2016-04-10, 09:10
Medlem
Är detta med Dr Bombay rasistisk? Lite grann kanske, även om det möjligen är lite förolämpande.
Citat:
Jag tycker att det är kul att vara brun, men det är irriterande när folk tycker det är lustigt. Turbaner kan kanske vara både kul och lustiga. Jag har aldrig haft en sådan så jag vet inte.

Mest tröttsamt var att Dr. Bombay inspirerade många i och utanför min bekantskapskrets att börja snacka med fejkindiskt uttal när de pratade med mig. Samma personer blev sura när jag vägrade svara på samma sätt.

http://www.sydsvenskan.se/asikter/malmo-kan-vi-inte-lamna-kvar-dr-bombay-och-skokramen-pa-90-talet/

Tycker man detta är skoj kanske man tycker att det är skoj om att svenskar är feminina bögiga fegisar?
https://www.youtube.com/watch?v=cyPsqsH8I4M&nohtml5=False

Själv tycker jag allt är roligt. Kan förstå förvisso att vissa tar illa upp
Senast redigerad av antischemetischm 2016-04-10 kl. 09:14.
Citera
2016-04-10, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antischemetischm
Är detta med Dr Bombay rasistisk? Lite grann kanske, även om det möjligen är lite förolämpande.

http://www.sydsvenskan.se/asikter/malmo-kan-vi-inte-lamna-kvar-dr-bombay-och-skokramen-pa-90-talet/

Tycker man detta är skoj kanske man tycker att det är skoj om att svenskar är feminina bögiga fegisar?
https://www.youtube.com/watch?v=cyPsqsH8I4M&nohtml5=False

Själv tycker jag allt är roligt. Kan förstå förvisso att vissa tar illa upp

Lär ju finnas någon som tar illa upp

"24 brothers I can find in my home
18 others that I really don't know
All my sisters are married and gone
29 husbands and 32 sons
My uncle's brothers sister is my mother in law
I don't know, I don't know, tell me
There's only one thing that I know for sure
That I am, that I am
Crazy"
Citera
2016-04-10, 09:38
Medlem
sommarlovs avatar
Jonny Jakobsen är idag 52 år.
Han försökte variera sig själv med figurer som Dr. MacDoo, som var Dr. Bombays kusin från Skottland och mexikanen Carlito.

Varför plocka upp sin enda stora succé?
Bara hitta på en ny figur, varför inte Afghanen Dr Rapé??

Källa: https://sv.wikipedia.org/wiki/Jonny_Jakobsen
Citera
2016-04-10, 09:54
Medlem
Kulturell appropriering och DET är farligt...
Se vad som hände med studenterna i lund som klätt ut sig till slav och slavhandlare. Oj oj.
/
Citera
2016-04-10, 10:27
Medlem
Känns som att 99% av alla indier inte har något emot honom utan att det bara är en massa vänstertrams som vanligt. Lipsillen som vägrade svara på fejkbrytning kanske inte ens hade bott i Indien utan var adopterad?
Citera
2016-04-10, 10:31
Medlem
Folk är så jäkla lättkränkta idag.
Citera
2016-04-10, 10:35
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
....debutalbumet ”Rice and Curry”

Ännu en känslig minoritetsgrupp som inte klarar av att bli skämtade om.

Svenskar och vita som är roten till allt ont och de skall man kunna skämta om. De skall kunna "ta det".

Det är larvigt att bli upprörd då, men araber, indier och negrer är det andra spelregler för, de är känsliga och tar illa upp. Det är då fruktansvärd rasism.

Det enda roliga med musiken är faktiskt att den irriterar politiskt korrekta människor och indier.

Jag har noterat att vissa politiskt korrekta människor känner obehag av musiken och när politiskt korrekta människor känner obehag känner jag en njutning...
Senast redigerad av ValdtaktsSemiten 2016-04-10 kl. 10:38.
Citera
2016-04-10, 10:37
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Känns som att 99% av alla indier inte har något emot honom utan att det bara är en massa vänstertrams som vanligt. Lipsillen som vägrade svara på fejkbrytning kanske inte ens hade bott i Indien utan var adopterad?

Så är det. De indier jag har träffat har bara tyckt att han är "berry berry fonni".,
För övrigt samma sak med kineser och den där figuren på Kina snacks, när det begav sig för något år sedan, så du har rätt i att det bara är tråkiga vänsterflummare som börjar grina.
Citera
2016-04-10, 10:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Jepp, det är en helt vanlig vänsteraktivist & imbecill som inte kan få ett riktigt jobb som vill fram i rampljuset. "Personlig assistent" Please...
Riktiga indier skiter i detta.

Jag tycker dock att det kanske vore dags med ytterligare en kusin till Dr Bombay. Vad sägs om Dr Mombasa, komplett med skokräm & allt. Vad kan rimligtvis gå fel.

Eller varför inte Dr Mecka med dynamit-turban?
Citera
2016-04-10, 10:51
Medlem
Kafes avatar
Då är fan Roger Pontare isåfall rasistisk också.
Citera
2016-04-10, 10:53
Medlem
ValdtaktsSemitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jepp, det är en helt vanlig vänsteraktivist & imbecill som inte kan få ett riktigt jobb som vill fram i rampljuset. "Personlig assistent" Please...
Riktiga indier skiter i detta.

Jag tycker dock att det kanske vore dags med ytterligare en kusin till Dr Bombay. Vad sägs om Dr Mombasa, komplett med skokräm & allt. Vad kan rimligtvis gå fel.

I Sverige är skulle ironi om araber och muslimer vara mest tabubelagt.
Citera
2016-04-10, 11:04
Medlem
Ferhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Isåfall skulle han behöva skyddad identitet eller polisbeskydd för resten av livet etc sen för att inte bli halalslaktad av muslimerna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in