tror inte det är vad FB-tråden önskar. Nej, bort med det substanslösa och satsa på det med "fakta". (Citationstecknen bara för att jag vet så lite). oso 63 (som ju är anonym) har talat med en person (som är anonym) som talat med en av flera personer (osäkert vilken) som intervjuat de två flickorna (som är anonyma) som kanske har pekat ut en person (som är anonym).
Det är ett irrationellt huvudet-i-sanden beteende. Om de framträder med namn i tråden så måste AA anlita livvakter åt dem. Om de blir dödade skulle han bli misstänkt.
Citera
2016-04-12, 09:18
Medlem
Det har skrivits lite grand i tråden om psykförsvaret kanske främst av Ove M.
Kan psykförsvaret haft samarbete med Staybehind?

Jag utgår från psykförsvarets verksamhet under Warzawapaktentiden hölls så hemlig som möjligt.

Om psykförsvaret eller Staybehind var inblandade i mordet är det tillräckligt för att hemlighålla uppgifter fortfarande år 2016?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in